Luboš Kropáček aneb rozdíl mezi odborníky na islám

Expert na islám, bývalý komunistický udavač a dnes arbitr ve státní správě a u soudu ve věcech islámu to je orientalista Luboš Kropáček. Upřímně řečeno z jeho veřejných vystoupení je evidentní, že označuje za umírněné muslimy i lidi, kteří jsou ostatními evropskými odborníky na islám považováni za extremisty a radikály.

Dlouho jsem přemýšlel jestli to opravdu stojí za to psát o člověku, který sice udával komunistickému režimu lidi ze svého okolí a aktivně pomáhal komunistickému režimu, ale dnes již je na konci svého života a vzhledem k jeho stáři a zvětšující se nemohoucnosti mi veřejná kritika vůči němu je i trochu proti srsti. Jenže jeho nesmyslné výroky „podpořené“ jeho vysokoškolskými tituly jsou základem lži o radikálním a umírněném islámu v dnešní České republice.

Ve vší všeobecnosti bych krátce chtěl rozebrat několik tezí, které pronesl pro redaktory časopisu Týden. Důvodem je skutečnost, že Kropáčkova tvrzení jsou brána částí nekritických obdivovatelů islámu a islamismu jako zákon a ten kdo je zpochybňuje je v diskuzích vystaven mnohdy fanatickému urážení. Bohužel není nic horšího než když „odborník“ zneužívá svého titulu a postavení k prosazení své ideologie, byť je v rozporu s fakty.

Protože nevím s kterými lidmi se pan Kropáček setkal nemohu zpochybnit jeho tvrzení, že ti muslimové co se s nimi setkal jsou umírnění. Možná nepotkal nikdy pana Vladimíra Sáňku, Větrovce, Muneeba Alrawiho či Samera Sehadeha? V horším případě schvalování sebevražedných atentátů na civilisty, zabíjení odpadlíků od islámu apod. Kropáček považuje za umírněnost?

Podle Kropáčka ten kdo upozorňuje na násilné verše v Koránu je extremista. Kropáček tvrdí, že s koránem to je stejné jako s násilnými pasážemi v Bibli. Zde už jsem trochu více zděšen, že takové tvrzení může říci člověk, který religionistiku vystudoval a ještě ji vyučuje.

Přitom každý kdo se touto problematikou zaobírá musí vědět, že korán je brán muslimskou ortodoxií jako nestvořené slovo Alláha a zákoník platný pro všechny místa a časy. Podle islámu ten kdo zpochybní některý ze zákonu koránů a Alláhových příkazů je odpadlík od víry. A to je kámen úrazu všech muslimských reformátorů a důvod proč zatím ještě nikdy neuspěli.

Kropáček dále tvrdí, že poukazování na přetvářku některých českých muslimů a vedoucích islámských nadací je Lhoťanuv omyl. Neboť přetvářka (taqijja) je pouze v šíitském islámu a české Islámské nadace jsou sunnitské. Tedy podle Kropáčka se v sunnitském islámu přetvářka nevyskytuje.

Pominu tedy to, že jsem již v mnohá případech přetvářku v českých Islámských nadacích dokázal. Podstatné je, že Kropáček je buď neinformován nebo záměrně lže. Přetvařování se před nemuslimy je legitimním nástrojem islámské politiky i v sunnitském islámu, byť se tomu říká jinak.

Podle muslimských (sunnitských) duchovních ze Saudské Arábie z stránky www.islam-qa.com , která je šířená mezi českými muslimy lidmi z islámské nadace v Praze je přetvářka před nemuslimy legitimní. Anglický text zde. Podrobněji o přetvářce u sunnitských muslimů zde.Zde je konkrétní úsek od Ibn Kathira, předního vykladače sunnitského islámu:
„Což znamená, kromě těch věřících, kteří se v nějaké oblasti nebo čase obávají o svojí bezpečnost ze strany nevěřících. V tomto případě tito věřící mohou ukázat nevěřícím přátelství navenek, nikdy ale vnitřně. Například Al-Buchari zaznamenal, že Abu ad-Darda řekl: Usmívám se tváří v tvář některých lidí, ale naše srdce je proklíná. Al-Bukhari řekl, že al-Hasan řekl: „Přetvářka Je povolena až do dne vzkříšení.“

V závěru rozhovoru se Kropáček „rozplývá“ nad egyptsko-švýcarským islamistou Tariqem Ramadánem. Podle Kropáčka je Ramadán vzorem pro „umírněné“ muslimy a budoucí podobu islámu v Evropě. Bohužel je to absolutní nesmysl.

Tariq Ramadán se opravdu snaží pěstovat si image umírněného muslima a ovlivnit svou ideologií muslimskou mládež, ale rozhodně nejde o nic umírněného, pouze vypočítavého. Tam kde sunnitští salafisté (tj. část ortodoxních muslimů) chce hned nastolit islámskou vládu a islámský systém, Ramadán prosazuje postupnou islamizaci a postupné ovládnutí. Ramadán si je totiž moc dobře vědom toho, že muslimové jsou přes mediální prezentaci, stále v Evropě menšinou a nejsou ještě dost silní k frontálnímu útoku na stávající neislámské režimy. Jako vzdělaný v Evropské historii ví, že pokud si Evropané uvědomí, že jim hrozí nebezpečí jsou schopni razantně takovou hrozbu eliminovat a to i násilně.

Ramadán tak prosazuje místo konfrontačního stylu styl infiltrační. On sám nikdy nezpochybnil islámské zákony o zabíjení odpadlíků od islámu, kamenování cizoložníků, uvržení nemuslimů do diskriminace v islámském systému apod. pouze říká, že dnes ještě není doba na praktikování těchto zákonu. Nejprve mají muslimové vstoupit do stran, veřejné správy, medií apod. a ovlivňovat dění ve prospěch postupné islamizace a pak až přijde vhodný okamžik, tak …

Právě proto Kropáčkem vychvalovaného islamistu Ramadána považuji za extremistu odborníci na islám ve Francii, USA, Německu …

Závěrem bych tedy chtěl poukázat na fakt, že osoby a myšlenky uznané za islámský extremismus v jiných zemích jsou v Česku „odborníkem“ na islám prezentované jako ten správný islám a umírněnou tezi. Už se tedy nedivím, že si mohou zvát Muslimské obce do ČR na přednášky islámské radikály, vydávat radikální literaturu a být v klidu před zásahem státu. Ono, když by se pracovníci Ministerstva vnitra obrátili se žádosti na odborný posudek na pana Kropáčka a některé jeho žáky v Orientálním ústavu, dostalo by se jim odpovědi, že je vše v pořádku. Tedy …

Důvody proč je Tariq Ramadán nebezpečnější než islámští teroristé, anglicky zde.

Podrobnosti k případu islamisty Tariqa Ramadana v angličtině zde.

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Lukáš Lhoťan | pátek 25.5.2012 10:07 | karma článku: 26,59 | přečteno: 5421x