Diskuse
Naše hra s tramvají
Děkujeme za pochopení.
M85i66c32h50a69l 88P48t11á86č28e67k
Je zajímavé, že v cizině tento problém nebývá. Osobně jsem několikrát v Paříži nastupoval (a jednou dokonce i vystupoval) mimo zastávku - na mávnutí nebo požádání to kupodivu pro řidiče nebyl problém. A zdálo se mi, že to podobně nebývá problém ani v Londýně.
L75a23d16i75s85l40a81v 97N85á27d96v59o57r11n41í42k
..selský rozum říká...stát uprostřed..pak několik volnými kroky dojdu buď do přední nebo do zadní soupravy...ale to je možná na kavárenské intelektuály příliš zemité....
M15i26c34h44a37l 17P64t16á15č15e18k
Ono to stání uprostřed v článku je a taky se tam praví, že když budou stát všichni uprostřed, nevejdou se tam.
J33i91ř23í 56B47o33č63e27k
a proto je nejlepší stát uprostřed ostrůvku. pohodlně nastoupíte buď do posledních nebo prvních dvěří obou tramvají
J10a52n57a 28M61r53á98z30k88o16v74á
Třetí tramvajová souprava (případně třetí autobus nebo trolejbus) na zastávce, jak pamatuji, nikdy neotevírala/neotevíral, ale po opuštění dvou předchozích souprav/autobusů/trolejbusů pěkně popojela do zastávky, otevřela/otevřel. Byla to nějaká snad psaná (nepsaná?) zásada. Onehdy jsem v Plzni čekala na svůj trolejbus - patnáctku, stál jako třetí, neotevřel. Na oční kontakt reagoval řidič pohybem pravačky, něco jako ve smyslu - klídek, vidím vás. Pár lidí se snažilo přepádlovat přes stojící jedenáctku a dvanáctku až k té patnáctce, ale narazilo na zavřené dveře. "Popojede, otevře....", uklidňovala jsem ostatní i sebe. Odjel trolejbus jedenáct, trolejbus dvanást i onen trolejbus patnáctka. Nepopojel, nezastavil, neotevřel, já byla za vola a řidič se nejspíš dobře pobavil. Bohužel právě na tento spoj čekalo na zastávce hodně, hodně lidí, kteří s ním měli jet na odpolední směnu na Borská pole.
J49i38ř55í 43K84r61e82j39č67í58k
V zastávce smí otevřít dveře tolik souprav, kolik se do zastávky vejde, ale třetí v pořadí, případně další, musí znovu otevřít dveře po popojetí ke sloupku.
K92a13m49i22l33a 46B23r41a62n68n16a
Pohybem ku zdravi - to bude asi motto dopravniho podniku
M81i82r17k43a 26Š98v39a68r85c76o58v38á
Máte naprostou pravdu. Kolikrát takto lítám s dcerou, školním batohem na zádech a nákupem v ruce, NIKDY nevim, zda tramvaj prijizdejici za tramvaj stojici na zastavce, zastavi a otevre a nebo popojede k zastavce poté otevre. Mockrat se nam stalo, ze jsme pockaly a tramvaj se rozjela a vůbec nezastavila!! No, nadávala jsem jako spacek! A takto je to skoro porad..naprosta bezohlednost ridicu. Pozoruji i duchodce kolem, ti uz jsou zmateni, chudaci, kolikrat mají co delat, aby se zorientovali v cislech, natoz, aby dobihali. Je to des!
J94i63ř92í 94K68r10e81j75č94í94k
To není o bezohlednosti řidičů, nýbrž výhradně o tuposti cestujících.
M78a16r27t48i92n 50Š12u24b24r79t
Jednoduché řešení zas tak jednoduché není. Pokud by každý měl možnost mávnout, VŠECHNY tramvaje by na zastávce zastavovaly 2x, protože by si mávnul vždycky někdo, kdo teprve na zastávku přišel, nebo kdo se zapovídal. Zastávky pro dvě soupravy máme proto, že nám právě jezdí hodně tramvají a každá z těch tramvají na tom nějak je. Některá má už zpoždění a je vděčná za to, že může odbavovat na druhé pozici, jiná přijede výjimečně dřív a může přibrzdit a dojet až na první pozici.
Také každý řidič je jiný. Někteří přibrzdí, když vidí tramvaj před sebou a schválně čekají ještě před zastávkou - a uvnitř často od cestujícího dostanou vynadáno, proč čekají, když mohli zastavit jako druzí. A on chtěl zrovna přeběhnout do tramvaje vpředu. Jiní zastaví na druhé pozici a schytají to od vás, že měli počkat. Další přibrzdí tušíce, že tramvaj před nimi už pojede, a nikdy neví sami, jak to nakonec dopadne.
A to ještě hrají roli výhybky (radiové přestavníky umístěné u kolejí), které mohou v některých zastávkách být. To se pak tramvaj plouží na první pohled úplně nelogicky, nebo dokonce zastaví za další s velkou mezerou a to teprve lidé mají vztek, co to ten řidič dělá. Přitom on jen nechce přehodit výhybku pod tramvají před sebou, aby nevykolejila.
Jinak, zastavování v zastávkách je v Praze upraveno v Dopravním a návěstním předpisu pro tramvaje v paragrafu 33, kde má řidič vyčteno 15 bodů a 7 podbodů, které musí při zastavování v zastávkách splnit. Mimo jiné musí u označníku vždy znovu zastavit třetí tramvaj (např. když druhý v zastávce stojí autobus nebo sólo tramvaj). I druhá tramvaj musí v zastávce zastavit znovu vždy, když je u označníku vozíčkář nebo nevidomý, a velká část řidičů zastaví i osobě s evidentním pohybovým hendikepem.
V26l54a11d56i60m24í82r 71K51r63o79u97p43a
Máte pravdu. Také na takových stanicích stojím vždy uprostřed.
J73o54s57e40f 50K53r40o80u91p20a
A já kdo to tam dělá ten špunt, kvůli kterému se nedá plynule přepíhat z předního na zadní konec zastávky.
- Počet článků 339
- Celková karma 16,46
- Průměrná čtenost 2880x
Get Your Own Real Time Visitor Map!