- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Absolventi jiných, tedy nepedagogických oborů, nemají žádné zkušenosti s výukou a pochybuji, že potřebné dovednosti získají během jednoho roku při studiu pedagogického minima. Budou to zbytečně vynaložené peníze.
Učitelé studují pět let, aby byli připraveni na svoji pedagogickou dráhu, součástí studia jsou praxe na školách, náslechy a také trénink ukázkových hodin. Ministr Dobeš chce ještě více navýšit během studia pedagogickou praxi, aby budoucí učitelé byli na své povolání lépe připraveni.
S navýšením praxe souhlasím, zvláště pokud povede k lepší přípravě učitelů. Ale vůbec nechápu, proč ministr bude dávat peníze na projekt, který má do školství přivést lidi z jiných oborů, kteří nemají s výukou zkušenosti. Je to protichůdné a nekoncepční.
Ministerstvo školství má nekoncepční směr
Také nesouhlasím až s dvacetiprocentním rušením středních škol v Libereckém kraji. Podle ministra nejsou školy dostatečně zaplněny, proto chce některé zrušit a studenty doplnit méně naplněné školy. Jak se ale vypočítává kapacit škola? Je to podle toho, kolik dětí do třídy nacpeme, nebo podle určité představy o ideálním poměru učitel – žáci?
Rušením škol chce ministerstvo školství ušetřit peníze. A na druhé straně peníze vyhodí oknem za neúčelné a nekoncepční projekty. Proto pochybuji o tom, zda ministr Dobeš má koncepční představu o vedení svého resortu.
Další články autora |
U Opavice, Opava - Předměstí
3 290 000 Kč