- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podle informací uvedených na stránkách ministerstva průmyslu a obchodu budou firmy moci se státní podporou kupovat elektromobily nižší střední třídy nebo dodávky.
Vyloučené jsou naopak luxusní, terénní či sportovní vozy. Podle velikosti získají firmy dotaci až do 70 procent ceny. Minimální výše dotace je 70 000 korun a maximum pro vozový park jedné firmy jsou tři miliony korun.
Hezké, bohulibé, ale v podstatě tuhle vládní srandu zaplatí občané motoristé z tzv. mafiánského ekovýpalného, jako trest, za to, že nemáte peníze na nové autíčko.
Od stávajícího stavu posunuje chystaná novela zpoplatnění převodu ojetin o stupeň dál. Za převod vozu s emisemi Euro 3 se budou platit tři tisíce. Dosud platili lidé jen za ojetiny do emisní třídy Euro 2, tedy za auta vyrobená přibližně do roku 2000. Těm se „daň“ nově zvedne ze tří na pět tisíc, u ještě starších aut na 10 tisíc. Poplatek se bude platit jako dosud: buď při dovozu, nebo při prvním prodeji ojetiny v Česku. Návrh už představila ministerstva průmyslu a obchodu a životního prostředí, a platit mají od roku 2018.
Státní kasa si může mnout ruce protože za loňský rok se v ČR prodalo na 660 tisíc ojetin, z toho půl milionu byly tuzemské převody, zbytek dovozy ze zahraničí. Dosud se od zavedení poplatku takto vybraly tři miliardy korun.
Stát loni na poplatcích vybral 387 milionů korun, vrakovištím rozdělil jen 15 milionů korun, tedy čtyři procenta všech vybraných peněz. Dalších 40 milionů na likvidaci autovraků má jít z programu ministerstva životního prostředí, žádosti se mohly podávat do konce roku.
Jen mi nějak nejde na rozum proč by měl stát vrakovištím přidělovat finanční podporu z ekovýpalného, když na témže vrakovišti skvěle kvete prodej dílů z vraků, na stávající jezdící auta, která potřebují ten, či onen díl. Když se nákup orginálu, nebo z druhovýroby jednoduše nevyplatí, valí občan na vrakál.
Aby nám bylo jasno, to co se vybere na ekovýpalném, stát štědře rozdává v podobě kotlíkových dotací, nebo dotací na zateplení, nebo podpořil stavbu soláru na domech?
Jeví se mi jako nemravné, že tyto poplatky nejsou účelově vázany, tedy aby se opět vracely motoristům, odkud se vybraly v podobě dotaci na nákup vozu tzv. šrotovné, nebo tělesně handicapovaným.
Spíš vidím dvě varianty způsobů poplatků:
Nějak nechápu, proč by zrovna firemní vozový park, měla vláda podpořit dotací? Doba odepisování vozu ve firmě zrychlenou, či rovnoměrnou metodou činí 5 let. Pro firmu tedy není problémem obnovovat vozový park častěji, jako u občana, protože nákup si firma jednoduše dá do nákladů. Nepodnikající občan, si do nákladů může dát kulové s přehazovačkou.
Jedna dobrá a blbá zpráva nakonec.
Ta dobrá zpráva: nezdá se, že by po průseru zvaném dieselgate, byly nové ekologické normy na obzoru, které by dále posouvaly hranici ekovýpalného dále. Teoreticky stát v posunu hranic výplaného ostrouhá
Ta blbá zpráva: je dost možně, že tradiční motoristy zaříznou ekoteroristi typu Bursík, ml. Stropnický , sluníčkáři, nebo jiné blázni a nařídí povinně elektromobily, elektrokola, elektrokoloběžky, elektrické invalidní vozíky, elektro inline brusle a podobné capiny.
V ruku vruce s tím nám ERU připraví zcela jistě nové solární a jističové výpalné.
V souvislosti s výše zmíněnou změnou poplatků by se měli motoristé hromadně vzbouřit a zatarasit Strakovku a Poslaneckou sněmovnu s natúrovanými motory a zapnutými klaksony aby si ta volená banda taky trochu užila občanské neposlušnosti. Podobně jako taxikáři zablokovali Krnáčovou v jejich rozletech.
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!