Z lásky k Česku

Obecně nemám reklamy moc rád, zejména když narušují průběh nějakého zajímavého, třeba i napínavého pořadu. Stejně to nesleduji a odcházím. /Prostata si žádá své. / Na druhé straně chápu, že komerční televize by jinak nemohly existovat. 

Některé reklamy ale rád mám. Jsou to ty, co mají vtip, nápad a tedy zaujmou. Takových je bohužel pomálu.

Méně mám rád ty, které slibují něco, co výrobky, které propagují, vlastně nemohou splnit. Někdy mohou, ale vzhledem k astronomické ceně, za kterou by musely být výrobky vyrobeny, aby splnily slibované, by se staly neprodejnými.

Nejméně mám rád reklamy pokrytecké.

Každému je nejspíše jasné, že si reklamu v televizi, která je velmi drahá, nezadávám proto, abych konal dobročinnost, ale abych prodal své výroby, či duševní vlastnictví a abych na tom pořádně vydělal. Nic proti tomu, pokud se nesnižuji k pokrytectví a hochštaplerství ponižování či jinému „útlaku“.

Reklama řetězce Kaufland, která je stejná jak v Čechách, tak na Slovensku se nám snaží podstrčit něco, co je nejen absolutní nepravdou, ale také pěkným svinstvem, protože říká něco co je pokrytecké. „Z lásky k Česku“ a „Z lásky ke Slovensku“, tak zní kampaň tohoto řetězce. Že je nepravdivá a pokrytecká je nabíledni a českých výrobků tam zase není tolik, aby se s tím mohli nějak zvlášť chlubit. A že to dělají z lásky – no tak to jistě ne. Dělají to z radosti ze zisku, to by byl jasný vzkaz a rozhodně by mi nevadilo, kdyby sdělili, že si tady chtějí vydělat a že nám za to nabízí skvělou kvalitu a mimořádné výrobky. Avšak vzhledem k jejich mnoha průšvihům a to jenom tem, co byly veřejně publikovány např. s hlodavci, prodejem vadného zboží a podobně si mě jejich přístup zrovna moc nezískal a proto jsem tam přestal i nakupovat. Pokrytectví prostě nesnáším.

„Nakupujte hezky česky“. Další skvělý reklamní slogan z pera skvělého písmáka. Co to je nakupovat hezky česky? Jako vadné zboží, levné produkty nebo ve skvěle nebo hnusně upravené prodejně nebo zaplatit mnohem více než v zahraničí? Jak asi nakupují v Holandsku holandsky a tedy mnohem lépe a kulturněji. Nevím, co tím chtěli říci a tak Alberta také opomíjím.  

„Zde jsem člověkem, zde nakupuji“. Další ze skvělých sloganů. Znamená to snad, že v jiném obchodě jsem zvířetem nebo čím. Rozhodně si nemyslím, že jako člověk se mohu cítit v DM?. Zkusil jsem to jinde a cítil jsem se také člověkem a jinde také. Mohlo by se tedy zdát, že mi to podsouvají proto, že je to tam tak špatné, že tam mohu jít jenom po vsugerování toho, že zde budu skutečným člověkem. No a dát si to ještě do podnázvu, no to musí být opravdu vrcholný marketing. Tudíž ani sem nechodím nakupovat.

……… bude soused z Boleslavi takhle malinký……“ a ještě ta jejich předchozí reklamní kampaň. Takové násilné, až vulgární. No šel jsem se tedy na ten zázrak podívat. No jak by řekl pan Smoljak ve hře „Dobytí severního pólu“ když se postavil na značku severní točny – „No nic moc.“ Ten inzerovaný automobil je opravdu "Tákhle malinký".

Na druhé straně jsem rád, že si tu reklamu zadávají – zaměstnají lidi, zaplatí daně/ možná/, v televizi za to dají pěkný film – možná resp. kdy naposled….

No možná, že se to lidem líbí, že to potřebují, aby si v přemíře nabídky koupili právě to které zboží. Třeba se mýlím já, když takovou reklamu kritizuji no nevím.

No a konečně o čem bych mohl napsat nebýt těchto skvělých marketingových tvůrců.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Pavel Kynčil | středa 21.1.2015 14:44 | karma článku: 12,94 | přečteno: 960x
  • Další články autora

Pavel Kynčil

Mrtvice nechodí po horách

19.2.2024 v 14:38 | Karma: 13,01

Pavel Kynčil

Střípky z Rhodosu.

10.2.2024 v 11:57 | Karma: 12,49

Pavel Kynčil

Foto střípky z Ischie

9.1.2024 v 10:57 | Karma: 15,53

Pavel Kynčil

Zahrádka na poněkud divný podzim

13.11.2023 v 12:41 | Karma: 14,68