Boeing MH 17: průlomová informace?

Téměř 4 měsíce uplynulo od tragického dne 17 června 2014, kdy boeing 777 malajsijských aerolinek se zřítil nad Ukrajinou a spadl v okolí obce Grabovka. V katastrofě zahynulo 298 lidí, viník ale zjištěn nebyl.

Nicméně, katastrofa se formálně stala záminkou pro uvalení na Rusko ekonomických sankcí, které se bumerangem vrátily do EU. Holandská vyšetřovací komise na místě pádu letadla nebyla, zkoumala jenom fotografie, obsah "černých skříněk" a technickou dokumentaci, předanou ministerstvem obrany RF. Ukrajinská strana doposud skrývá nahrávky rozhovorů dispečerů s piloty, záznamy o aktivitách vojenských letadel v den katastrofy, záznamy o umístění raketových komplexů a jiné předměty doličné.

Vyšetřování katastrofy vyvolalo samé otázky, obzvlášť po první zprávě vyšetřovacího týmu. Holandští experti zjistili jedu jedinou věc: letadlo bylo zasaženo množstvím předmětů, letících s vysokou rychlosti a s obrovskou kinetikou energii, v důsledku čeho se rozpadlo a zřítilo se.

Taková lhostejnost logicky vedla k tomu, že vzniklo množství verzí katastrofy, hlavní se však spočívala v tom, že letadlo bylo sestřeleno střelou, vypouštěnou raketovým systémem BUK M1. Západní média a politici se drželi jedné možnosti - osudovou raketu odpálili separatisté s pomoci Ruska. Hodně detailů ale do tohoto scénáře nezapadalo, například to, že start střely se doprovází velkým hlukem, slyšným na deset kilometrů, a také to, že raketa zanechává po sebe inverzní stopu, která se drží ve vzduchů 10 až 15 minut. Vzhledem k velké hustotě obyvatel na jihovýchodě Ukrajiny hluk a stopa nemohly uniknout pozornosti svědků. Ani jeden z nich o ničem podobném nezmiňoval. Vojenská letadla ale viděli.

Ihned po katastrofě se do analýzy dostupných údajů pustil Ruský svaz inženýrů. Data zkoumali ti, kdo má k této problematice docela blízko. Míním tím inženýry, kteří rakety a vojenské letadla navrhovali, vyráběli a testovali. Kteří vědí, jak působí ten či jiný druh střely, jaké stopy zanechávají po sebe náboje kanonu, jaké možnosti mají třeba stíhačky SU-25 a MIG-29.

Nejpravděpodobnější verzi Ruského svazu inženýrů bylo: boeing nebyl sestřelen raketou "země-vzduch", ale chladnokrevně rozstřílen vojenskou stíhačkou. Po zveřejnění tohoto závěru začal Svaz dostávat hodně různých informací, technických výpočtů, souvisejících s katastrofou.

"12 listopadu jsme dostali toto" - povídá první viceprezident Ruského svazu inženýrů Ivan Andrijevský Prvnímu kanálu ruského TV, a ukazuje družicové foto.

"Máme před sebou družicový snímek, pořízený z nepříliš vysoké orbity. Obvyklé takové foto se dělají pro přehled vzdušné situace a pozemního prostoru. Podle souřadnic, uvedených na snímku, můžeme posoudit, že byla to americká nebo britská družice" - dodal.

V době, kdy byl boeing let MH 17 sestřelen, nad místem katastrofy se nacházela americká družice. Vědělo se o tom už dříve. Navíc Američané tvrdili, že mají satelitní snímky, dokazující účast na incidentu ozbrojených síl Ruska. Nikdo ale žádné fotografie veřejnosti nepředložil. Nedostal je ani holandský vyšetřovací tým, který, upřímně řečeno, se samotným pátráním nenamáhal.

Družicový snímek Ruskému svazu inženýrů poslal George Bilt, absolvent MIT (Massachusetský technologický institut), letecký expert s 20letní praxí. "Úplně souhlasím s výsledky Vaši analýzy příčin pádu boeingu. Letadlo bylo pronásledováno stíhačkou a zasaženo nejdřív výstřely z kanonu, pak následoval zásah do kokpitu raketou "vzduch-vzduch" a nakonec pravý motor byl zasažen střelou s tepelným naváděním" - napsal George Bilt.

Na foto je vidět boeing, a také stíhačku. Navíc, snímek zachytil i inverzní stopu rakety, vypouštěnou zpod levého křídla vojenského letouna. Místnost odpovídá lokalitě, nad kterou civilní letadlo "bylo zasaženo množstvím předmětů".

Samozřejmě, tato družicová fotografie musí být důkladně prozkoumána na předmět falzifikace. Experti Svazu inženýrů však jsou přesvědčení, že nejde o padělek.

Australský premiér Tony Abbott určitě o existenci skandálního snímku nevěděl, kdy vyzýval Vladimíra Putina, aby uznal vinu za sestřelení boeingu MH17 a omluvil se obětí tragédie. Říkal, že má svoje důkazy. Žádné však nepředložil.

Pokud se ukáže, že foto od George Bilta je pravdivé, kdo se bude omlouvat?

Autor: Sergej Kondakov | pátek 14.11.2014 20:04 | karma článku: 34,42 | přečteno: 2826x
  • Další články autora

Sergej Kondakov

Dobrodinec Soukup

12.3.2023 v 11:30 | Karma: 18,21

Sergej Kondakov

Strop lepších zítřků

29.11.2022 v 12:22 | Karma: 25,64

Sergej Kondakov

Přelet nad Čapím hnízdem

15.11.2022 v 13:23 | Karma: 20,58