Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P9

pavel 99

9. 10. 2009 11:45
Pravidelný omyl

Komenský říkal "škola hrou" a při výuce sám používal (a ve svých textech schvaluje) rákosku, neboť kázeň je pro výuku nezbytná.

Komenský však nikdy netvrdil "hraní místo školy", jak si to dnes mnozí jedinci představují.

0 0
možnosti
RK

Radek0075

9. 10. 2009 10:19
Problém autora a jemu podobných je v tom,

že žije v představě že učitel má bejt něco jako bavič ala TV Nova. Já se pohodlně usadim a čekám čim mě zaujme. No a když ničim, tak mám celou řadu možností jak dlouhou chvíli vyplnit nějakým svým programem. Přirozeně že učitelé v první třídě, respektive i ve druhé a možná i kousek výš mají trochu jiné povinnosti vůči žákům, vědí že jsou neznalé života, je potřeba jim třeba matematiku předvádět na magnetickym ovoci, chválit je obrázkama, a pod. Školu jim přiblížit k tomu co mají rádi, ke hře.  Autor článku chodí do školy kterou si vybral zcela dobrovolně a nikdo ho nemůže nutit k tomu aby do ní chodil. Mohl jít na nějaké řemeslo kde by na něj takové nároky na učení nebyly a spíš by poznal praxi, případně mohl jít rovnou k oněm kopáčům, třeba by vyfasoval i triko s nápisem.

0 0
možnosti
Y

Ygrain

9. 10. 2009 13:25
Re: Problém autora a jemu podobných je v tom,

Karma za příspěvek, tentokrát se shodneme :-)

0 0
možnosti
B

Bucharovic

9. 10. 2009 10:13
Člověče nešťastná!!!

Kde jste vzal tu blbost, že před třiceti lety byla učební metodou rákoska??? To si asi myslíte, že před padesáti lety jsme ještě lezli po stromech že ano...;-D Dobrý, pobavil po ránu... V.Kroupa

0 0
možnosti
RK

Radek0075

9. 10. 2009 10:22
Re: Člověče nešťastná!!!

Ahoj Vláďo. Můžeme bejt rádi že nám školu nepřemístil do jeskyně kde jsme psali očouzenejma krápníkama na hliněnou tabulku a těšili se na oběd z mamuta:-) 

0 0
možnosti
Y

Ygrain

9. 10. 2009 8:23
trychtýř

Koukám, že úplně nejlepší metodou by bylo vzít obrovský trychtýř a nalít studentům do hlavy vše potřebné, jen aby se, nedejbože, náhodou nemuseli naučit něco sami. Jistěže je spousta věcí, které se dají učit bez memorování, ale zrovna tak jich je docela dost, které se bez něho prostě nenaučíte. Co se týká hravého přístupu - ano, je fajn, ale opravdu má autor pocit, že v práci si bude také zábavně hrát? Že není třeba si postupně osvojovat i méně zábavné postupy práce, třeba i náročné a nezáživné, prostě proto, že i takovéto dovednosti bude v životě potřebovat? Nemohu se zbavit dojmu, že kdykoli začne student naříkat nad zastaralými metodami, zakrývá tím především vlastní neochotu něco dělat.

0 0
možnosti
PH

petrph

9. 10. 2009 9:49
Re: trychtýř

Což ale otevírá mnohem hlubší otázku celé filozifie školství a způsobu výuky, jak bylo i naznačno v článku. S čím souhlasím je, že spoustu informací musí mít člověk v hlavě (pokud s nimi pracuje). Jen je otázka, jak je tam narvat. Pokud přijmeme předpoklad, že se musí našprtat nazpaměť z učebnic , nabízí se otázka, co se vlastně dělá (a proč je placeno)  celé školství. Stačilo by přece aby se děti žáci učili doma, a pak dojeli na zkoušky - což samozřejmě stát zakázal...Pokud začneme zdůvodňovat, že ve škole  mají tu látku lépe vysvětlit (aby si jí žáci lépe zapamatovali),můžeme se ptát na kolik je to kvalitní, a o kolik to lze optimalizivat.

0 0
možnosti
AM

myška18

9. 10. 2009 7:20
je to v učitelech

Mám dva syny v tom úžasném věku (18 a 16). Oba chodí na střední. Mladší na osmileté gymnázium - letos je v kvintě. Aź do letošního roku jsem si zakládala na tom, jak na tomto gymnáziu jsou děti vedeny spíše k logickému myšlení a nemusí se látku "šprtat". V září s přechodem na vyšší gympl však přišlo velké rozčarování. Po změně kantorů došlo i na změnu ve výuce - dokonce i v dějepisu jsou požadovány zcela přesné a nabiflované formulace textu (jak je vyučující při výkladu nadiktoval). V okamžiku, kdy student danou látku podá vlastními slovy, je sníženo hodnocení, a to i přesto, že látku ovládá a problematice rozumí. Takže vítězí ti, co se šprtají, ale nechápou souvislosti. A stejně to probíhá i v dalších předmětech.

0 0
možnosti
WS

wandering star

9. 10. 2009 8:10
Re: je to v učitelech

A slovíčka v hodinách jazyků si také logicky odvozují?

0 0
možnosti
O

OpalenySpoluobcan

9. 10. 2009 7:07
nebo si

kup tricko: Mel jsem se lepe ucit!

0 0
možnosti
O

OpalenySpoluobcan

9. 10. 2009 7:06
mlady autore,

to k cemu ti skola je nezjistis jeste, dokud na te skole jsi! Co si pamatujes z toho, co jsi se ucil pred mesicem? je otazka na ho... Co ti skola dala (nebo nedala), poznas az nekolik let pote, co jsi ji opustil - a v urcitych predmetech zejmena je uceni se nezbytne nutne!

0 0
možnosti
  • Počet článků 89
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 980x