Bezpečnost je u mě vždy prioritou! Pokrok ve spolehlivosti jízdy vlaků? Konečně!

V polovině září vláda schválila Plán moderního zabezpečení české železnice – implementace evropského vlakového zabezpečovacího zařízení ETCS. 

Jde o harmonogram zavádění evropského automatického zabezpečovacího zařízení ETCS, a to jak do části vlakové, tak na trati. Tento zabezpečovací systém v případě potřeby nejen zastaví vlak i bez zásahu strojvůdce, ale dokáže zároveň kontrolovat dodržování rychlosti a případných dalších omezení na trati. Současný národní systém zabránit těmto nebezpečným situacím doposavad neuměl.

Ve světle nešťastných událostí posledních let je potřeba zvýšení bezpečnosti železničního provozu, aby k nehodám docházelo v co nejnižší míře a doprava byla spolehlivější. Jsem proto rád, že ministr dopravy Karel Havlíček obnovil činnost bezpečnostní komise, kde je zabezpečení české železnice prioritou. Jsem přesvědčen, že se díky přijetí a implementaci ETCS systému sníží počet železničních nehod jako ty v Perninku a u Českého Brodu loni v létě nebo nehoda letos v srpnu u Milavčí u Domažlic.

Touto technologií je již vybaveno přes 650 km našich tratí za celkem 3 miliardy Kč. Díky přijetí tohoto plánu se navíc sni´zˇi´ na´klady na budova´ni´ paralelni´ch syste´mu°, ktere´ by bylo nutne´ realizovat. Do roku 2030 by pak podle plánu vlády mělo být postupně zavedeno zařízení ETCS celkem na 4 800 km železničních tratí. Celá železniční síť bude dále pokrytá nejpozději do roku 2040.

Díky tomuto modernizačnímu plánu připraveným Ministerstvem dopravy a Správou železnic nebudeme pozadu za okolními státy. Pevně věřím, že schválení digitalizace železnice, kterou České republice zavedení systému ETCS přinese, nám přinese nové příležitosti pro rozvoj všech segmentů ekonomiky. Jsem rád, že jsme se konečně pohnuli z místa.

Autor: Marek Novák | úterý 5.10.2021 8:49 | karma článku: 5,61 | přečteno: 114x