Odstup 1,5 metru? Ani náhodou!

Českým řidičům změna ve vyhlášce týkající se odstupu od cyklisty proletěla z levé poloviny mozkové hemisféry do pravé, aniž by zanechala v šedé kůře mozkové jakýkoliv otisk.  

Z přibližně dvaceti automobilů, které mě po naší okresce dnes míjely, byly čtyři, které skutečně přejely do protisměru a tím dodržely změnu novely o provozu na pozemních komunikacích. Jeden spěchající doveda mě minul těsně před protijedoucím vozidlem. Řidič protijedoucího vozidla pochopitelně pak mohutně troubil. Kdyby řidič vozidla před překážkou ve formě supícího cyklisty, tedy mne, zpomalil a nechal projet protijedoucí vozidlo, vznikla by mu časová ztráta asi pět vteřin a možná méně.

 

Naše uspěchaná doba z nás dělá idioty. Na našich silnicích je to vidět. Mám-li možnost sledovat provoz a chování řidičů, mohu říci, že je to bída. Předpisy se zkrátka nedodržují, ani jejich dodržování nikdo nehlídá, takže jsem ani nepočítal, že by se něco změnilo.

 

Odborníci na automobilový provoz hlásají stále stejnou mantru o bezpečnosti na silnicích a pravidlech, která by se měla dodržovat, avšak řidiči přesvědčení o svých bravurních řidičských schopnostech jezdí jako brav. Jen na naší okresce mohu vidět nedodržování rychlosti jak na silnici, tak ve městě. Auta se na sebe lepí jako gaybrothers, o bezpečném předjíždění nemluvě. Předpisy jsou pro trapáky, myslí si mnozí z nich. Každý chce nahnat vteřiny, které pro něj nebo pro někoho jiného, mohou být osudné.

 

Jsem zvědav, jak nový ministr dopravy Martin Kupka dokáže naplnit svůj slib postavit 200 km dálnic. Jednak nechápu, jak těch dvě stě kilometrů vysvětlí ekologům a občanům dotčených obcí, kterých se stavba dálnic dotkne, a jednak kde na to vezme. Zdražením dálniční známky? Naše malá zemička bude rozřezaná dálnicemi jako ementál: "Můj kraj stejně jako tvůj kraj jde do prdele", zpívají DG 307 smutnou zvěst básníka Pavla Zajíčka.

 

Hlavně že budeme mít moderní infrastrukturu! Možná by bylo lepší řešení, kdyby miliardy, které stavba dálnic spolkne, stát dal do levné veřejné dopravy nebo výstavby tratí. Jenže to se nestane, Na automobilovém průmyslu závisí naše HDP. Podle expertů se levná doprava ve velkých městech nevyplatí. Řidiči závislí na svých samohybech budou radši nadávat v zácpách, než by jeli veřejnou dopravou, dalším problémem je, že ve městě není kde zaparkovat.

 

Mohu namítat proti automobilům, co chci, ale na malých vesnicích při malé dopravní obslužnosti veřejné dopravy je automobil také potřeba. Spojení do okresního města má interval jako sobí spřežení na Čukotce, v sobotu a neděli nejezdí vůbec.

 

Zatím mám kolo, do knihovny a na nákup přes kopec vždycky dojedu. Už aby bylo jaro a mohl jsem jezdit po vedlejších cestách a vyhnout se silnici. Snad mě do té doby nějaký magor nesrazí.

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/ministr-kupka-chce-postavit-kolem-200-kilometru-dalnic/2134833

https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/hromadna-doprava-zadarmo-sen-bez-efektu-ktery-neni-levny

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Lněnička | pátek 14.1.2022 19:46 | karma článku: 17,88 | přečteno: 1063x