Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Automobilky a řidiči, Brusel s vámi pěkně zatočí

Ambiciozní plán EU, který ohrozí automobilový průmysl a bude stát miliardy, sníží globální emise o... neuvěřitelných a obrovských... necelé 1 procento.

Meme z kampaně Svobodných do euro voleb – viz jejich Facebook

V EU vzniká 9 procent světových emisí CO2. [1] Z toho jednu pětinu (ca 20%) tvoří emise z dopravy (viz koláčový graf č. 1).[2] Z toho necelé tři čtvrtiny jsou emise z dopravy silniční. Takže za necelé 2% světových emisí CO2 může evropská doprava. Pokud by se nám podařilo emise z dopravy snížit na polovinu, tak tím docílíme snížení světových emisí o báječné (necelé) 1 procento. A to se vyplatí, že?

(Upozornění: Pokud v Číně otevřou nějakou tu uhelnou elektrárnu, tak to naše 1 procento samozřejmě vymažou).

Zatím se EU boj proti dopravě moc nedaří. Zatímco v průmyslu, výrobě elektřiny nebo v zemědělství od roku 1990 emise celkově klesly, v dopravě došlo k čistému nárůstu. Lidé jsou bohatší, mají vyšší životní úroveň a více automobilů.

GRAF 1: Emise skleníkových plynů v EU podle sektorů. Tmavě modře je 19,5% emisí z dopravy. [2]

EU v dopravě totiž vymýšlí samá opatření, která nedávají moc smysl. Povinné přimíchávání biopaliv nám zaplevelilo krajinu žlutým morem. Přísné emisní normy na emise CO2 (nikoli emise škodlivin!) jsou tak absurdní, že je automobilky musejí obcházet různými triky (Dieselgate). Ve Francii zdražování pohonných hmot vyhnalo do ulic řidiče ve žlutých vestách.

Graf 2: Zatímco v roce 1973 jádro a fosilní paliva zajišťovaly 87,6% celkové světové spotřeby energií, v roce 2015 to bylo 86,3%. Solární a větrná energie je stále nevýznamná. Jediný výrazný pokrok přinesla jaderná energie – než její rozvoj Zelení zablokovali. [4]

Ani nepokoje v Paříži ale nepřesvědčily bruselského úředníka, že sahat řidičům na jejich auta je nebezpečné. Nyní Brusel dokonce navrhuje, že mezi lety 2021 a 2030 musí emise u nových vozidel klesnout o 37.5%. [3] Dobře vědí, že to není technicky proveditelné u spalovacích motorů. Chtějí tím donutit firmy, aby přešly na výrobu elektromobilů. Které ale zatím tvoří asi 1,5% nově prodaných vozidel v EU. Inu, nikdo to nekupuje, protože to je drahé a může si to dovolit jen bruselská aristokracie.

Není tajemstvím, že dnešní odrůda ekologie je hlavně o okázalé spotřebě. Tedy že bohatí lidé dávají halasně najevo, že si mohou kupovat luxusní drahé zboží. Drahé eko bio jogurty, drahé elektromobily apod.

Tato okázalá gesta ("koukněte se jak jsem bohatý a ekologický a obdivujte mě")  ve skutečnosti nemají na klima ani na počasí žádný vliv. Koncentrace skleníkových plynů v atmosféře stále roste bez ohledu na bruselské směrnice. V desetiletí 1985-1994 šlo o růst CO2 tempem 1,42 ppm ročně, zatímco v desetiletí 2005 – 2014 to bylo už 2,11 ppm ročně. [4]

Na závěr jedna drobnost. Odkud vlastně ty luxusní elektromobily vezmou svou elektřinu? Vesměs z uhelných elektráren, pochopitelně. Protože ty ještě dlouhé desítky let budou dominantním světovým zdrojem energie. Solár a vítr stále tvoří méně než 1,5% světové spotřeby energie. Jediný opravdu významné snížení emisí CO2 od 70. let přinesl rozvoj jaderné energetiky.[5] Který ale Greenpeace a Zelení zablokovali.

