- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Každý učitel s tím tak trochu musí žít, vlastně asi každý člověk, ať už pracuje kdekoliv, musí počítat s tím, že nebude všemi obdivovaný – škoda :D. I negativní vztah by ale podle mě měl mít jisté meze, zejména když se pohybujeme ve škole. Sama si dávám sakra pozor, co žákovi kdy řeknu, oni si ale naopak moc se slovníkem hlavu nedělají. Musím říct, že slyšet jejich slova, je někdy opravdu "dost tvrdý". Nevím, v čem všem jsme byli stejní, vím ale, že takhle sprostí jsme rozhodně nebyli...
Chvíli jste naštvaní, pak možná smutní a pak si říkáte, jak jste si to zasloužili, vždyť přeci pro ty děti děláte první i poslední. No, jenže to občas nestačí. Vy totiž po těch dětech ještě navíc něco chcete, dokonce jste tak opovážliví, že je za jejich práci i hodnotíte... a ano, tady vzniká to ohnisko mnoha konfliktů.
Těžko vysvětlovat, že škola je od toho, aby se do ní pravidelně chodilo a aby si z ní žák i něco odnášel, o domácí přípravě a dalších věcech raději pomlčím. Možná to někteří žáci přeci jednou pochopí, ale to už budou mít své vlastní děti a vy už se to nejspíš nikdy nedozvíte.
Všechno zlé je pro něco dobré. Tedy chvilku mi to dalo zabrat, abych zrovna v tomto „zážitku“ něco pozitivního našla, ale přeci.
Kdo nikdy nikoho neproklel, nezanadával na někoho a až zpětně si uvědomil, že to vlastně byl jeho osobní problém a dotyčný „obviněný“ s tím neměl vlastně vůbec nic společného? Ruku na srdce – já osobně jsem si vzpomněla kolikrát jsem např. proklela svou vedoucí bakalářské práce – a jaká ta práce nakonec byla! Následně ji patřil obrovský dík, ale potkat mě někdy v průběhu, zejména poté, co mi na e-mail dorazily vždy nějaké připomínky, byla bych asi solitér bez vedoucího.
Takže nebudu dělat z komára velblouda, z myši slona ani z Žižkovské věže Eiffelovu věž. Zítra je totiž taky den a ve škole je spousta těch, co si zaslouží moji každodenní dávku optimismu. (takže i tu vaši)
Další články autora |