POCHVALA

Chválit a být občas pochválen je strašně důležitá věc. To asi zná každý. Jsem hrozně moc ráda, že přes počáteční nejistotu, co a jak bude, mohu pochválit průběh očkování klientů a zaměstnanců sociálních služeb.

Pobytové sociální služby byly jako jedny z prvních na řadě v očkování. Nejenom klienti, ale také všichni zaměstnanci, tedy pracovníci v sociálních službách, kteří přímo přichází do kontaktu s klienty. Obzvláště „pobytovky“ v Praze, což jsme i my na tom byly opravdu dobře. Za Domov Sulická mohu s velkým ulehčením tedy říct, že to máme za sebou. Jsme naočkovaní.

V Praze tento proces zajistil mobilní tým, který dorazil přímo k nám, což bylo nesmírně důležité. Nebála bych se říct, že dokonce prozíravé. Vozit klienty na nějaké neznámé místo, a ještě jim vysvětlovat, že tam dostanou injekci by bylo opravdu hodně složité. Nejprve nervozita z nového prostředí, pak příprava a uklidnění před očkováním, samotné očkování, znovu uklidnění a příprava na cestu zpátky… Vypadá to jako banalita, ale ve skutečnosti to opravdu snadné není. Snazší je i orientace v protiepidemických nařízeních vlády za poslední rok, včetně vyjmenování všech ministrů zdravotnictví s datem jejich jmenování a odvolání.

DALI JSME TO

Fakt, že jsme to celé dali, od prvních roušek až k očkování a dokázali jsme klienty přesvědčit, že jsme v tom všichni spolu byl opravdu proces. Pro nás a zejména pro klienty to byla mimořádná a mimořádně důležitá zkušenost. V poslední fázi jsme pracovali na tom, abychom si připravili informace v pochopitelné podobě pro klienta. Proč se budeme očkovat, co je to očkování, jak to bude probíhat. Většina klientů se nedomluví běžnou řečí. Vytáhli jsme tedy obrázky, piktogramy a další alternativy komunikace.

V den D přijel mobilní tým, který očkování zajišťoval. Popravdě jsem spolu s kolegy čekala, kdo přijede, jak bude tým přijímat naše klienty a hlavně, jak naši klienti přijmou mobilní tým. Prostě, jak to všichni dohromady zvládnou. Stejně jako u mobilního týmu pro PCR testování, smekám. Tolik pochopení, možností, jak se domluvit s klientem, jak a co udělat proto, aby vše klient zvládnul jsem opravdu ani nečekala. Ještě jednou velký dík!

Dnes máme naočkováno. Všichni snad i bez velkých vedlejších účinků zvládli i druhou dávku očkování. Personál dokázal připravit naše klienty tak dobře, že vše proběhlo v klidu, bez problémů a můžeme si odškrtnout i tuto etapu. A co dál? Snad už jen to rozvolňování, my se na něj neskutečně těšíme…

RÁDA BYCH CHVÁLILA VÍC, ALE...

Povzdech nakonec. Pro vládu nejsou všechny sociální služby ve stejné rovině, což mi přijde nepochopitelné. Naočkováni jsme byli, protože jsme pobytová služba. Služby terénní a ambulantní, byly v pořadí až za učiteli, kteří měli se svými žáky distanční výuku. Je velká škoda, že nás vláda rozdělila a až nyní "doočkovává zbytek" sociálních služeb. Jsem ráda, že Domov Sulická má tuto velkou akci již za sebou.

Autor: Lenka Kohoutová | pátek 30.4.2021 7:07 | karma článku: 7,53 | přečteno: 135x
  • Další články autora

Lenka Kohoutová

My chceme WIFINU!!!

26.4.2024 v 7:00 | Karma: 20,94

Lenka Kohoutová

Nechci jenom makat!

7.2.2024 v 7:07 | Karma: 23,02

Lenka Kohoutová

Znepříjemníme jí život!

26.1.2024 v 10:06 | Karma: 24,41