Tak trochu necudné rozjímání o Bohu

Bůh je jenom jeden - tedy alespoň pro monoteisty. To že pro něj mají odlišná pojmenování, není až tak podstatné…Horší je, že se kvůli němu pořád hádaj a  řežou, a často to odskáčou nevinný...

Křesťanského Boha si umíme představit celkem snadno-fousatý bělovlasý dědula na obláčku. Ale co ten židovský biblický Hospodin?  Nesmí být zobrazován - a kde je prostor pro fantazii,  to nás zajímá  a láká víc, než to, co je odhalené, dobře známé a přesně dané. Tento princip  znají všechny moudré ženy, a proto to s nahotou nikdy nepřehání. Dobře vědí, že muž-lovec má rád tak trochu tajemství, objevování a dobývání. Zatoužila jsem náhle i já objevit a poodhalit  roušku kryjící tajemství, jak ten židovský Hospodin vypadá.  V knihách jsem se dočetla,  že jeho jméno směl vyslovit jen velekněz v chrámu jedenkrát za rok, v posvátný den usmíření.  Má zvědavost tím jen vzrostla.  Taková  exkluzivita!.

 Jeho jméno je vyjádřeno souhláskami  JHVH - Židé se však z úcty k němu vyhýbají výslovnosti  Jahve a místo toho používají jiné hebrejské výrazy: Pán, nebo prostě jen Jméno (ha-Šem).  V českých zemích pak Hospodin. Biblický text to vykládá také jako „Jsem který jsem“,  tedy jako vyjádření absolutnosti a jedinečnosti boží existence, nebo jako „Ten, jenž způsobuje Bytí.“

Na rozdíl od starých orientálních bohů Předního východu zaujímá ojedinělé postavení, které ozřejmí srovnání  s panteonem bohů starověkého Ungaritu (Ras šamra) na pobřeží severní Sýrie. Ugaritské náboženství obsahuje řadu mýtů, jež vyrůstají ze zemědělských kultů plodnosti. Bůh plodnosti Baal a jeho sestra-milenka Anat….v tomto bodě jsem přestala číst. Dvakrát za sebou slovo plodnost  a ještě k tomu ta milenka... to odvedlo mou soustředěnost k jiným, neméně božským myšlenkám, nicméně trochu odlišným od těch, se kterými jsem četbu započala…Trochu jsem se zasnila a vybavila se mi reprodukce z encyklopedie výtvarného umění, kde je strom Jesse v podobě falu. A najednou jsem dostala podezření, že by on vypadal jako....? Ale ne to není možný....

A pak mi to docvaklo: Ten, který způsobuje Bytí…No jasně! Vyjádření absolutnosti a jedinečnosti.Tak proto von se nesmí zobrazovat.?! To je vlastně jako cenzura chránicí cudné ženy před pohledem na ...

No však víte co mám na mysli.

A protože jsem holka zvědavá a zvídavá, tak jsem ještě jukla na internet, jestli tam nějaký obrázek  Hospodina nebude…Ale kdepak, ani  ´ťuk,  Ale zato jsem tam našla zajímavý text, který vám předkládám.  Jestli  někoho naštve, tak mě prosím vás zas nekamenujte, já to nevymyslela, jen jsem to zkopírovala:

Křesťanský Bůh je globalista nerozlišující národy, židovský Bůh je rasový šovinista. Vyznavači prvého jsou náchylní k destruktivním požadavkům, založeným na obecných morálních principech (jako je “rovnost” a “antirasismus”); vyznavači druhého jsou rozumně neteční k jakémukoliv principu, který je v rozporu s jejich vlastními zájmy. Pro talmudský judaismus milovat bližního svého znamená milovat jiné židy. Judaismus je proto ideálním náboženstvím pro etnické soutěžení v multi-etnických společnostech, protože považuje vlastní zájmy židů za morální dobro. V očích židovského Boha je to, co je dobré pro židy, dobré samo o sobě, a blaho bezbožného nežidovského království je v nejlepším případě nedůležité.

Nenáboženská záludnost modlitby Kol Nidre o svátku Yom Kippur,  která preventivně zprošťuje židy jakýchkoliv slibů, jimiž se v nadcházejícím roce zavážou, je symptomem tohoto božsky schváleného dvojího standardu, který v historii zformoval postoj židů k obyvatelstvu, jež je hostilo.

Autor: Libuše Palková | středa 26.7.2017 8:58 | karma článku: 18,05 | přečteno: 611x
  • Další články autora

Libuše Palková

Veřejná omluva

28.4.2019 v 6:35 | Karma: 10,61

Libuše Palková

Libo-li koprolit?

25.4.2019 v 11:07 | Karma: 5,53