Světlo na konci budějovického dopravního tunelu

Město České Budějovice bylo vždycky známé svým pivem, náměstím nebo třeba Černou věží. V posledně době se však bohužel stává proslulým svými nekonečnými dopravními kolonami.  Stačí malá dopravní nehoda v nevhodnou hodinu a doprava ve městě se zastaví. V současné době je pouze málo českých měst, kde by byla dopravní situace tak špatná. Už jsem pomalu začínal věřit, že s tímto žalostným stavem se toho moc nenadělá. Až v poslední době se objevil sice odvážný, přesto však realistický plán, který má velkou šanci problémy vyřešit.

Každý v mém městě ví, že životně důležitá je dálnice D3, která značnou část transitní dopravy odvede z ulic města. Z ulic jako je Pražská, Lidická nebo Mánesova by potom zmizela část dopravy, zlepšilo by se ovzduší a výrazně by klesla hluková zátěž.

Při vyjednávání s ministerstvem dopravy se podařilo politické špičky přesvědčit, že v následujících letech bude nutné postavit úsek okolo Českých Budějovic, protože tento obchvat krajské město zoufale potřebuje.

Samotná stavba dálnice by však městu mnoho neprospěla, pokud by nebyla podpořena sítí nových páteřních silnic, o kterých se občané mohli dozvědět z úst Ing. Vladimíra Brůhy.

Takřka „mytická“ je v očích našich občanů zanádražní komunikace, zvaná Zanádražka. Podařilo se vykoupit prakticky všechny pozemky a stavba se již rozběhla. Vyrovná velký dopravní handicap Českých Budějovic – jedinou příjezdovou cestu do města z jihovýchodní strany, která je přehrazena viaduktem, který v dopravní špičce tvoří takový „špunt“. Vytvořením nové silnice bude doprava v této lokalitě rozmělněna a řidičům výrazně uleveno. Výrazně se tím přispěje k plynulosti dopravy ve městě. Po realizaci této stavby bude také možné začít s budováním IV. železničního koridoru, který výrazně zlepší železniční spojení města se světem.

Dalším faktem je, že značná část obyvatel města žije na levém břehu řeky, kde se nacházejí sídliště Máj a Vltava. Ti se ráno musejí dostat ze svého bydliště a večer zase naopak. Proto město plánuje postavit novou silnici mezi lokalitami ulice Milady Horákové a Strakonická. Občané bydlící na Máji či na Vltavě se nakonec velmi snadno dostanou na dálnici, aniž budou muset jezdit do centra. Dojde k postavení tzv. Severní spojky, která dopravně obslouží severní části města a napojí je na dálnici.

Podobný projekt se plánuje na jižním okraji města, kdy dojde k ulehčení např. Mánesově ulici a dojde k napojení letiště na silniční síť.

Možná nejzajímavější je, kde na tyto náročné projekty město vezme peníze. Město má ve svém rozpočtu vydělenou část, kterou je možné použít na investice, v tomto případě by se použila na budování nové infrastruktury. Náměstkovi hejtmana, MUDr. Martinu Kubovi, se dále podařilo získat mnohasetmilionovou dotaci z kraje. Nesmíme zapomínat ani na Evropskou unii, jejíž dotace je stále možné čerpat.

Doprava v mém městě musí být řešena radikálně, jiná řešení než stavba nových komunikací jsou zoufale nedostatečná. Po letech, kdy byl měněn územní plán a stavby se plánovaly, se není velké množství staveb může rozběhnout. Záleží však na voličích, zda si budou přát dopravní situaci konečně vyřešit nebo dál trčet v dopravních kolonách.....

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Petr Lamač | čtvrtek 7.10.2010 12:19 | karma článku: 13,77 | přečteno: 2086x
  • Další články autora

Petr Lamač

Za Putinovu invazi zaplatíme všichni

24.2.2022 v 17:59 | Karma: 12,41

Petr Lamač

Ostrá prosba sultánovi

18.7.2016 v 8:45 | Karma: 34,35