Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

R^ Napsal jsem zde, že typ pořadu je nevhodný na řádnou diskusi, ale i tak měly padat jednoznačné otázky na odpověď "ano - ne".

0 0
možnosti
Foto

Vždycky se dobře bavím, když mi nějaký obhájce islámu říká, že tuto ideologii nemohu kritizovat ani jinak posuzovat, neboť jsem v žádné islámské zemi nežil, ani neznám Korán (nejlépe nazpaměť).

        A já si přesto dovoluji odsuzovat komunismus, i když jsem nikdy nestudoval Komunistický manifest, nepřečetl Kapitál a v komunismu jsem nežil jeden jediný den. Dále se přiznávám, že jsem mnohokrát odsoudil a stále odsuzuji fašismus, aniž bych kdy četl Mein Kampf a druhou světovou válku znám leda ze školních učebnic a dokumentárních filmů, případně z vyprávění pamětníků.

        V této souvislosti si myslím, že ve svém příspěvku je pan Lhoťan trochu mimo, ač s ním jindy většinou souhlasím. Nejde přeci o to intelektuálně diskutovat s jedním reformním či liberálním muslimem - to bych považoval za dost velkou ztrátu času. Určitě existuje spousta mnohem účinnějších prostředků, jak zamezit nežádoucímu šíření islámu u nás.

         A pokud jde o televizní debatu samotnou, trochu se v ní vytrácelo hlavní téma. Myslím, že by bylo zajímavé si například poslechnout odpovědi obhájců islámu na otázku "Proč by muslimky měly nosit v českých školách a nemocnicích hidžáb?" Možná by se televizní diváci dočkali mnoha perel ve stylu: "Hidžáb nosím proto, aby mě žádný muž nemohl pozvat na kafe" a podobně.

3 0
možnosti
Foto

"...reformní a či liberální muslim...".

Takový asi může působit v ČR nebo jiné evropské zemi.

Nemůže však, myslím si, působit v zemi ortodoxně vyznávající islám.

A pokud by u nás opravdu začal působit "reformní a či liberální muslim", nezbytně by se museli "vynořit" vzdělaní a znalí oponenti, jinak bychom byli na špatné cestě stát se plíživě státem s vysokým zastoupením a vlivem islámu.

1 0
možnosti
KJ

K31a82r19e39l 66J71a84n96d41a

23. 11. 2014 14:31

Karma.

Racionální přístup je to, co v současném anti-islámském diskursu tragicky chybí. Vojteková, Konvička, Kubásek, Barták a další dělají svým fanatickým, černobílým  nálepkováním a demagogickou, až lživou "argumentací" důležitému tématu v důsledku medvědí službu. Zaslepené, agresivní emoce nemají šancí téma posunout z prostého internetového brekotu.

1 5
možnosti
AK

A mohu se zeptat, co jste proti rozpínání islámu udělal vy, když vám jde tak krásně kritika těch zaslepených islámofóbů? Nebo vám vlastně islám nevadí?

Za jaké jiné akce kromě "internetového brekotu" jsme vám vděčni?

Víte, díky lidem, jako ti, které zde jmenujete se o islámu diskutuje, zrušil se naprosto neseriózní vzdělávací program "islám do škol",úspěšně proběhla petice, interpelace ve sněmovně...a vlastně i tato šátková aféra by se bez těchto fanatiků zřejmě u Jílkové neřešila.

Ono je dost těžké při boji proti krystalickému zlu nesklouznout do fanatické roviny. Ale možná byste nám to mohl předvést vy.

0 0
možnosti
LH

Uvidíme,jen ti Kurdové jaksi nedodržují tak striktně ty jejich nařízení,které třeba ty dámy a slečny v diskuzi tak hájí,jako cosi krásného a absolutně svobodné rozhodnutí a td.....

Ať si Kurdové a muslimové ve svých zemích vyznávají svoji ideologii,ale ať se chovají jako lidé-sem a%t to netahají a když už tu hodlají pobýt,nechť se řídí místními zákony a zvyklostmi.

4 0
možnosti

U pani Radosy bylo znát, že u ní jde o záležitost citovou, osobní a nikoli jen rozumovou. Viděl bych za tím nějakého konkrétního muslima (pokud se mýlím, tímto se paní Radose omlouvám, nejspíš se k tomuto blogu a diskuzi dostane také, ale působilo to tak). Což není tak úplně na škodu, možná je to právě to, co dokáže otřást těmi muslimkami (a na některých jejich argumentech a reakcích byla znát až hysterická snaha přesvědčit sama sebe, což je dobrý předpoklad toho, aby si uvědomily, že jejich argumentace nedává zrovna logiku).

Pan Konvička by asi dokázal reagoval lépe, ale dostal málo prostoru.

Na paní Jílkové byla zase znát snaha tvářit se neutrálně, ovšem reálně má k islámu instinktivní odpor.

Celé to asi bylo dané formátem daného pořadu, který příliš nesvědčí racionální diskuzi.

On celý souboj kultur je hlavně citovou otázkou, než rozumovou. Proto se musí odehrát v rovině citů. Zvláště, když islám velebí věci, které my odmítáme (a naopak), což vede k tomu, že při "boji" s islámem (a naopak) člověk nebojuje jenom s těmi druhými, ale i s odmítanými vlastnostmi sebe sama (trošku jsem to rozvedl ve svém starším blogu - http://karelsindelar.blog.idnes.cz/c/413213/Milos-Zeman-se-nema-muslimum-za-co-omlouvat.html ).

Každopádně karma, také jsem příznivcem poněkud klidnějších diskuzí.

3 1
možnosti
TH

Pani Radosa prednesla v diksusi zcela logicke a racionalni argumetny. Ma zcela jiste svou zkusemost s islamem a vi, jak v podstate islam a saria vypada. Dikybohu, ze v poradu byla.

2 1
možnosti
JM

Máte plnou pravdu. Stačí si přečíst (i v diskusích) nadšení pro kurdské spojence v boji proti IS. Jako by si nikdo neuvědomoval, že to jsou také muslimové, jenže v současné době slabší. A nechci zažít, jak se budou chovat v případě, že vznikne samostatný Kurdistán.

0 0
možnosti
JD

Pochybuji, že po vzniku Kurdistánu budou Kurdové setrvávat v Evropě. No a Izrael si jistě poradí sám.

1 0
možnosti
  • Počet článků 854
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2726x
Bývalý muslim a autor knihy Islám a islamismus v České republice, bývalý redaktor židovského webu Shekel.cz, analytik Da Vinci Prague Institute o.s. Od roku 1998 do roku 2010 spolupracovník předsedy českých muslimů Muneeba Hasana Alrawiho, do roku 2012 člen Muslimské obce v Brně, absolvent poutě do Mekky, vzdělávacích kurzů o islámu saúdskoarabské World Assembly of Muslim Youth, absolvent studijního pobytu v USA The International Visitor Leadership Program (2010).