Odpověď na otázku „Kdo to určil?“

Ptá se na blogu Jakub Beznoska (když připomíná, že odpůrci stejnopohlavního manželství často argumentují tím, že manželství je svazek muže a ženy): „Jenže, kdo toto určil?“

 

(Článek „Manželství gayů a lesbiček – ano či ne?“/1. 11. 2018)

 

Někteří řeknou: lidská přirozenost to určila. Obecně: příroda. Nebo: lidé si to určili. My kreacionisté říkáme: určil to Stvořitel.

 

A máme to podloženo. V biblické knize Genesis, kapitole druhé čteme ve verši 24:

 

  • Z té příčiny opustí muž otce svého i matku svou, a přidržeti se bude manželky své, i budou v jedno tělo.

 

Evangelický teolog prof. Adolf Novotný k tomu uvádí, že instituce manželství je vedle ustanovení o sedmém dni pracovního klidu (v židovství sobota, u nás neděle) nejstarším Božím řádem (Biblický slovník str. 399).

 

Můžete namítnou: proč bychom měli toto biblické ustanovení (o manželství) akceptovat jako relevantní? Jistě, nemusíme. Pak se ale ptám: jakou hodnotu má tvrzení, že naše civilizace je založena na židovsko-křesťanských základech (vedle základů antických), když bychom odmítli přijmout druhý „stavební kámen“ Stvořitelova řádu?

 

Ten první akceptujeme, stačí podívat se při čtení tohoto textu vedle sebe – do kalendáře. Používám pro lepší přehled dvoutýdenní, a co vidím? Neděle 4. 11. je označena červeně. Ve vedlejším sloupci: neděle 11. 11. je označena červeně. Proč právě každých sedm dní? Otázkou blogera Beznosky: Kdo toto určil?

 

Odpověď: Stvořitel.

 

V téže druhé kapitole knihy Genesis čteme ve druhém verši:

 

  • A dokonal Bůh dne sedmého dílo své, kteréž dělal; a odpočinul v den sedmý ode všeho díla svého, kteréž byl dělal.

 

Sedmý den odpočinku (lhostejno, zda je to sobota či neděle) a stejně tak manželství jako svazek muže a ženy (historicky bylo i víc mužů, většinou ale víc žen v tomto svazku – to je ovšem na jinou debatu) jsou ustanovení, která jsou zapsána hned na začátku Bible. Byla stanovena samotným Stvořitelem a v zásadě platí dodnes. Volný sedmý den v týdnu je (s nejrůznějšími nutnými i zbytnými výjimkami danými charakterem fungování společnosti) v principu dodržován dodnes a manželství jako svazek muže a ženy taktéž.

 

Pokud si prostudujeme všechny biblické záznamy týkající se manželství, shledáme, že procházelo nejrůznějšími peripetiemi a vývojem, ale VŽDYCKY se týkalo vztahu muže a ženy a NIKDY vztahu muž-muž/žena-žena.

 

Co z toho vyplývá pro současnou debatu kolem homosexuálních „manželství“ je vcelku zřejmé;  to však není předmětem tohoto textu. Pouze jsem chtěl panu Beznoskovi a ostatním, kdo si kladou oprávněné otázky ve zmíněné kontroverzní záležitosti, nabídnout svůj úhel pohledu.

 

Je jistě možné můj názor odmítnout. Současně s tím ale musíme říci „B“: že naše civilizace není založena na židovsko-křesťanských základech. Má to ale háček: bylo by to popření podstatné části její historie.

 

Moje závěrečné otázka pro oponenty: není-li naše civilizace založena na židovsko-křesťanských základech, pak na jakých?

 

 

Autor: Lubomír Stejskal | pátek 2.11.2018 10:20 | karma článku: 32,42 | přečteno: 1156x