- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Koukám na plánek Prahy, kde je zobrazeno, jak nám Blanka vlastně pomůže a docházím k názoru, že spíše nijak. Doprava v Praze se tím v celku evidentně moc nevylepší. Ano – z jedné strany města (západ) se dá lépe do některých částí Prahy a opačně. Toto je přínos investice za 43 miliard? Mě se třeba tato investice nijak nedotkne, pravděpodobně budu mít tak maximálně jednou ročně potřebu Blanku využít.
Mám zato, že mnohem lepší by bylo investovat podobné peníze do synchronizace semaforů. Dnes ráno jsem udělal test – jel jsem do centra a zpět na okraj Prahy. Cestou jsem projel cca 50 semaforů. Na kolik svítila zelená? Správně, na celých pěti. Tedy na desetině semaforů. Jinými slovy, 40x jsem se musel rozjíždět, brzdit a stát v na světlech. Každého napadne, že tohle je naprostý masakr. Kdyby světla byla optimalizována, dojel bych k dalším světlům povolenou rychlostí tak, že bych měl zelenou a zcela výjimečně bych brzdil na světlech. Prahu bych tak projel podstatně rychleji a propálil méně benzínu, což znamená méně kolon a méně emisí.
Nic naplat, Blanka (od slova blanca = čistá, což je moc pěkný paradox :) ), už je uhrazena, na projíždění zelených semaforů si budeme muset ještě mnoho let počkat.
Další články autora |
Kamenná, Chomutov
9 000 Kč/měsíc