ANO 2011 potřebuje další peníze, ale zaplatíme to my !!!

V roce 2006 byl v ČR zaveden bodový systém a nehodovost klesala  až do roku 2011, a to až o 48 %. Od tohoto data mírně stoupá, a to ze 75000 nehod v roce 2011 až na současných 85000.  

Do roku 2011 bylo snižování nehodovosti připisováno dobré práci PČR. Po roce 2011 PČR ve své výkonosti asi polevila.
 

Já bych stoupající počet dopravních nehod spíše připsal na konto stoupajícímu počtu dopravních prostředků, katastrofálnímu stavu komunikací, špatné práci autoškol a mnohdy naprosto nesmyslného dopravního značení, které řidiči po svých zkušenostech potom nedodržují, i když smysl mají. V letošním roce se podstatně zvýšil počet opravovaných úseků dopravních komunikací a to mnohdy tak geniálně, že kolem rozkopaného úseku dálnice se synchronizovaně rozkopou i silnice 1 a 2 třídy. Z této pasti není úniku a následuje mnohdy nekonečné popojíždění v kolonách. Potom narůstá u řidičů stres a agresivita, která může mít za následek dopravní nehodu. Místo aby své síly dalo MD do spolupráce z kraji a podpořilo prevenci dopravních nehod, vydává  se raději  cestou represí, a to takových, ze kterých očekává finanční zisk. To znamená zvyšování pokut až na likvidační hranici . Znamená to i další kolo exekucí a ničení životů, mnohdy za banální přestupky. Jako příklad - 3x nedodržení povinné přestávky, a to při popojíždění v kolonách je celkem běžné, hrozí vybodování řidiče, tím ztráta zaměstnání a k tomu nově likvidační pokuta . Holt priority se s každým novým ministrem mění. Náhlé navýšení prostředků do rekonstrukcí vozovek si také dokážu spojit s tím, že pan ministr je bývalým zaměstnancem jednoho z největších dodavatelů dopravních staveb a možná je stále na výplatní listině. Ale zpět k problému zvyšování pokut . Spousta lidí bude namítat, že je to správná cesta. Není. Uvádím citaci  z důvodové zprávy parlamentu ČR - Systém byl zaveden v některých evropských zemích, např. ve Spolkové republice Německo, Polsku, Velké Británii, Francii a nejnověji v Itálii. Ve všech těchto zemích přispěl ke zvýšení kázně řidičů motorových vozidel a ke zvýšení jejich ohleduplnosti vůči ostatním účastníkům provozu na pozemních komunikacích. Došlo také k poklesu počtu dopravních nehod i snížení závažnosti jejich následků.Účelem systému je zejména postihovat recidivu páchání přestupků proti bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích.Dostatečný preventivní účinek má pouze hrozba ztráty řidičského oprávnění.Vždy bude spousta lidí, které  pokuta v řádu desítek tisíc neohrozí a neodradí od páchání dopravních přestupků.

Zklidňování komunikací lze provádět pomocí řady technických i výtvarných prvků, např.:

  • zužováním jízdních pruhů
  • vysazením chodníkových ploch u přechodů a křižovatek
  • šikanami
  • výškovými prvky (např. zvýšené plochy křižovatek, přechodů, tramvajových zastávek….)
  • vsazením středních dělicích ostrůvků různých typů a funkcí, atd.

Možná jde také o to, že místo snižování počtu státních zaměstnanců jich příští rok přibude 12500 a stát nedokáže i přes slib - "jednoduše to uděláme" vybrat daně a šetřit sám na sobě, a tak si pomůže dalšími represemi proti lidem.

                                                                               
S pozdravem koblihám Zdar

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Leopold Prokeš | středa 9.9.2015 8:38 | karma článku: 13,75 | přečteno: 267x
  • Další články autora

Leopold Prokeš

Odolá V4 se Sobotkou?

9.12.2015 v 9:00 | Karma: 31,63

Leopold Prokeš

Srazme Rusko na kolena ???

22.7.2015 v 10:12 | Karma: 29,56