Boeing MH 17: šídlo v pytli

Případ Boeing MH 17 nekončí. Vypadá to tak, že to nešťastné letadlo bylo příliš velkým šídlem, které se nedá utajit v pytli politických zájmů. Sem a tam se vyskytují nové a nové údaje, které zpochybňují "politkorektní" verzi tragedii, podle níž byl malajsijský boeing sestřelen "separatisty-teroristy" raketovým systémem BUK 1M.

Největší podíl na tomto zpochybňování má pravě nizozemská vyšetřovací komise, která svým 34stránkovým verdiktem řekla prd. Komise se neodvážila prohlásit nic, co by doposud nebylo známo. Podle ní trup letadla byl zevnějšku poškozen množstvím trhlin. Proto se ve vzduchu rozpadl. A je to celý. Žádné naléhavé otázky, potřebující odpovědi zůstaly mimo pozornost expertů.

Není známo, jestli měla komise k dispozici záznamy rozhovorů pilotů s dispečery, údaje z americké družice, záznamy o aktivitách ukrajinského letectví 17. července. Mimochodem, žádná zmínka o tom, kolik petroleje boeing natankoval před odletem z Amsterdamu. Mohu pokračovat dlouho, těch nezodpověděných otázek mám celý pytel.

Svým angažovaným postojem komise de facto dává carte blanche alternativnímu vyšetřování, které se nezastavovalo ani na minutu. Navíc, může to být dobrý business. Za odhalení tajemství pádu letu MH 17 vyhlášena odměna 30 milionů amerických dolarů. Tolik slibuje zaplatit anonymní dárce přes malou, ale velmi renomovanou německou detektivní agenturu Wifka.

Již po zveřejnění předběžných výsledků komise, více než po měsíci a půl po tragedii nalezli experti v tělech pilotů "cizí tělesa". Ale "v současnou chvíli nevíme, co jsou to za předměty. Experti pracují s těly pilotů"- prohlásila zástupce holandské Rady bezpečnosti Sara Fernoy. Ale abychom se dočkali od komise nějaké definitivní zprávy, musíme mít opravdu velkou trpělivost.

Ta trpělivost očividně došla opozičním poslancům německého Bundestagu, kteří se obrátili s poslaneckou interpelací na vládu: Co vy tam vlastně o této katastrofě víte?

Chce, nechce, vydala německá vláda 8stránkový memorandum, obsahující velmi zajímavá fakta.

Vláda řekla, že má k dispozici rozhovory pilotů, ale nemůže je zveřejnit bez povolení Holandska. V memorandu mimo jiného stojí: "Federální vláda nemá potvrzené údaje o tom, že let MH 17 byl sestřelen protivzdušnou raketou" i když se od samého začátku nechali němečtí politici slyšet, že tragedií mají na svědomí proruští separatisté.

Ale čím dál, tím zajímavěji. Memorandum líčí, že 17. července ve vzdušném prostoru Polska a Rumunska se nacházely dvě průzkumná letadla NATO AWACS, které sledovaly celou situaci na Ukrajině včetně činnosti protivzdušné obrany a radarů. Oba letadla zaznamenaly signál raketového systému, který byl identifikován jako raketový systém "země-vzduch" SA-3.

Podle klasifikace NATO SA-3 je starý sovětský raketový systém S-125 Něva (Pečora). Nebyl to Buk, o kterém již druhý den po katastrofě nás přesvědčoval šéf ukrajinské bezpečnosti Avakov a s ním pak západní (i česká) média spolu s politiky.

Ruská armáda S-125 již dlouho nepoužívá, je nahrazen novějšími systémy. Ale ukrajinská protiletecká obrana tento raketový systém stále má ve svém arzenálu.

Buk M1 a S-125 jsou absolutně odlišné tipy raketových systémů. Vypadají jinak vizuálně, jinak se obsluhují a vůbec - mrknete na obrázek.

Dá se tyto dva systémy splést? Specialisté komentují to tak. Je možné splést jenom signál systému S-125 se signálem, který vysílá Buk. Ale v jednom případě. Pokud má Buk vypnutý systém radarového zaměřování. Kdy by střílel naslepo do cílu, letícím 10 kilometrů vysoko. Což je blbost.

Alternativní vyšetřování pokračuje. Šídlo v pytli neutajíš. Vinici se najdou.

 

A prosím trolly se neobtěžovat s komentáři. Nejsem kremelský agent a nedostávám za blogy ani vindru.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Sergej Kondakov | čtvrtek 18.9.2014 13:43 | karma článku: 35,83 | přečteno: 3138x
  • Další články autora

Sergej Kondakov

Dobrodinec Soukup

12.3.2023 v 11:30 | Karma: 18,21

Sergej Kondakov

Strop lepších zítřků

29.11.2022 v 12:22 | Karma: 25,64

Sergej Kondakov

Přelet nad Čapím hnízdem

15.11.2022 v 13:23 | Karma: 20,58