Přežijí blízkovýchodní křestˇané své muslimské soukolí ? II.

Přibližně 20 miliónů blízkovýchodních křestˇanů bojuje o své přežití ve veškeré tichosti, svět nezajímají. Arabové jejich počet ve výši 20 miliónů neuznávají, Egypt má např. 12 miliónů  křestˇanských Koptů, ale oficiální egyptské statistiky mluví jen o 2,5 miliónu Koptů.

                                                             Arabové považují všechny, kteří trvale žijí na BV a mluví arabsky za Araby ( navíc tvrdí, že sami blízkovýchodní křestˇané se považují za Araby a problém vyvolávají jen křestˇané na Západě ) . A nejen Arabové, také někteří arabisté ze Západu považují křestˇany, jejímž mateřským jazykem je arabština, za  arabské křestˇany …

Jenže blízkovýchodní křestˇané mluví arabsky po celá staletí, a přesto nejsou Arabové , ale Koptové, Nubijci, Syriakové, Asyřané, aj.Jsou to původní obyvatelé Blízkého východu, kteří zde žili ještě před vpádem arabských kmenů v 7.stol. n.l. , a s vyjímkou Izraelitů přijali křestˇanství  ( křestˇanství přijaly i některé arabské kmeny (nejvíce křestˇanských Arabů dnes žije v Jordánsku a v Palestině) , proto ne každý Arab je muslimem, např. Boutrous Boutrous Ghali je křestˇanem .

Je ironické, že i mnozí Izraelci se domnívají, že blízkovýchodní křestˇa né jsou Arabové, a věří , že je zastupuje  palestinský křestˇan Hanan Ashrawi či George Habash (po rozprášení Izraelitů Římany mnozí křestˇané odešli do Palestiny ) . 

Je to hlavně z toho důvodu, že boj o přežití blízkovýchodních křestˇanů není v bipolární mezinárodní šachové hře medializovaný (v současné době média nejvíce pokrývají boj „McDonalda“ s džihádisty ) , takže křestˇanští vůdci na BV , jako např. John Garang, Bašír Džamáíl, Mar Šimun aj. se museli brát o slovo, aby vůbec nějaké dostali,  aby se z blízkovýchodních křestˇanů nestaly etnické fosílie …

V rámci tohoto statistického zasouvání blízkovýchodních křestˇá nů do přihrádky  „Arabů“  Irák oficiálně přiznával jen 250.000 křestˇanských spoluobčanů, Asyřanů a hlavně Chaldejců ( ve skutečnosti jich do roku 03 bylo v Mezopotámii kolem jednoho miliónu (dnes vatikánské zdroje a zdroje chaldejského patriarchy kardinála Emanuela III udávají kolem 400.000, 500.000 z nich z Iráku po roce 03 uprchlo, 180.000 z nich žije v táborech sousedních zemí , 20.000 z nich v Kurdistánu, kam byla (do Erbilu) přemístěna i Katolická bohoslovecká fakulta v Bagdádu uzavřená ) , a  1 milión v diaspoře .

V Iráku hony na křestˇanské rodiny (a jejich majetek) pořádají politicko-islámistické mafie ve spojení s organizovaným zločinem ( viz  kauza uneseného a v Mosulu zavražděného arcibiskupa chaldejské katolické církve  Pauluse Faraje Rahha v 10/08 ) .

 Sýrie přiznává 500.000 křestˇanů (církevní zdroje udávají kolem jednoho miliónu, jsou to nearabští Syriakové (Aramejci) , arabizovaní Syriakové, a arabští křestˇané (většinou ortodoxní, syrská melkitská řeckokatolická církev, syrská katolická církev), v Sýrii žijí i Arménci a řecká komunita ( menšinou jsou v sunnitské Sýrii i šíitští alávité a drúzové ) . Pro srovnání : syrský Alep je považovaný za jednu z kolébek křestˇanství, během posledních 50 let se zde křestˇanská komunita ,původně představující 50% občanů města, scvrkla na 6 % …

Na jihu Súdánu žije asi 7 miliónů  černošského etnika, animistů , a asi 2 milióny křestˇanů )  . Malé křestˇanské komunity žijí i v Íránu (Arménci + ortodoxní) . a  v TR …

Politicky a společensky nejorganizovanější jsou křestˇané v Libanonu (většinou maronité podle mnicha Marona) ,, asi 1.5 miliónů , + 7 miliónů v diaspoře. 

