Selfpromo českých kapel na sociálních sítích

Znáte to, každá menší česká kapela na své sociální sítě umisťuje (vesměs identické) statusy a často používá (podobně jako sportovci) velmi otřepaná klišé.

Dnes jsem si pro vás připravil krátké vysvětlivky pro ty nejotřepanější fráze. Pojďme na ně.

„Zítra v exkluzivní premiéře náš nový klip, pouze tady na Facebooku!“
Žádná televize ho nejspíš nevezme, tak se snažte ty 3 minuty 30 vteřin vydržet. Půlka kapely bude celý den hypnotizovat Facebook a modlit se za každý lajk.

„1000 fanoušků, děkujeme!“
Vrazili jsme pár stovek do propagace naší Facebook page, tak se nám ulevilo, že ta tisícovka padla.

„Právě se vracíme ze studia, kde jsme domíchali novou desku. Máte se na co těšit!“
Nám se to teda líbí dost a i zvukař říkal, že je to dobrý (ten to říká každé kapele, pozn. autora).

„Pro letošek zatím potvrzeno osm letních festivalů!“
A víc jich ani nebude. Sice se jich koná přes 300, ale zaplaťpánbůh za těch osm… Některé kapely jsou šťastné za dva!

 „Večer se na vás moc těšíme na koncertě v Horní Dolní!“
– Snad se tam sejde aspoň 30 lidí, ať se tam netáhneme zbytečně (muzikant nad 30 let).
– Snad tam přijdou aspoň dvě koukatelný holky bez frajerů. Venku už je celkem teplo (muzikant do 30-ti let).

„Díky za včerejší super atmosféru na koncertě v Horní Dolní, pro vás byla radost hrát“
Ufff, tak nakonec těch 30 přišlo…

„Byli jsme nasazeni v hitparádě Rádia XYZ, hlasujte pro nás zde, zabere to 10 vteřin!“
Chápete to? Jsme v rádiu! A potřebujeme tam vydržet co nejdýl! Vždyť vám to zabere 2 minuty! A my na to pět let čekali…

„Na příštím koncertě se můžete těšit na zbrusu novou písničku!“
Ještě ji nemáme moc nazkoušenou, ale půlka kapely jí už chce hrát. Snad to bubeník nezkazí.

„Pár fotek ze včerejšího koncertu…“
Tak je někdo lajkněte, dalo nám práci to přebrat a vyházet všechno, kde je vidět poloprázdný sál.

„Na zítřejší křest desky jsme si pro vás připravili spoustu překvapení!“
Bude soutěž o CD zdarma, stánek s merchendisem a na jednu písničku zahostuje náš bývalý kytarista.

„Jestli nás chcete vidět na festivalu XYZ, hlasujte pro nás zde, zabere to 10 vteřin!“
Chápeme, že je vám to jedno, ale my máme možnost se dostat na letošní devátej festival. K tomu ale potřebujeme přehlasovat dalších 348 kapel. Vždyť vám to zabere 2 minuty. Každej z naší kapely musí hlasovat z pěti počítačů.

„Máme pro vás dárek! Naši poslední desku si můžete stáhnout zdarma zde!“
Beztak by ji nikdo nekoupil, zadarmo si to třeba někdo stáhne…

„Máme nového kytaristu, těšit se na něj můžete už na příštím koncertě!“
Snad to nebude stejný blb, jako jeho předchůdce.

 „Desku jsme připravovali dva roky.“
Zpěvák se po roce a půl dokopal k napsání textů a hamižný bubeník se konečně rozhodl přispět nějakou korunou na studio. 

„Která písnička z naší poslední desky se vám nejvíc líbí?“
Ne že by nás to nějak moc zajímalo, ale v článku o marketingu na Facebooku psali, že se mají často pokládat otázky.

„Soutěž! Kdo první správně napíše do komentu, ve kterém roce jsme natočili první desku, vyhrává tričko.“
Organizace soutěže je opruz, tričko taky něco stálo, ale v článku o marketingu na Facebooku psali, že se soutěže mají dělat.

„Náš kytarista si koupil nový efekt Boss AK405, můžete se těšit na skvělý zvuk na koncertech!“
Víte, kolik to stálo? A to prosím pěkně z peněz, které vydělal v práci! (Takové statusy samozřejmě fanouška vůbec nezajímají. Fanoušek ani neví co je Boss AK405, natož aby si v kraválu na koncertě všiml nějaké změny, pozn. aut.)

Potud statusy kapely. Všímáte si, na co všechno se fanoušek může těšit? Tolik jedinečných událostí? Komunikace ale není jednostranná. Fanoušci na statusy občas i reagují a jejich slovník je také velmi omezený.

„Včera super!“
Moc si toho nepamatuju, pil jsem panáky, skákal v kotli a nakonec vydyndal na bubeníkovi paličku. (Hamižný bubeník má pro tuto příležitost schovaných několik otlučených paliček, které by jinak vyhodil)

„Jen tak dál!“
Do mých zahraničních idolů máte ještě daleko, ale koncert se dal vydržet.

„Máte krásnou zpěvačku!“
Nechala se pozvat na panáka a vydržela celých pět minut poslouchat mé opilecky uslintané výlevy! Škoda, že jste hned odjeli, určitě jsem jí nebyl lhostejný.

„Máte krásnýho zpěváka!“
Byl se mnou po koncertě venku a omylem mi dal špatné telefonní číslo, tak si mě třeba všimne tady.

 Pro dnešek asi vše. Pokud vás napadají další muzikantská klišé, podělte se v diskuzi.

Autor: Marek Müller | úterý 8.4.2014 7:00 | karma článku: 16,97 | přečteno: 1094x
  • Další články autora

Marek Müller

Příběh knihy, díl 6.

30.12.2023 v 15:50 | Karma: 0

Marek Müller

Příběh knihy, díl 5.

12.12.2023 v 8:15 | Karma: 0

Marek Müller

Příběh knihy, díl 4.

28.11.2023 v 12:57 | Karma: 0

Marek Müller

Příběh knihy, díl 3.

16.11.2023 v 12:51 | Karma: 3,70

Marek Müller

Příběh knihy, díl 2.

8.11.2023 v 7:30 | Karma: 3,50