Vánoce v islámském světě

za chvíli tu máme třetí Adventní neděli. Vánoce jsou za dveřmi a mnoho lidí se těší, peče se, nakupují dárky... Pardon... Ježíšek shání dárky. Ale ne všude mají neutrální lidé či křesťané možnost slavit takový velký svátek.

Už jsme tu slyšeli hodně o toleranci islámu ohledně jiných náboženství. A i přes fakt, že je tato tolerance vyvracována v islámské literatuře, si mnoho lidí myslí, že ani islamizace nezabrání oslavám vánočních svátků. Mnoho muslimů žije uprostřed křesťanské Evropy, aníž by o Vánocích řekli jen slovíčko o kritice Vánoc. Tak jaký problém s tou tolerancí máme, řekne si mnoho lidí.

Je však důležité si uvědomit, že jednou mezi ně může přijít ímám a říct, že takhle ne. Vánoce diskriminují muslimy a zabraňují jim v žití podle islámských zásad, stejně jako se psi, kteří musí povinně vystupovat z prostředků mhd. A stejně jako s vepřovým masem, které se v mnoha rychlých občerstveních v Británii přestává kvůli muslimům podávat. A stejně to může dopadnout i s Vánoci, i když samozřejmě málokterý muslim by si dokázal představit, že bude stát někde na náměstí pod vánočním stromkem a tvrdit, že jen uráží. Důležitý je počet.

Takže v Bruselu, kde je muslimů již poměrně vysoké množství, hlasitě protestují proti vánočnímu stromku, protože je prý urážejí. A co je ještě více šokující, že více než muslimové za jejich práva bojují někde i neziskové organizace, které doporučují takové požadavky dodržovat. A tak se skutečně v roce 2012 stalo. Zatím to byla výjimka, jelikož letos stromek v Bruselu na náměstí stojí.

Jenže jak se projev oslav Vánoc přijímá v zemích, kde je islám takový, jaký má být? Třeba Saúdská Arábie, to je země, kde platí islám všude, kde je dodržován velmi doslovně, dle spisů, knih a to jak v rodinném tak ve státním měřítku. Je to prostě takkový islámský stát, jaký má podle islámu být. A zde je zádrhel.

Oslavy Vános jsou brány jako spiknutí. V jednom případě zatkla šárijská policie při razii přes čtyřicet lidí za "spiknutí v úmyslu slavit Vánoce". Citace z článku: "Podle libanonského deníku Al Achbár byli všichni zatčení křesťané hosty asijského diplomata, přičemž mezi přítomnými byl i dva muslimové, Saúd a Egypťan. Podle oficiálního prohlášení náboženské policie byli hostitel i oba muslimové „silně intoxikováni“. O osudu zatčených zatím nejsou žádné informace." Podle toho, co jsem hledal na internetu, nejsou známy informace o tom, že by zmíněné potkal trest smrti ani jiná vážná exekuce. 

Saúdská Arábie zakazuje jakékoliv projevy náboženství, krom vahhábistické radikální verze sunnitského islámu. Je neskutečné, že má Česko tendenci s takovým státem plánovat obchodování. V pořadu Máte slovo saúdská muslimka prohlásila, že jsou Židé a křesťané odděleni od ostatních v areálech, kde mají možnost modlit se. Na přímoou otázku o kostelech či synagogách řekla jen to, že mají modlitebny, přítomnost jiných náboženských staveb než mešit rozhodně nepotvrdila.

Připomeňme si, že Saúdská Arábie je přesně tak islámský stát, jak si ho islám představuje. Kdyby měl být přijat do Evropy, rozhodně by měl být omezený. Jenže jeden z hlavních představitelů muslimů u nás, Mohammad Abás, prohlásil, že musíme přijmout celý islám, tedy včetně těchto extremistických představ. Krásné Vánoce můžeme tedy mít do té doby, než nás ovládne islám. Je tedy pravděpodobné, že začnou sílit tlaky ímámů v Evropě na omezování vánočních oslav. 

Stopka islámu je z dlouhodobého hlediska jediná forma možnosti uchování Vánoc v České republice. Za několik generací by totiž mohlo nastat, že na zkoušku Praha zkusí nepostavit stromeček na Staroměstském náměstí. Pokud by budeme prosazovat islám, nezaplatíme za to. Ale budou to naši děti a jejich další potomkové. Ti, až se budou pátrat v historii, se zeptají, kdo jim to způsobil. Tedy, bude-li historie zachována. Chceme, aby naši vlastní potomci proklínali nás všechny za to, jak málo jsme bojovali za budoucnost nejen Vánoc, ale celé kultury, jejích jsou Vánoce součástí...? (IVCRN)

 

Autor: František Kubásek | středa 10.12.2014 22:18 | karma článku: 33,93 | přečteno: 2792x