Tatra mohla vyrábět.

Zahrajme si na "Kdyby".

možnostiak

To slovíčko mnozí lidé nemají a jde vyjádřit i pořekadlem: Kdyby pes ne.ral, dál by doběhl. Ale zkusme se vrátit o padesát let zpět.

Komunistický puč neproběhl, Československo se nestalo členem Varšavské smlouvy. V Československu zůstávají odborníci. Kopřivnická automobilka i nadále vyrábí plný sortiment automobilů od osobáků po náklaďáky.

1) armáda požaduje terénní osobní vozidlo - je vyvíjeno na bázi Tatra 803, postupně se modernizuje do dnešních dní. Za ty roky dostane do vínku: dieselový motor, nové odlehčené podvozkové skupiny. Úspěšně je nasazováno nejen v armádě ale i v civilním sektoru (lesáci, zemědělci, několik kusů jelo Paris - Dakar). Konkuruje svými vlastnstmi vozu Mercedes Benz G. Armáda ušetří množství peněz za nákup Land Rover - (které nedosahují ve své farmářské verzi jaké jsou nakupovány nyní ), takové bytelností.

2) armáda pořaduje malý univerzální náklaďáček velikosti dnešní Avie 30, či oné  Tatry 810tky - vozidlo pokračuje v řadě Tatra 805. Automobil dostává výkonější motor, benzín nahrazuje nafta, jsou vylepšeny brzdy, upraven podvozek.  Plně konkuruje automobilům MB Unimog, ale předčí jej univerzálností a především cenou.

To by asi stačilo. I tak je to smutný kam jsme se mohli dostat, kdyby.....

Autor: Adam Kopečný | čtvrtek 3.4.2008 11:27 | karma článku: 12,10 | přečteno: 1151x