- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Do roku 2011 bylo snižování nehodovosti připisováno dobré práci PČR. Po roce 2011 PČR ve své výkonosti asi polevila.
Já bych stoupající počet dopravních nehod spíše připsal na konto stoupajícímu počtu dopravních prostředků, katastrofálnímu stavu komunikací, špatné práci autoškol a mnohdy naprosto nesmyslného dopravního značení, které řidiči po svých zkušenostech potom nedodržují, i když smysl mají. V letošním roce se podstatně zvýšil počet opravovaných úseků dopravních komunikací a to mnohdy tak geniálně, že kolem rozkopaného úseku dálnice se synchronizovaně rozkopou i silnice 1 a 2 třídy. Z této pasti není úniku a následuje mnohdy nekonečné popojíždění v kolonách. Potom narůstá u řidičů stres a agresivita, která může mít za následek dopravní nehodu. Místo aby své síly dalo MD do spolupráce z kraji a podpořilo prevenci dopravních nehod, vydává se raději cestou represí, a to takových, ze kterých očekává finanční zisk. To znamená zvyšování pokut až na likvidační hranici . Znamená to i další kolo exekucí a ničení životů, mnohdy za banální přestupky. Jako příklad - 3x nedodržení povinné přestávky, a to při popojíždění v kolonách je celkem běžné, hrozí vybodování řidiče, tím ztráta zaměstnání a k tomu nově likvidační pokuta . Holt priority se s každým novým ministrem mění. Náhlé navýšení prostředků do rekonstrukcí vozovek si také dokážu spojit s tím, že pan ministr je bývalým zaměstnancem jednoho z největších dodavatelů dopravních staveb a možná je stále na výplatní listině. Ale zpět k problému zvyšování pokut . Spousta lidí bude namítat, že je to správná cesta. Není. Uvádím citaci z důvodové zprávy parlamentu ČR - Systém byl zaveden v některých evropských zemích, např. ve Spolkové republice Německo, Polsku, Velké Británii, Francii a nejnověji v Itálii. Ve všech těchto zemích přispěl ke zvýšení kázně řidičů motorových vozidel a ke zvýšení jejich ohleduplnosti vůči ostatním účastníkům provozu na pozemních komunikacích. Došlo také k poklesu počtu dopravních nehod i snížení závažnosti jejich následků.Účelem systému je zejména postihovat recidivu páchání přestupků proti bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích.Dostatečný preventivní účinek má pouze hrozba ztráty řidičského oprávnění.Vždy bude spousta lidí, které pokuta v řádu desítek tisíc neohrozí a neodradí od páchání dopravních přestupků.
Zklidňování komunikací lze provádět pomocí řady technických i výtvarných prvků, např.:
Možná jde také o to, že místo snižování počtu státních zaměstnanců jich příští rok přibude 12500 a stát nedokáže i přes slib - "jednoduše to uděláme" vybrat daně a šetřit sám na sobě, a tak si pomůže dalšími represemi proti lidem.
S pozdravem koblihám Zdar
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!