EU nám sice stále posílá jakoby více než do EU přispíváme. Ale do toho nejsou započítány škody, které nám způsobují tyto a jiné euroregulace. Opravdu si chceme tento útok proti našim automobilkám a našim řidičům platit ze svých daní? Pokud tyto euro-nesmysly platit nechcete, přečtěte si stránky Odejdemebezplaceni.cz

 

ZDROJE:

[1] Oliver, JGJ et al. Trends in total CO2 and total greenhouse gas emissions – 2017 report. PBL Netherlands Environmental Assessment Agency. Hague, prosinec 2017 (str. 11)

[2] https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/daviz/change-of-co2-eq-emissions-2#tab-dashboard-01

[3] https://www.theguardian.com/business/2018/dec/18/carmakers-criticise-unrealistic-eu-plan-slash-vehicle-emissions

[4] https://www.co2.earth/co2-acceleration

[5] Key World Energy Statistics 2017. International Energy Agency. Paříž, září 2017  (str. 6)

Autor: Vítězslav Kremlík | úterý 21.5.2019 11:07 | karma článku: 37,77 | přečteno: 1772x
  • Další články autora

Vítězslav Kremlík

Čínský president asi vypíše soutěž o největšího idiota

Čína sice otevírá jednu uhelnou elektrárnu za druhou, ale klimatickou politiku Západu nikdy nezpochybňuje.

3.11.2021 v 9:49 | Karma: 36,45 | Přečteno: 1185x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Vítězslav Kremlík

Sháním hackera, aby software auta natartoval i bez Adblue

Proč by se doprava měla zastavit kvůli nedostatku AdBlue? Auta její k ničemu nepotřebují. To jen škodlivý malware motor zablokuje, protože to nařizuje nějaký předpis z Brusele.

29.10.2021 v 9:34 | Karma: 35,14 | Přečteno: 1048x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Vítězslav Kremlík

Kapitán Kirk pokárán za dobývání vesmíru

William Shatner proslul rolí kapitána Kirka z kosmické lodi Enterprise v seriálu Star Trek. Teprve letos se ve věku devadesáti let ale podíval do vesmíru doopravdy. Vezla ho raketa společnoti Blue Origin podnikatele Jeffa Bezose

28.10.2021 v 9:16 | Karma: 27,24 | Přečteno: 447x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Vítězslav Kremlík

Jak z energetické krize: Jezděte na víno a sýr

Když nemají chléb, ať jedí koláče. Když zdražují energie, ať jezdí na víno se sýrem. Tak se uskromňuje princ Charles v Anglii, aby nám šel příkladem. Před blížící se klima konferencí v Glasgow se o své rady podělil s novináři BBC.

27.10.2021 v 11:22 | Karma: 32,18 | Přečteno: 768x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Vítězslav Kremlík

Kreditní karta, která vás bude automaticky pérovat

Když se prohřešíte proti klimatu, karta se vám prostě vypne a už si nic nekoupíte. No není to skvělé?

26.10.2021 v 9:26 | Karma: 24,84 | Přečteno: 501x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Tuleja publikoval i v pochybných vědeckých časopisech, nyní žádá o stažení článků

2. května 2024  13:57

Kandidát TOP 09 na ministra pro vědu Pavel Tuleja požádal Slezskou univerzitu, aby stáhla z jeho...

Poslanci mají jednat o zákoníku práce, ANO chce zabránit výpovědi bez důvodu

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  13:49

Přímý přenos Poslanci mají začít projednávat úpravu zvyšování minimální mzdy. Novela zákoníku práce předpokládá...

V Polsku zatkli šestnáctiletého mladíka kvůli útoku na varšavskou synagogu

2. května 2024  13:47

Polská policie zadržela šestnáctiletého mladíka, kterého podezírá z útoku na synagogu Nožykowých ve...

SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí

2. května 2024  10:56,  aktualizováno  13:45

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

  • Počet článků 403
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2796x
Tento blog byl oceněn v anketě "Bloger roku 2011". Autor je překladatel a vzděláním historik. Účastnil se klimatické konference v Kodani. Po aféře Climategate založil web www.klimaskeptik.cz. V roce 2019 vydal knihu OBCHODNÍCI SE STRACHEM (Dokořán). Ta v roce 2021 vyšla též anglicky na Amazonu jako A GUIDE TO THE CLIMATE APOCALYPSE.

 

Seznam rubrik

Oblíbené stránky