- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A máte jistě pravdu. Ovšem na druhou stranu je třeba si přiznat, že lidé rádi používají moderní technologie, nastavují v plné jízdě navigace, ladí rádio, telefonují a podobně. Navíc zkušenosti ukazují, že žádné zákazy tento problém nevyřeší, naopak celou situaci ještě komplikují. Telefonující řidič se například musí soustředit na hovor, držení mobilu a řízení vozu. Ovšem po zavedení zákazu telefonování s přístrojem v ruce musí ještě dávat bedlivý pozor, zda není na blízku nějaká policejní hlídka. Tím paradoxně množství činností, které musí vykonávat simultánně, naopak vzrůstá.
Z těchto důvodů se němečtí inženýři z koncernu VW rozhodli přinést do výbavy vozů nová vylepšení, která by měla přispět k dalšímu zvyšování bezpečnosti při jízdě automobilem. Pojďme se společně podívat, jaké novinky vývojáři koncernu připravují.
Telefonování z hands-free sady je již dávno samozřejmostí. Ovšem problém psaní sms zpráv za jízdy jaksi neřeší. Proto němečtí konstruktéři přicházejí s revoluční novinkou - v nové verzi vozů vyšší třídy bude umístěna celá klávesnice přímo na volantu. Pro řidiče se tak vyťukání a odeslání smsky stane doslova hračkou. Je dost možné, že při pohodlí, které skýtá psaní smsek z volantu oproti vyťukávání na titěrné klávesnici telefonu, překoná počet smsek odeslaných z auta brzy počet smsek odeslaných z toalety, která doposud vede ve statistikách nejoblíbenějších smskovacích míst.
A další vylepšení bude ihned následovat. Je jisté, že díky elektronice a všemožným technickým vylepšením, jako je ABS, tempomat a podobně, stává se řízení čím dál víc bezpečnějším a snadnějším. Ba co víc, na dlouhých cestách po dálnici stává se dokonce až nudným. Proto dostane přístrojová deska trochu nové rozložení. Budíky tachometru a otáčkoměru se zmenší a posunou trochu dál od sebe. Display palubního počítače se naopak zvětší, dostane větší rozlišení a true color.
Výsledek bude plnohodnotná herní konzole přímo na místě řidiče. Dlouhé nudné cesty si tak movití řidiči budou již brzy moct krátit nejen psaním smsek, ale i třeba hraním tetrisu a podobně.
No a na závěr opravdová třešnička na dortu - v dolní části klávesnice přibude nástavec, do kterého bude zle upevnit hrací volant. Řidič tak na dlouhé nudné cestě bude moct velkým volantem řídit vůz, zatímco pomocí malého volantu si bude užívat třeba adrenalínového "Need for speed" nebo Formule 1.
Předpokládáme, že tyto chystané, a jistě velmi lákavé novinky se objeví již na přezrok v luxusnějších vozech, ovšem lze očekávat jejich velmi rychlé rozšíření i do základní výbavy vozů nižších tříd.
Další články autora |
AURES Holdings a.s.
Jihomoravský kraj
nabízený plat:
120 - 120 Kč