Oprava nepřesnosti

Ve svém článku „Na okraj zákazu provozu boeingů verze MAX“ (13/3) jsem uvedl jako příklad komplikací pro cestující, které postihl zmíněný zákaz vydaný agenturou EASA, spoj Turkish Airlines TK 1997.

 

Ten letěl 12. března z Istanbulu (odlet 11:26 UTC) do Londýna a před Prahou se cca ve 14:10 UTC začal otáčet a vrátil se zpět do Istanbulu.

 

K tomuto manévru skutečně došlo, nebyl ovšem vyvolán rozhodnutím evropské agentury EASA (to začalo platit až v 19:00 UTC), nýbrž britského úřadu CAA, který zakázal provoz „maxů“ téhož dne, ale už od 13:00 UTC. Jak ukazují screenshoty níže, stroj na lince TK 1997 byl v době vydání zákazu nad Rumunskem (obr. 1), konkrétně SV od města Ramnicu Valcea (bez interpunkce), a než došlo k rozhodnutí v letu do Londýna nepokračovat (podle rozhodnutí CAA by tam už nemohl přistát, doletěl až nad ČR, kde se před Prahou otočil (obr. 2).

 

Protože jsem zmíněný text připravoval v úterý (12/3) večer, kdy už platil jak celoevropský, tak předchozí britský zákaz provozu boeingů MAX, došlo k této politováníhodné záměně („splynutí“ obou zákazů), za kterou se  omlouvám  a tímto vše uvádím na pravou míru. S dovětkem, že na podstatě toho, čeho se můj článek z 12/3 týkal, to nic nemění.

 

Současně děkuji panu Pavlu Kaňkovskému, který mne  mailem na tuto nepřesnost  upozornil.

... obr. 1/12. 3. 2019: ve 13:00 UTC byl MAX 8 na lince TK1997 nad Rumunskem. ( Flightradar24.com)

 

... obr. 2/12. 3. 2019: vracet zpět do Istanbulu se začal po 14. hodině UTC před Prahou. (Flightradar.com)

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Lubomír Stejskal | pátek 15.3.2019 13:30 | karma článku: 8,22 | přečteno: 215x
  • Další články autora

Lubomír Stejskal

K 8. květnu

8.5.2024 v 10:21 | Karma: 0