Přes Inezgane do Tafraoutu v myšlenkách pouhých 80 kilometrů

Tak to dopadá, když si necháte poradit od známých a od cestovky naráz a vyrazíte na vlastní pěst někam, kde to přeci bude stát za to! :-) Stálo, ale nevím, zda to bylo zrovna těmi místy, každopádně, jako každý výlet... zážitek k nezapomenutí!

Inezgane mělo být takové malé městečko, kde nám bylo slibováno reálné Maroko. Po tom, co jsme si ale půjčili, co možná nejméně nápadnou káru a vyrazili na cestu, v samotném městě předjížděli jen koníky a oslíky, místní na nás i přes skla auta házeli ne zrovna přívětivé pohledy a nakonec, po té, co jsme projeli asi nějaké „hlavní náměstí“, kdy byl právě v plném proudu, doslova „bio trh“ jsme vlastně z auta radši ani nevystoupili. Tak nějak přes okna to stačilo... :D a měli jsme ještě přeci dál, kam jet!

Další bod na výletní trase, které jsme mimochodem původně chtěli věnovat pár hodin a nakonec jsme se do hotelu vrátili po západu slunce, byl Tafraout.

Ten den jsme nebyli ve formě! :D První problém nastal tehdy, když jsme počítali s tím, že Tafraout je cca 80 kilometrů. Navigace selhala a my po více než 80 kilometrech stále projížděli zákruty Atlasu, z převýšení mi lupalo v uších, došla voda a jediného, koho jsme potkali, byl pastevec se svým stádem. Ono díky bohu  - milovníci „silnic“ širokých sotva na jeden dopravní prostředek a k tomu ostrých zákrut by si tu užili! Dokud by se tedy s někým v protisměru nestřetli, pak už by to asi taková sranda nebyla! :-)

Prostě, až vám někdo bude nabízet celodenní výlet zejména pro milovníky přírodních scenérií, doslova do „ospalého městečka Tafraout s unikátními skalními formacemi“, který nabídne ale ještě mnohem víc, jako např. plno autentických berberských vesnic, horských svahů a kaseb..., pokud nejste opravdoví dobrodruzi, nebo romantici (i když v tom plném autobusu to asi není ani pro takové povahy), mno rozhodně není to výlet pro každého. My to díky bohu absolvovali v malém klimatizovaném autě, ale i tak jsem na to romantik asi moc malej.

Po třech hodinách cesty jsme tam dorazili! Neuvěřitelné – hladoví, žíznivý a s pomyšlením na cestu zpět – která nabídne sice opět překrásná panoramata, nicméně tentokrát jen s levotočivými zatáčkami. :D

Když je nabízen výlet do „ospalého města“, tak to znamená, že na ulici za hodinu potkáte jednoho člověka, který na vás spustí polsky. Nicméně seženete tu i něco k jídlu a pití, což jsem při pohledu na město opravdu nečekala. Jinak je město spíš jak jeho zbytky – staveniště, odpad a občas nějaká kočka – samozřejmě náležitě pohublá (aby zapadla).

Takže jsme se pokochali, nakoupili jídlo a pití – zabralo nám to neuvěřitelnou hodinu a hurá zpět. Cesta už byla optimističtější – jeli jsme domů a navíc jsme již věděli, že je to kilometrů 160, takže jsme se po hodině cesty nedivili, že ještě nejsme doma! :D

Byli jsme ale natěšení asi až moc, ono, kdy se vám poštěstí mít silnici jen pro sebe! :D Takže jsme to rozjeli natolik, že jsme vybrali, a to velice slušně hned první a vlastně i poslední velkou díru na cestě... a hle, pneumatika v čudu. V tu chvíli jsme si vzpomněla na slova delegátky – při půjčení auta si dávejte pozor na pojištění a náhradní pneumatiku v autě – v základní výbavě totiž nesmí chybět kobereček na modlení, o rezervě se ale nemluví. Při otevírání kufru jsem se málem i obrátila na islámskou víru – samozřejmě jsme si rezervu nepřekontrolovali a najít tam ten koberec, tak nám na tomto místě, kde široko daleko nic nebylo, asi nezbylo opravdu nic jiného, než se modlit!

