- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kabely klíčové pro mezinárodní internetovou komunikaci a vše, co s jejím provozem souvisí. Nebylo to až tak překvapivé. Že by hútiovští gangsteři mohli něco takového udělat, o tom psala, spíše spekulovala, světová média už nějaký čas. Logicky: mohou-li se chovat pirátsky vůči mezinárodní nákladní lodní dopravě, proč by si nepočínali stejně vůči síti podmořských kabelů, které se nachází v dosahu jejich gangsterských chapadel. Server The New Arab zveřejnil 8. února článek s otázkou v titulku, jestli by Hútiové mohli a chtěli přerušit rudomořské internetové kabely („Can, and would, the Houthis cut the Red Sea's undersea internet cables?“ [2]).
V článku je uvedeno, že schopnost něco takového udělat Hútiové mají, současně je ale připomenuto, že jemenské Ministerstvo telekomunikaci a informačních technologií (MTIT) popřelo, že by ze strany režimu hrozilo podmořským kabelů nějaké nebezpečí.
Ve stejném duchu se vyjádřilo MTIT 27. února poté, co světová média informovala o přerušení kabelů EIG, TGN Atlantic, AAE 1 a Seacom. V prohlášení zveřejněném na síti X [3] popřelo „to, co zveřejnila média napojená na sionisty a také to, co zveřejnila jiná média a sítě sociálních médií“, totiž obvinění Hútiů z toho, co se minulou sobotu stalo podmořským kabelům v Rudém moři. Ministerstvo potvrdilo své odhodlání „udržet všechny telekomunikační podmořské kabely a jejich příslušné služby mimo jakákoli možná rizika“. A nejen to. Ministerstvo a dokonce celá „jemenská vláda“ (rozuměj: teroristický režim Íránem podporovaných hútiovských vzbouřenců) tvrdí, že „mají velký zájem poskytnout všechna potřebná zařízení k opravě a údržbě takových podmořských kabelů za předpokladu, že dotčené strany získají požadované licence a povolení od (jimi ovládaného) úřadu Maritime Affair Authority v hlavním městě Saná.
A konečně, MTIT a vláda rebelů upozornily, že rozhodnutí Jemenu zakázat průjezd izraelským lodím se netýká ostatních zahraničních lodí, které získaly licenci k výkonu podmořských prací v jemenských výsostných vodách.
Tady je důkaz o prolhanosti jemenského vzbouřeneckého režimu, na jehož sliby by se mohl spolehnout pouze naivní pošetilec. Vytknuto před závorku: teroristické režimy jsou samozřejmě nedůvěryhodné ze své podstaty. A konkrétně: v případě onoho „zákazu průjezdu pro izraelské lodě“, jakkoli je sám o sobě nezákonný a pirátský, nejde o pouhý zákaz, ale o něco neskonale horšího. Jde o nevyprovokované barbarské útoky proti lodím nákladní dopravy, o nichž teroristé v Saná usoudí, že mají něco společného s Izraelem. Některé bezpochyby ano, například majitel či spolumajitel společnosti, která to či ono plavidlo provozuje, je Izraelec, což samozřejmě není legitimní důvod k útoku, nanejvýš v představách hútiovských zločinců. Většina dosud napadených lodí neměla s Izraelem společného zhola nic: teroristé tedy útočí na lodě v rozporu se svými vlastními proklamacemi. Jinými slovy: lžou. A lžou-li v tomto, proč bychom jim měli věřit, že říkají pravdu v záležitosti přerušených podmořských kabelů? (Přehled dosud napadených plavidel viz [4].)
Jen na okraj připomenu, že dvakrát v minulém století vypukla na Středním východě válka (1956 a 1967) proto, že Egypťané zakázali Izraelcům používat námořní cestu – v prvním případě Suezský kanál, v druhém Tiranskou úžinu. A v obou případech Egypťané na bojišti prohráli. Svět se od té doby změnil (v jistých ohledech „vyměkl“). Přesto doufám, že hútiovské teroristy, za nimiž zůstává spoušť, rozvrat a v případě útoku na Rubymar, loď na přepravu sypkých materiálů, také ekologická katastrofa v podobě téměř 30km ropné skvrny, čeká stejný osud.
?
ODKAZY
[1]
https://en.globes.co.il/en/article-houthis-hit-underwater-communications-cables-1001472165
[2]
https://www.newarab.com/news/can-houthis-cut-red-seas-undersea-internet-cables
[3]
https://twitter.com/mtityemen/status/1762453092442706385?s=46&t=Y-88snxC62FCWOX6KJyTSQ
[4]
https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_Red_Sea_crisis
Další články autora |
Jistebnice - Padařov, okres Tábor
3 490 000 Kč