Proč mě zaujaly kampaně pivovaru Bernard

Mám pro vás dvě zprávy. Jak už to tak bývá je jedna dobrá a ta druhá špatná. Tak kterou chcete slyšet první?

Začnu - jak jistě tušíte - tou špatnou. Lidem chybí nadhled. Ta dobrá část je, že nám - švejkovskému národu a zemi národního génia Járy Cimrmanna - nějaké jeho zbytky snad ještě zůstaly. No a když píši A tak musím ještě doplnit B - ne všem a ne vždy.

S pobavením jsem dnes zaregistrovala kampaň pivovaru Bernard, která chytře využívá #metoo ve svém posledním facebookovém příspěvku. Svým způsobem je to geniální marketingový tah - poslední dobou mám pocit, že už je tak trochu pře-meetoo-ováno; kdo ještě neměl potřebu se k tomuto tématu vyjádřit jakoby nebyl. 

Něco mi říká, že si za svůj poslední počin Bernard vyslouží (další) nominaci na anticenu Sexistické prasátečko. Otázkou je, zda-li to panu Bernardovi trhá žíly. Něco mi totiž říká, že se tomu spíš směje a říká si něco o tom, že špatná reklama je taky reklama. I když s tou špatnou reklamou to nakonec asi nebude až tak horké. Abych to uvedla na pravou míru - v soutěži Sexistické prasátečko hlasuje odborná porota a veřejnost. Pan Bernard se za svojí reklamu ve stylu Pin-up girls může "pochlubit" krásným třetím místem - od odborné poroty. Podíváme-li se na kompletní výsledky zjistíme překvapující věc - dle hlasování veřejnosti se Bernardova reklama umístila až na samém chvostu ankety a to na 63. a 64. místě z celkových 89ti nominovaných. Tento příklad tedy krásně ilustruje rozdíl mezi myšlením tzv. odborné poroty a veřejnosti. Kdybych byla zmiňovaným majitelem pivovaru, tak bych si to snad až musela brát osobně. Doporučuji se tedy na Sexistické prasátečko podívat a letmě si projít další nominované, kteří se umístili do prvních deseti míst. Vedle většiny z nich se zdá Bernard být velmi slabým odvarem.

No a teď tu máme Babu Jagu, které taky asi někdo před lety nevyžádaně pochválil outfit. Bernard tuto reklamu před dvěma dny zveřejnil na svém oficiálním Facebooku a od té doby se může pochlubit více než šesti tisíci lajky, což je na stránku, kterou sleduje něco přes 60 tisíc lidí a jejíž příspěvky běžně olajkuje pár stovek lidí, velký úspěch. Troufám si říci, že toto je důsledkem krásné české vlastnosti umět si udělat z podobných věcí legraci. A to je něco, co má přímou spojitost s nadhledem a co v naší společnosti doufám ještě dlouho dobu zůstane. Genderovým studiím a politické korektnosti navzdory.

Autor: Klára Leuthold | čtvrtek 14.12.2017 0:15 | karma článku: 38,31 | přečteno: 1966x
  • Další články autora

Klára Leuthold

Doba před-internetová

9.11.2017 v 0:51 | Karma: 14,49

Klára Leuthold

Dvojka z tělocviku

3.11.2017 v 3:18 | Karma: 17,58