Hra Left 4 Dead 2 od Valve běží s Linuxem rychleji

Valve nejen, že přenáší své tituly a herního klienta Steam na Linux, ale také se aktivně podílí na vývoji linuxových ovladačích grafických karet a na tvorbě optimalizačních nástrojů, které chce představit za týden na grafické konferenci.

Linuxový tým Valve již zaznamenal první větší úspěch, když se jim podařilo spustit hru L4D2 na Ubuntu 12.04 s OpenGL rychleji, než na Windows 7 s DirectX.

V době, kdy s Linuxem začínali, hra běžela na zvolené konfiguraci s Windows 7 o frekvenci 270,6 FPS. To ovšem nebylo možné říci o raném linuxovém portu, který dosahoval rychlosti pouze 6 FPS. Jak ale tým připouští, jde o typický problém u každého projektu podobného rázu.

Tým tak musel optimalizovat hru s OpenGL, linuxovým jádrem a začal také přizpůsobovat grafické ovladače.

OpenGL vs. DirectX

Po několika zásadních změnách se týmu podařilo spustit hru s 315 FPS, tedy o 45 FPS rychleji, než na Windows. Sami se tomuto číslu diví, když vezmou v potaz, kolik času jim zabrala optimalizace hry na Windows a kolik ho strávili při tvorbě linuxové verze. Po úspěchu s OpenGL na Linuxu se jim podařilo vylepšit rychlost hry i na Windows s OpenGL, na asi 303,4 FPS.

Podle Valve to potvrzuje výkon Linuxu a OpenGL jako takových, jelikož dosahují lepších výsledků než Windows s DirectX nebo i s OpenGL.

Tým se pokusí zvýšit rychlost také u DirectX, když nyní ví, že je to hardwarově možné. Nebýt Linuxu, pravděpodobně by se této optimalizace uživatelé Windows nikdy nedočkali.

 

Valve spolupracuje na vývoji linuxových ovladačů

Nvidia, AMD a Intel spolupracují s Valve na vylepšování stávajících linuxových ovladačů. Valve ovladače testuje a posílá data o jejich výkonu zpět. Za to má poměrně rychlou odezvu, producenti grafických karet data ověřují a velmi rychle opravují.

Linuxové ovladače se za poslední léta výrazně zlepšily, přesto mají stále co dohánět. Čas od času v Linuxu nějaká grafická karta nefunguje, nebo není dostatečně optimalizovaná. Ve spolupráci s Valve se ale v ovladačích podařilo hodně chyb odstranit. S trojicí Nvidia, AMD a Intel se tak snad můžeme těšit na úžasné herní zážitky.

Valve kromě toho podporuje i opensource grafické ovladače pro grafické karty Nvidia a AMD. Intel své ovladače již v minulosti uvolnil pod opensource licencí.

 

Originální článek najdete zde: http://blogs.valvesoftware.com/linux/faster-zombies/

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Kozub | čtvrtek 2.8.2012 9:00 | karma článku: 8,06 | přečteno: 664x