Předarabská blízkovýchodní etnika byla ze strany Arabů vystavena takovému  brutálnímu vyvraždˇování a útlaku, že brzy představovala jen enklávy či sociální skupiny … Nový arabský „pořádek“ tyto nearabská etnika připravil nejen o půdu předků a občanská práva, ale  násilnou arabizací a islamizací i o lidskou důstojnost. Navíc křestˇané museli za Araby bojovat v jejich válkách .Křestˇané trpěli pod arabským kolonialismem po 13 století, a toto násilné potírání jejich etnické identity lze přirovnat k etnickým čistkám na politicko-kulturní úrovni …

Také Turci nebyli o nic lepší než Arabové , a pomineme-li pravidelné vyvraždˇování Arménců, Turci v rámci „ vytlučení“ etnické identity z Kurdů Kurdy nazývali „Horskými Turky“ , a Asyřany „Semitskými Turky“  ( Afghánci ,Íránci a Kurdové nejsou Semité , ale Árijci,kterými jsou i předci Indů )  …

V kemalistickém Turecku není útlak netureckých etnik formálně založen na náboženském základě, ale na definici tureckého občanství. Např. v roce 07 byli v Turecku zavražděni tři protestantští misionáři a jeden katolický kněz.Odmítavě „ buldočí“ postoj turecké vlády k patriarchovi Bartoloměji z Konstantinopole je světově „proslulý“  : třebaže patriarcha Bartoloměj je honorární hlavou 250 miliónů věřících na celém světě, Ankara s ním jedná jako s „páterem několika tisíců oveček řecké ortodoxní církve „ …

Dodnes arabské režimy prokazují neochotu přiznat blízkovýchodním neaarabským etnikům základní politická práva a právo na jejich domov.Asyřané v nedávné minulosti vznesly nárok na svůj domov v severním Iráku a severovýchodní Sýrii.Taktéž libanonští křestˇané na hoře Libanon. Koptové učinili totéž v Horním Egyptě, a AfroNubijci v jižním Súdánu.

Historická práva těchto etnik arabské režimy tvrdě odmítají.Ve „společném“ životě  se svými  arabskými bratry na tom nebyla  lépe ani minikomunita křestˇanských Arabů , ani komunita nearabských etnik, která k islámu konvertovala, jako Berberové z Maghribu , či Kurdové .  

Arabské kmeny, které přijaly křestˇanství , byly svými muslimskými bratry na padrtˇvojensky poraženy a konvertovaly k islámu ze sociálně politických důvodů.  V Arábii tyto kmeny byly zcela vyhlazeny,hrstka přežila  v severozápadní Arábii, která se za mnoho staletí stala Zajordánskem, a dále přežily v jižním Iráku a  v severní Sýrii. 

Latinský arcibiskup Bagdádu Jean-Benjamin Sleiman prohlásil, že tato etnika jsou soustavně islámisty terorizována s cílem konvertovat je na islám  či vypudit ze země  („Konvertujte nebo Odejděte „ , jinak vás zlikvidujeme, hrozí islámisté ) , či je vrátit do ponižujícího postavení národnostních menšin, které byly kolonizovány džihádem za osmanské říše  „dhimmitude“ (dhimmi= menšina), kdy byly podrobeny islamizaci, právu šaríji a ještě musely odvádět poplatek /tribut … 

Také představitel egyptských Koptů katolický biskup Káhiry Mgr Youhanna Golta varuje před plíživým parlamentním převratem Muslimských bratří, kteří v roce 05  zvýšili počet svých zástupců v parlamentu z 15 na 88 míst.

Biskup Golta tvrdí, že islámisté v Egyptě získávají terén především na univerzitách a v médiích (60% TV pořadů je už náboženských) . Biskup Golta prohlásil, že islámisté uznávají jen jedno „občanství“ – islám . Islámský fundamentalismus není již  náboženským a politickým proudem, ale stal se „kulturou a životním stylem“ … 

( Hon na křestˇany však pořádají i hinduističtí fundamentalisté , viz zavraždění  60 křestˇanů ( počet, který uvedla Indická biskupská konference) koncem srpna 08 (k prvnímu pogromu došlo již v 12/07)   v indickém státě Orissa , nejprve ve vesnici Kandhamal . Řádění hinduistických fundamentalistů  ze 8/08 skončilo vypálením 150 katolických kostelů a 4.000 domů . Již v roce 1999 byl ve státě Orissa zavražděn australský pastor i se dvěma syny, v roce 02 došlo k protimuslimským pogromům ve státě Gujarat.

Autor: Andrea Kostlánová | úterý 7.4.2009 16:38 | karma článku: 20,76 | přečteno: 2299x