Ale hurá, byla tam... ono ale ještě není vyhráno... po doslova 9 minutách (pocitově snad za hodinu) jsme našli i hever, fáro opraveno a teď už samozřejmě „opatrně“ domů.

Díky bohu, představa čekání na kolemjdoucího pastevce, následná domluva s ním... no snad bychom bývali stihli alespoň zpáteční let do Čech, když už jsme měli ty termínované letenky!

Poslední „zábavný“ bod byla návštěva místního servisu. Kousek před Agadirem jsme kolem nějakého projížděli – chtěli jsme auťák vrátit v pořádku, takže to tam zkusíme. Když bylo v minutě auto se mnou zvedáno, zlomeny dva klíče a jelo se dál, samozřejmě se vším v pořádku, nevěřila jsem, že místní dokázali opravit (pro české servisy) nespravitelné kolo, to vše do 5 minut a na našich asi tak za 80 korun... dala bych si to snad i  znova. :D

Do hotelu již jen pár kilometrů – divné, už žádný zádrhel na cestě... a zpětně, bylo to fajn, ale doufejme že už nikdy víc! :-)

Autor: Lenka Volfová | pondělí 5.8.2013 8:23 | karma článku: 5,36 | přečteno: 181x

Lenka Volfová

Ultramaratonkyně? Ne, obyčejná máma.

Něco na tom bude, že některé mámy, které se po porodu vrátily na závodiště, jsou často ještě mnohem úspěšnější než před tím. Ono tolika fázový komplexní trénink fakt asi nejlépe vymyslí právě život sám.

18.9.2022 v 7:03 | Karma: 15,30 | Přečteno: 480x | Diskuse| Ona

Trampoty s kočárem - Zvonek

Kočárky se dnes sami houpou, složíte je jednou rukou a díky všem možným přídavným zařízením vás nezaskočí žádný přírodní živel. Zdánlivě to vypadá, jako by už žádný zlepšovák vymyslet nešlo, ale... zdání klame.

17.7.2022 v 7:18 | Karma: 13,81 | Přečteno: 561x | Diskuse| Ostatní

Trampoty s kočárem - Pláštěnka

Člověk nemusí být zrovna obyvatel deštných pralesů, aby nejpoužívanějším příslušenstvím na kočárek byla pláštěnka.

27.6.2022 v 6:24 | Karma: 13,46 | Přečteno: 510x | Diskuse| Ona

Trampoty s kočárem - Přechod pro chodce

Nepůjdu zrovna příkladem, když napíšu, že krom dopravního hřiště na základní škole a autoškoly, je to vlastně až teď, s kočárkem, kdy jsem začala vnímat přechody pro chodce.

12.6.2022 v 7:01 | Karma: 14,71 | Přečteno: 643x | Diskuse| Ona

Trampoty s kočárem – Řvoucí 26

Jestli chcete trénovat vlastní odolnost a trpělivost, nebo posílit účinky antikoncepce, dejte vědět. Jednou za čas jezdím tramvají - 26 a nabízím zdarma oba programy.

29.5.2022 v 7:36 | Karma: 16,81 | Přečteno: 759x | Diskuse| Ona

Nekritizuji pomoc Ukrajině, brání se Babiš ve sporu s Černochovou o munici

4. května 2024  12:07

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš uvedl, že nekritizuje pomoc Ukrajině, ale netransparentnost aktuální...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  11:55

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Zemřel bývalý šéf izraelské společnosti přátel ČR. Přežil Osvětim, skrýval se v Praze

4. května 2024  11:39

Ve věku 99 let zemřel někdejší předseda Izraelské společnosti přátel České republiky a jeden z...

Novodobí husaři. Polsko zná podobu F-35, budou bez červeno-bílé šachovnice

4. května 2024  11:07

V polských ozbrojených silách se zakrátko opět objeví husaři. Nikoliv však jako těžká kavalérie,...

Ráda bych se nějak vystihla, ale jsem zastánce hesla, že člověk není slovo, a proto je těžké ho jimi popsat. Takže kdo mě nepozná osobně, stejně neví. :)