#5 Veracruz

Vzhůru do přístavu se ohřát. Beach time! Salsa! ..aneb jak jsem potkala žongléry z Argentýny.

Žonglování mě tu doprovází opravdu na každém kroku. Na prodloužený velikonoční víkend jsem se vydala do Veracruzu, velkého přístavu u golfského zálivu, pouze dvě hodiny autobusem z Coatepecu. Přijala jsem pozvání od Dory, se kterou jsem se seznámila přes Couchsurfing. Velkým překvapením pro mě bylo, když mi oznámila, že má doma další tři cestovatelé z Argentiny, a že jsou to žongléři. Q bien! Byla jsem příjemně překvapená, žongléři jsou totiž vždycky dobří a musím přiznat, že jsem se nemýlila. Sranda byla. A jaká.

Díky mým sólo výletům, během kterých se často ztratím, než se zorientuju na novém místě, jsem po příjezdu poznala skoro celé město. Vedro. Přeplněné pláže plné jídla, pití a koncertů, obrovské hotelové komplexy v Boca del Río. Hned v sobotu se vydáváme na pláž, která je trochu dál od města, abychom se vyhnuli davům, okupujícím veracruzskou pláž. Drkotáme se hodinu autobusem a v malé vesničce nasedáme do tzv. colectíva, kde už zbývá místo jen v přívozu. Mezi vesnicí a pláží není vybudovaná silnice, nebo možná je, ale nazvala bych ji spíše "polní cestou". Pěkně se naklepeme, spolikáme kila prachu a vyklepení vysedáme. Z pláže jsem trochu zklamaná, protože tu sice nejsou davy lidí, ale všichni tu jezdí autama, jako přímo po břehu a zaparkují si na pláži. Takže abychom se během vrhání se do moře nemuseli koukat napřed doleva a doprava, rozhodneme se si popojít trochu dál na kraj skalisek, kam už auta nemůžou. Vlny mexickýho zálivu jsou poměrně velké a dostat se přes ně je úkol nelehký, spodní proud je silný. Rychle se přizpůsobujeme místním zvykům a v tričku skáčeme u břehu přes vlny. Znavení celodenním sluncem se naše česko-argentinsko-mexická skupinka vrací do vesničky a dáváme si místní speciality. Rybu na grilu s rýží a salátem a empanadas. Samozřejmě nechybí tortilly a pikantní salsa. Nasedáme do autobusu a vracíme se do města, kt. už začíná tančit v rytmu salsy.

Další den chceme strávit na ostrově s pevností s názvem San Juan de Ulua, která sloužila jako vězení ještě během Mexicko-americké války na konci 19. st., kdy bylo město obsazeno americkým námořnictvem. Krásně odpočatá a plná zážitků se vracím do horského městečka Coatepecu, kde už na mě čekají studenti.

Autor: Lucie Lísková | čtvrtek 4.4.2013 18:11 | karma článku: 6,60 | přečteno: 276x

Med z Mexika aneb El Trapero

Hledáte zemi, kde k vykonávání různých veřejných činností nepotřebujete žádnou licenci či jiné povolení? Pak vítejte v Mexiku, v zemi nekonečných možností, kde jde opravdu možné skoro všechno, na co si vzpomenete.

26.2.2015 v 21:24 | Karma: 7,20 | Přečteno: 359x | Diskuse| Ostatní

Med z Mexika aneb Las Patronas

O jedné mexické organizaci, která už dvacet let pomáhá migrantům ze Střední Ameriky dostat se přes Mexiko za svým americkým snem. Las Patronas neboli Patronky je skupina 14 žen, které denně připravují balíčky s jídlem, které hází na střechy vagónů projíždějícího vlaku "Bestie" hladovějícím uprchlíkům.

20.2.2015 v 21:05 | Karma: 7,05 | Přečteno: 211x | Diskuse| Ostatní

Lucie Lísková

Med z Mexika aneb jak jsem vyrazila za langustami

Během výletu do mayské riviéry jsem se vydala prozkoumat přírodní rezervaci Sian ́Kan. Pokud se rozhodnete vypravit na Yucatán, neměli byste opomenout tento skvost, kde se potkává moře s jezerem. Ne nadarmo znamená v máyštině Sian ́Kan "Místo, kde se rodí nebe."

31.1.2015 v 7:24 | Karma: 6,52 | Přečteno: 264x | Diskuse| Ostatní

Lucie Lísková

Po stopách máyů aneb dvě cervezy na cestách

O tom, jak se dá procestovat Guatemala a Chiapas, když máte pouze dva týdny dovolené. Typy na hostely, dopravu, zajímavá místa a pár nezbytných slovíček spolu s fotogalerií. Věnováno všem cestovatelům, dobrodruhům a hlavně milovníkům Latinské Ameriky.

29.3.2014 v 19:05 | Karma: 8,33 | Přečteno: 357x | Diskuse| Ostatní

#6 My mission is over

Goodbye Coatec. I have to go. Hope to see you soon! Te quiero <3 Rekapitulace mého pobytu v Coatepecu.

6.4.2013 v 14:20 | Karma: 6,34 | Přečteno: 325x | Diskuse| Ostatní

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Hasiči celou noc zasahovali v pralese Mionší, vodu nosili na zádech

2. května 2024  9:16

Beskydský prales Mionší v noci zachvátil požár. Hasiči celou noc zasahovali v jeho nejvyšším...

Volby by jasně vyhrálo ANO, mimo Sněmovnu by zůstaly TOP 09 a KDU-ČSL

2. května 2024  8:17,  aktualizováno  8:48

Sněmovní volby by v dubnu vyhrálo ANO s 32,5 procenta, ODS by měla 13 procent, SPD a Piráti shodně...

Protesty studentů eskalovaly i v Kalifornii, jeden člověk skončil v nemocnici

2. května 2024  8:11

Na Kalifornské univerzitě v Los Angeles (UCLA) se v noci na středu střetli proizraelští a...

Amsterdam bojuje proti nerovnosti v močení. Vyčlení miliony na veřejné záchodky

2. května 2024  7:53

Radnice v Amsterodamu po několikaletém nátlaku ze strany žen vyčlenila čtyři miliony eur (přes 100...

Inspiraci hledej na cestách...