Vodafone je jak zpomalený film

Stokrát můžu říkat, že mám jinou adresu, vše marno. Ten moloch, který obstarává telefonní volání, se pružně jen tváří. Ale aby si změnil to, co mu několikrát hlásím, to ne.

Byl jsem jak v Jiříkově vidění, ač se Jiřík rozhodně nejmenuji. Proč mi zablokovali telefon, když jsem u nich teprve měsíc a první platba je splatná až někdy ve druhé půlce května?

Ale popořádku.

Před časem jsem se přestěhoval a přišel tím o dobrý signál původního operátora. Zmeškaný hovor, zmeškaný hovor, zmeškaný hovor. Telefon mi místo zvonění pravidelně nabízel zpožděnou SMS  o zmeškaném hovoru.

Proto jeden z prodejců Vodafonu ani netuší, jak přesně trefil hřebík na hlavičku, když se mi náhodou ozval s nabídkou své firmy. Nabídka nebyla špatná, tarif se tváří lépe než ten můj předchozí, k tomu mobil za rozumnou cenu... proč ne. Navíc, jak jsem si ověřil, signál tohoto operátora je u mě výrazně lepší. Stejně jsem tak či onak musel situaci co nejdříve řešit.

Dohodnuto, souhlasím. Ještě hlásím adresu, na které mi má mobil přijít, a hážu to za hlavu. Co bych se staral, pošta funguje.

Jenže někde je háček. Čekám týden, ba i více, a pořád nic. Volám dotyčnému prodejci - a zjišťujeme, že mi byl mobil poslán na adresu, ze které jsem přišel. Mám ji ještě různě na internetu, dobrá. Znovu tedy hlásím svou novou adresu.

Dvakrát prý do stejné řeky nevstoupíš. Kdyby jen dvakrát!

Mobil nepřichází ani napodruhé a za čas se mi ozývá někdo úplně jiný, jestli nevím, v čem je problém. Prý už bude přenos čísla a já si mobil na poště (původní adresa) ne a ne vyzvednout... Budiž, zapomeňme na poštu, hlásím ještě jednou svou stávající adesu a domlouváme se, že si mobil a vše ostatní vyzvednu na nejbližší pobočce. Dorazím tam, předložím svou občanku pro ověření totožnosti (a navíc tím dokazuji, že mám novou adresu i v občance), vyzvedávám mobil, platím, odcházím.

Tím měl příběh šťastně skončit.

Ouha, neskončil. Nebudu se trápit tím, že se číslo aktivovalo neúměrně dlouho, to není podstatné, a přeskočím několik týdnů.  Minulý pátek mi totiž přišla SMS, cituji "Dobry den, Ceske poste se nepodarilo dorucit vase vyuctovani. Proto Vam bohuzel musime omezit odchozi sluzby. Volejte prosim *077, kde vse vyresime. Vodafone"

Zíral jsem na zprávu, jako by ji psali Marťani. Nepodařilo se doručit? A na jakou adresu vyučtování mířilo? Volám okamžitě operátora a tam mi paní sděluje, že se bohužel nenacházím na své adrese.

Omyl, na své adrese se nacházím furt. Jen je jiná než předtím. Hlásím tedy svou novou adresu - po kolikáté už? - a žádám o zprovoznění telefonu. Kdepak, panáčku, tak jednoduché to nebude. "Musíte si zajít na pobočku a předložit občanský průkaz, pak vám to odblokujeme," sděluje mi slečna a já dostávám lehký záchvat. Je pátek odpoledne, právě jsem přijel z města a už nikde nejedu, i kdyby mi to doporučovalo sto operátorů. Takže až v pondělí. Svět se nezboří.

Je pondělí, přicházím na pobočku, předkládám občanku i svou takřka nepravděpodobnou historku a  opájím se pocitem, že jsem pro své volání udělal vše. Neudělal.  Když o pár hodin později mohu stále volat pouze operátorovi, využiji to. Jenže hlas na druhém konci mě doráží dobře mířeným zásahem: "Dokud nezaplatíte fakturu, nemůžeme vám odblokovat volání."

Kdybych mohl, jdu si vymýt uši: "Myslíte fakturu, kterou nelze doručit? Takže mám čekat, až se nedoručitelné doručí, zaplatit a pak ještě čekat na převody mezi bankami?" Kyslík ubývá na Mont Everestu, Annapurně a při komunikaci s Vodafone.

Mládenec mi naštěstí poradí zkratku, já odpoledne platím u bankomatu částku, kterou jsem dostal i formou SMS - a navečer tento chlapík osobně volání zprovozňuje. Díky aspoň za to.

Pro zajímavost - jednalo se o ohromující sumu 471 Kč, takže naprosto chápu, že to jinak udělat nešlo.

Už se těším na další měsíc. Neočekávám, že si Vodafone mou novou adresu uloží nastálo - a hlásit pořád dokola svou adresu a navíc ještě být odpojen od volání je tak zábavné!

 

 

Autor: Lumír Kubátko | úterý 11.5.2010 23:35 | karma článku: 16,35 | přečteno: 1490x