Děkujeme za pochopení.
L96a86d24i29s62l30a55v 96J39í27l63e81k
Četl jsem, že Štefánik měl kritické připomínky k Benešovi, konkrétně k jeho hospodaření s penězi. Víte o tom něco?
V36o34k71o82u89n 57V54l54a43d11i65m39i92r
Edward Benes ho z hloubi duse nesnasel, a az do valky se udrzovaly famy, ze to jetadlo nechal benes sestrelit.
L25a42d21i64s57l47a70v 82K77o97l71a13č94k28o22v30s73k97ý
Děkuji za připomínku. Zdá se mi, že je stále mužem, který je poněkud ve stínu. Nicméně do těch bouřlivých dob jsme spíše potřebovali takového prezidenta, osobnost formátu Štefánikova.
P77e17t25r 10L13u29k16e36š
Luďku, snad pro zajímavost k osudnému letu:
Čas startu a přistání je trochu jinak. Italský start 8:07 odpovídá bratislavskému času 7:07. Tehdy to neměli sjednocené. Havárie v 11:45 je orientační údaj. Svědectví mají rozptyl v desíktách minut.
Délka letu cca 390 km vyjadřuje přímou trasu, kterou se ale letět nedalo. Italská "Kapronka" by se brzy po startu utkala s vrcholky alpského masivu. Tehdejší aeroplány měly mizernou stoupavost - museli to brát trochu stranou a nepochybně využívali srovnávací navigaci pomocí významných sídel, komunikací, řek atd.
Určitě si kus zalétli. Odhadem tak 60 km.
Pokud jde o tehdejší vajnorské letiště (dnes je o kousek jinde), muselo dát docela práci místo vůbec najít. O jeho poloze měli jen kusé informace. Šlo o pastvinu kde se teprve stavěl hangár. Jediným vodítkem bylo vyložené přistávací "T" a sudy připravené k zapálení v okamžiku příletu.
O startu z Campoformida neměli v Bratislavě ponětí. Zprávu dostali až později. Osádka zase nic nevěděla o meteorologické situaci v cíli cesty, kde vanul silný nárazový vítr...
V79o14k37o62u67n 87V71l45a34d79i45m32i58r
Vecna skoda, ze tenkrat Milan Rastislav Stefanik zahynul. Co jsem se docet, jeho koncept CSR byl lepsi toho Masarykova.
S24i91d21n22e14y 37S31i28s58k21a
Hlavne, kdyby zil v roce 1938 - tak se bojovalo. To nebyl zbabelec a podrazak jako Benes.
- Počet článků 90
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 965x