Ministr Dobeš chce šetřit, přitom utrácí za nesmyslné projekty

Ministr školství Josef Dobeš přišel s projektem Nová krev do škol, ve kterém chce nalákat do školství absolventy nepedagogických oborů. Hned vedle toho tvrdí, že učitelé mají na pedagogických fakultách málo praxe, proto bude usilovat o její navýšení. Podle mě se opět ukázala rozporuplnost ministrových tvrzení, což dokazuje, že ministr Dobeš neví, co chce.

Absolventi jiných, tedy nepedagogických oborů, nemají žádné zkušenosti s výukou a pochybuji, že potřebné dovednosti získají během jednoho roku při studiu pedagogického minima. Budou to zbytečně vynaložené peníze.

Učitelé studují pět let, aby byli připraveni na svoji pedagogickou dráhu, součástí studia jsou praxe na školách, náslechy a také trénink ukázkových hodin. Ministr Dobeš chce ještě více navýšit během studia pedagogickou praxi, aby budoucí učitelé byli na své povolání lépe připraveni.

S navýšením praxe souhlasím, zvláště pokud povede k lepší přípravě učitelů. Ale vůbec nechápu, proč ministr bude dávat peníze na projekt, který má do školství přivést lidi z jiných oborů, kteří nemají s výukou zkušenosti. Je to protichůdné a nekoncepční.

 

Ministerstvo školství má nekoncepční směr

Také nesouhlasím až s dvacetiprocentním rušením středních škol v Libereckém kraji. Podle ministra nejsou školy dostatečně zaplněny, proto chce některé zrušit a studenty doplnit méně naplněné školy. Jak se ale vypočítává kapacit škola? Je to podle toho, kolik dětí do třídy nacpeme, nebo podle určité představy o ideálním poměru učitel – žáci?

Rušením škol chce ministerstvo školství ušetřit peníze. A na druhé straně peníze vyhodí oknem za neúčelné a nekoncepční projekty. Proto pochybuji o tom, zda ministr Dobeš má koncepční představu o vedení svého resortu.

 

 

Autor: Marcel Chládek | středa 9.2.2011 10:32 | karma článku: 10,74 | přečteno: 972x