Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J

jeronym

9. 2. 2011 20:57
Kdo

"Kdo neumí učí" na tuto situaci se zmíněné sousloví docela hodí. Proč by nemohli ve školství učit odborníci? Lidé, kteří s oborem, který vyučují mají i reálnou praxi a nemají jen nastudované teorie.

Nemyslím si, že všichni učitelé jsou špatní, najdou se i světlé výjimky, bohužel tito učitelé jsou svými kolegy považováni za příliš aktivní apod. Mezi učitele je třeba dostat zdravou konkurenci, kterou by se doufám docílilo toho, že páni učitelé se budou více snažit.

0 0
možnosti
HH

Humbert Humbert

9. 2. 2011 13:01
Pedagogické minimum

Tak já tedy s vámi rozhodně nesouhlasím. Nejenom, že tento model funguje např. v Anglii, ale řekněte mi v čem je pedagogická škola jiná s jinou vysokou školou? Jedině v tom, že tam člověk má pedagogiku, didaktiku, propracovanější psychologii než třeba někde jinde. A to je základ studia pro lidi, kteří nemají pegadogické vzdělání. Je to naprosto normální a standardní záležitost.

0 0
možnosti
B

bruja25

9. 2. 2011 12:54
...

Nesmyslné jsou jak pro koho...

0 0
možnosti
SN

kuča

9. 2. 2011 12:28
Mně se zdá......

:-) že náš milý pan Dobeš je trochu mimo. Jeho přímo posedlost státními maturitami, jako výborného zdroje příjmů pro jeho kamaráda, který to už 15 roků organizuje a náklady se blíží miliardě: Další chystané prověřování žáků po ukončení zákl. školy, také jakýmysi testy a naposled vypracování testů pro mateřské školy, jestli jsou žáčci schopni nastoupit do základky, A přitom děcka jsou rok od roku blbější!(Velká většina, čestné výjimky existují.) Za ty prachy bych toho ministra taky takhle dokázal dělat! ;-O;-O;-O

0 0
možnosti
J

jurneff

9. 2. 2011 12:05
Za svých studií

jsem si více vážil odborníků na dané téma (na technické předměty například asistent z ČVUT) než rychlokvašených pajdáků, kteří sice měli vystudovanou pedagogiku, ale o předmětu neměli páru.

0 0
možnosti
JC

Jarcho

9. 2. 2011 11:50
Nechápete?

Tak vypadněte ze Senátu. Nechápaví lidé tam nemají co dělat.

Praxi na pajdách je třeba rozšířit, aby pajdy přestaly být náhražkovým studiem pro lidi, kteří ve skutečnosti učiteli být nechtějí a na základní školu by je nikdo nedostal ani heverem. Sotva pajdu dodělají, pyšní se magisterským titulem a nacpou se kamkolik mimo školství, nejraději do státní správy, úplně nejčastěji do policie.

A odborníky z praxe je nutno přivést na střední školy a učiliště. Například matematiku na gymnasiu by rozhodně neměla učit magistra z pedagogické fakulty, ale doktor  z matematickofyzikální fakulty. Obdobně chemie, biologie, fyzika, stavební obory, strojírenské obory, elektroobory...

Když ani tohle nechápete, tak nemáte v Senátu vůbec co dělat.

0 0
možnosti
C

cernaslunecnice

9. 2. 2011 20:42
Re: Nechápete?

R^R^souhlasím s vámi v tom, že dnes je obecnou praxí, že studenti, kteří se nedostanou na jinou vysokou školu jdou na peďák, ale nemají v úmyslu se nikdy stát učitelem.  Je jedině správné, že chce ministr do školství přilákat odborníky, kteří tomu, co učí rozumí.

0 0
možnosti
ÚNV

úplně nová Viktorka

9. 2. 2011 11:45
Trocha praxe

Mnohé střední i základní školy řeší nedostatek kvalitních učitelů tím, že nabízejí částečný úvazek vynikajícím studentům např. technických škol. Ti možná nemají pedagogické vzdělání, ale jsou schopni předat svoje (nemalé)  vědomosti dál.

0 0
možnosti

lubossula

9. 2. 2011 11:51
Re: Trocha praxe

coz ovsem z duvodu zakona o pedagogickych pracovnicich po roce 2014 skonci

0 0
možnosti
ML

marlow

9. 2. 2011 11:38
Pajdak

Z nikoho ucitele neudela. To vi kazdy kdo chodil do skoly. Kazdy kdo byl na pajdaku....  Ucitel musi deti zaujmout. A to dokaze lepe nekdo kdo rozumi tomu co uci nez otraveny a spatne placeny "ucitel" ktery jen prezvykuje neco co sam nechape...

0 0
možnosti
B

bruja25

9. 2. 2011 11:40
Re: Pajdak

R^R^

0 0
možnosti
S

sasinka1

9. 2. 2011 11:26
Pravdou je,

že učitelé, kteří projdou výukou na VŠ pedagogické a znají svůj obor např. matematiku a biologii, tak nemají naprosto žádné zkušenosti s tím jaké požadavky jsou kladeny na absolventy škol v zaměstnání. Tupě učí děti matematickým vzorcům a biologickým teoriím, ale vůbec je nenapadne, že by důraz měli klást např. na to, aby žáci a studenti byli schopni podle zadání zpracovat samostatný úkol, zamyslet a zapřemýšlet nad možným řešením, atd. Prostě tupě nabiflovat vědomocti to je to co učí učitelé absolvující pedagogické VŠ. Abych se nedotkla toho mizivého procenta co to nedělají tak tedy většina těchto pedagogů. Kdežto někdo kdo vystudouval jinou VŠ, např. ekonomickou (když už píšu o matematice) je jistě schopen předat potřebné vědomosti a navíc dokáže přidat to něco navíc co je potřeba, protože již třeba pracoval jako ekonom v nějakém podniku a ví co je potřeba znát a umět. Tak asi tak.

0 0
možnosti

lubossula

9. 2. 2011 10:53
no tak pane autore

skutecne mne zaujme, kdyz nekdo pise o necem, o cem nema zakladni prehled. Zajimalo by mne, kde by autor chtel tedy brat ucitele odbornych predmetu. Zadna pedagogicka fakulta nepripravuje ucitele anatomie pro zdravotni skoly, ani ucetnictvi pro ekonomicke, ani technickeho kresleni pro strojare, ani mechaniky pro dopravni skoly. Proste to vyucuji lekari, ekonomove, strojari - vysokoskolsky vzdelani, ktery obor vystudovali a doplnenim dalsiho vzdelavani, ktere zpravidle trva tri semestry ziskavaji pedagogickou zpusobilost, protoze tu odbornou jiz maji.  

0 0
možnosti

lubossula

9. 2. 2011 10:55
Re: no tak pane autore

jezisi vy jste senator? No tedy;-DRv

0 0
možnosti
  • Počet článků 70
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1211x
PhDr. Marcel Chládek, MBA, stínový ministr školství za ČSSD, senátor Parlamentu ČR, místopředseda Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice Senátu PČR.

Seznam rubrik