- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Paní Valachová, každému, kdo se ve školství pohybuje a trochu ví o čem je řeč, je jasné, že naprosto bezostyšně lžete.
Rozhodně to není ministerstvo financí, které by náhle snížilo již dohodnuté peníze do školství. Problém je v tom, že celá inkluze byla z vaší strany naprosto (nejen) finančně podhodnocena a teď se ukazuje, že inkluze stojí daleko víc, než jste jako MŠMT uváděli při schvalování příslušné legislativy. Tady máte jasná čísla pro srovnání, kdyby náhodou vám již špatně sloužila paměť:
Při přípravě vyhlášky č. 27/2016 Sb. byl uváděn očekávaný nárůst rozpočtu výdajů pro rok 2017 o částku 1 mld. Kč a v roce 2018 o částku 1,5 mld. Kč.
Nyní MŠMT uvádí skutečné výdaje v souvislosti s implementací inkluzivního vzdělávání za leden až červen 2017 ve výši 1 458 mil. Kč a předpoklad na rok 2018 ve výši 3 988 mil. Kč.
Paní Valachová, každému, kdo se ve školství pohybuje a trochu ví o čem je řeč, je jasné, že naprosto bezostyšně lžete.
Rozhodně to není ministerstvo financí, které by náhle snížilo již dohodnuté peníze do školství. Problém je v tom, že celá inkluze byla z vaší strany naprosto (nejen) finančně podhodnocena a teď se ukazuje, že inkluze stojí daleko víc, než jste jako MŠMT uváděli při schvalování příslušné legislativy. Tady máte jasná čísla pro srovnání, kdyby náhodou vám již špatně sloužila paměť:
Při přípravě vyhlášky č. 27/2016 Sb. byl uváděn očekávaný nárůst rozpočtu výdajů pro rok 2016 o částku 410 mil. Kč, v roce 2017 o částku 1 mld. Kč a v roce 2018 o částku 1,5 mld. Kč.
MŠMT uvádí skutečné výdaje v souvislosti s implementací inkluzivního vzdělávání v roce 2016 ve výši 589 mil. Kč, za leden až červen 2017 ve výši 1 458 mil. Kč a předpoklad na rok 2018 ve výši 3 988 mil. Kč.
Vy jste skoro neuvěřitelně vlezlá.
To jste nejspíš odkoukala od Bureše.
Co kdy budete dělat je mě (a myslím, že nejen mě) úplně, ale opravdu úplně u zadele.
Náš velikán přes vzdělávání si nikdy nestěžoval na nedostatek peněz, ale hledal a nabízel metody vzdělávání. Od roku žádný ministr pro školství si ani nevzpomněl na odkaz J.A.Komenského. Takže paní autorka má do 1.9.2017 čas nastudovat např. jeho dílo "Truchlivý" a zvážit, zda peníze jsou prioritou ve vzdělávání. Pokud ovšem trošku věří v duchovní rozměr člověka, nikoliv jen na ten materialistický. Ten, který byl do roku 1989 velmi upřednostňován.
Nechci vést polemiku o tom, zda jsou učitele placení málo nebo jestli se hodinová mzda za výkon produktivní práce učitele dá, či nedá srovnávat s hodinovou mzdou řidiče autobusu, protože se to srovnat nedá..
Otázkou pro mne důležitější je, co stojí za skutečností, že u pedagogických fakult je přetlak zájemců o studium, ale fakulty paradoxně nezvyšují nároky na kvalitu zájemců, ale naopak zvyšují nároky na prostory a zvyšování počtů přednášejících, aby umožnily studium co nejvíce studentů tohoto tak finančně nelukrativního oboru. A to zvláště v době, kdy se dá očekávat pokles počtu dětí, tedy i žáků. V normálně fungujícím prostředí by to přece mělo vyvolávat obrovský nadbytek učitelů a tedy velkou možnost výběru kvalitních pedagogů. Když tomu tak není, ale naopak slyšíme nářky na nízkou kvalitu učitelů, zejména u základního školství, je něco systémově špatně a žádné úvahy o výši platu učitelů, na tomto faktu nic nezmění.
A koho to zajímá, co vy budete dělat?