Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ivuskli

3. 11. 2010 16:12
Tak můj umělec

ten vyšší level udělal R^ . Češtinu s odřenejma ušima, angličtinu celkem slušně. Jsem ráda, že si a/ na to troufl, b/ považoval do jisté míry za otázku cti to zkusit, c/ že to udělal.

Ale při ostré verzi stejně vycuká na základní úroveň. Protože nespadá ani do jedné z uvedených kategorií. Aspoň myslím.

0 0
možnosti

ivuskli

3. 11. 2010 13:03
Tady se to hemží génii,

mohl by mi tedy prosím někdo sdělit, jak je správně odověď na velmi primitivní otázku 41  (je to surealismus nebo nonsens?) ty další dvě bych tipla, asi správně, ale spíš proto, že od malička hodně čtu a mám na to nos (IQ testy mám ze slovních hříček obyvkle 100%, na rozdíl např. od prostorovky, kde těžce hořím). 

Dobrá čeština je v životě samozřejmě potřeba. Ve smyslu slovní zásaoby, umění mluvit, psát ... o tom ten článěk nebyl. Byl o nesrozumitelném a dlouhém zadání. Pokud někdo studuje češtinu na VŠ, takové věci ví a potřebuje, jenže kolik lidí tohle dělá ?  

PS. Dík za ty normální příspěvky :-) . Nakonec to možná k něčemu bude, ten vyšší level. Ale jsem skeptická, neboť v SR to dopadlo tak, že 95% děcek si dá základní, protože na to stejně nikdo nikde nekouká.

0 0
možnosti

kolos.veliky

3. 11. 2010 7:20
Už aby podle

výsledku státní maturity přijímaly VŠ uchazeče ke studiu. Potom bude platit, že vyšší level maturity si zvolí ten, který chce v životě něco dosáhnout a studovat svůj vysněný obor. A ne cokoliv, kde dostane titul.

0 0
možnosti

ivuskli

3. 11. 2010 12:23
Re: Už aby podle

Ano, s tím souhlasím. Pokud to bude mít návaznost, začne to být aspoň o něčem.

0 0
možnosti

apoc9

2. 11. 2010 22:49
.

Syntaktická chyba je obecně řečeno porušení pravidel gramatiky.

0 0
možnosti

ivuskli

3. 11. 2010 12:27
Re: .

Já v zásadě vím, co je chyba v syntaxi, znám to ze sw důvěrně. Ale proč teda nenapíšou obecnou chybu v gramatice ? To jsou právě ty zbytečné chytáky. Pokud někdo z vás někdy tvořil zadání jakýchkoli testů, ví, o čem mluvím. Mělo by jít o to zjistit znalosti, ne nachytat někoho na udici. 

0 0
možnosti

aza_

2. 11. 2010 22:22
.

Pokud nemáte jistotu v psaní velkých písmen, stačí se podívat do pravidel.

Morgenstern je - stejně jako další autoři avantgardy, a to nejen literární - běžná látka 3. ročníku gymnázií (a pro ty primárně je vyšší úroveň maturity určena).

Určit téma textu, to chce prostě a jednoduše čtenářskou gramotnost!

0 0
možnosti

ivuskli

3. 11. 2010 12:31
Re: .

Vždyť říkám, že bych to udělala, s internetem za zadkem.

0 0
možnosti

kytt 1.0

2. 11. 2010 20:21
cože?

aha, a tohle má být těžké...? Tak to nevím, jak se mrňousci chtějí hlásit na vejšku, když SCIO testy jsou ještě třikrát tak těžší. Tohle jsem měla za tři minuty. Jo, je průšvih, když je výuka češtiny taková, že se na jakékoliv škole zakončené maturitou nedrtí hodinu co hodinu diktáty na velká a malá písmena, s/z (hlavně na Moravě, poslední dobou lezou hrubky z téhle oblasti i do médií), mně/mě atd. a když nikdo nevede člověka k rozumění psanému textu a logickým výrokům. To se pak člověk nediví, že na to koukají jak zjara, když takový typ zadání vidí prvně. Ale fakt to není nic, co by se po nich nechtělo při psaní seminárek na vysoké - znát základ a umět ho použít aspoň ve svém mateřském jazyce, protože co ta děcka budou dělat, až zjistí, že jsou materiály k jejich oboru jen v originále nebo v tak odborné terminologii, že potřebují slovník cizích slov? Jako budoucí magistra jsem docela znechucená, že kvůli tomuhle někdo dělal binec, místo aby se to naučil.

0 0
možnosti

kytt 1.0

2. 11. 2010 20:36
Re: cože?

fakt mi zrovna ty příklady, které v článku padly přijdou otřesně jednoduché - po žácích se nechce, aby ty příklady z literatury ještě zařadili do časového období, natož aby jednotlivá období seřadili do časové posloupnosti či uvažovali, zda se to plus ono mohlo stát zároveň a nebo bylo něco dřív... Tyhle záležitosti jsou ale pro přijímačky na VŠ typické. A přitom to jsou věci, které se v hodinách středoškolské gramatiky a literatury běžně probírají - co je to kodifikace, norma, jaké máme slovníky češtiny (které budou citovat v seminárkách, až budou mít definovat nějaký termín), jaká máme literární období po druhé světové válce (ne, literatura opravdu nekončí Němcovou ani Hrabalem). Evidentně děcka nezvládnou udržet pozornost 45 minut, namísto těch 90 a více, co je čeká. A nebo si myslí, že jim to učitel vykládá pro srandu králíkům. No jak chcou, nikdo jim tu maturitu nenutí.

0 0
možnosti

tomasz.

2. 11. 2010 20:05
lehka vs. tezka

Kazdy inteligentni clovek si da u povinne casti lehkou a jako volitelnou si da tezsi verzi z ceho bude chtit, a kdyz neudela tezsi, tak se nic nedeje. Proc riskovat :-P

0 0
možnosti

blazab

2. 11. 2010 18:51
Ano

Ano, milá autorko, vraťte se do páte obecné. Neříkám, že se mi tyto otázky nějak obzvláště líbí, ale na zodpovězení je většina z nich jednoduchá. Ona ta vyšší úroveň holt není pro každého a nakonec ta nižší také ne. Ta Vaše maturita zřejmě měla také jinou úroveň než maturita např. na gymplech. A vo tom to je. Ne každý je nadán pro umění, ne každý je nadán pro VŠ ...  

0 0
možnosti

Si0 po třetím zákazu

2. 11. 2010 18:48
Úloha 41: nonsns je nesmysl,

takže bych váš tip c) ohodnotil jako správný, protože ta veršovánka je fakt nesmysl.

0 0
možnosti

petrph

2. 11. 2010 18:46
Zatím to tak vypadá, ale

už včera v noci se ozvala jedna vysoká škola že ti kdo budou mít na jaře vyšší level maturity na plný počet bodů, dostane se k nim hned bez přijímacích zkoušek. Což zase za tu námahu může stát pokud to je to kvalitnější, výběrová škola, Čili, sledovat nabídky VŠ zda se neozvou i další...:-) Nakonec, zvláště u technických oborů co se naučí na vyšší level , to se může hodit u přijímaček a taky na podzim v prváku VŠ..:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 98
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1172x
Dcera. Máma. Blondýna. Analytik. Grafoman... vydala jsem bohatě ilustrovanou knížku - příběh života a smrti jednoho vynikajícího brněnského malíře, který se nestal slavným, protože ....