Diskuse
Co budu dělat 1. září 2017?
Děkujeme za pochopení.
M59a58r39t25i11n 60N29o26v47o96t65n14ý
Paní Valachová, každému, kdo se ve školství pohybuje a trochu ví o čem je řeč, je jasné, že naprosto bezostyšně lžete.
Rozhodně to není ministerstvo financí, které by náhle snížilo již dohodnuté peníze do školství. Problém je v tom, že celá inkluze byla z vaší strany naprosto (nejen) finančně podhodnocena a teď se ukazuje, že inkluze stojí daleko víc, než jste jako MŠMT uváděli při schvalování příslušné legislativy. Tady máte jasná čísla pro srovnání, kdyby náhodou vám již špatně sloužila paměť:
Při přípravě vyhlášky č. 27/2016 Sb. byl uváděn očekávaný nárůst rozpočtu výdajů pro rok 2017 o částku 1 mld. Kč a v roce 2018 o částku 1,5 mld. Kč.
Nyní MŠMT uvádí skutečné výdaje v souvislosti s implementací inkluzivního vzdělávání za leden až červen 2017 ve výši 1 458 mil. Kč a předpoklad na rok 2018 ve výši 3 988 mil. Kč.
M41a51r91t40i43n 13N77o62v74o47t19n84ý
Paní Valachová, každému, kdo se ve školství pohybuje a trochu ví o čem je řeč, je jasné, že naprosto bezostyšně lžete.
Rozhodně to není ministerstvo financí, které by náhle snížilo již dohodnuté peníze do školství. Problém je v tom, že celá inkluze byla z vaší strany naprosto (nejen) finančně podhodnocena a teď se ukazuje, že inkluze stojí daleko víc, než jste jako MŠMT uváděli při schvalování příslušné legislativy. Tady máte jasná čísla pro srovnání, kdyby náhodou vám již špatně sloužila paměť:
Při přípravě vyhlášky č. 27/2016 Sb. byl uváděn očekávaný nárůst rozpočtu výdajů pro rok 2016 o částku 410 mil. Kč, v roce 2017 o částku 1 mld. Kč a v roce 2018 o částku 1,5 mld. Kč.
MŠMT uvádí skutečné výdaje v souvislosti s implementací inkluzivního vzdělávání v roce 2016 ve výši 589 mil. Kč, za leden až červen 2017 ve výši 1 458 mil. Kč a předpoklad na rok 2018 ve výši 3 988 mil. Kč.
P50a15v43e77l 66B71a73r41t38o32k
Vy jste skoro neuvěřitelně vlezlá.
To jste nejspíš odkoukala od Bureše.
Co kdy budete dělat je mě (a myslím, že nejen mě) úplně, ale opravdu úplně u zadele.
P88e11t28r 76S88k13á11c14e24l
Náš velikán přes vzdělávání si nikdy nestěžoval na nedostatek peněz, ale hledal a nabízel metody vzdělávání. Od roku žádný ministr pro školství si ani nevzpomněl na odkaz J.A.Komenského. Takže paní autorka má do 1.9.2017 čas nastudovat např. jeho dílo "Truchlivý" a zvážit, zda peníze jsou prioritou ve vzdělávání. Pokud ovšem trošku věří v duchovní rozměr člověka, nikoliv jen na ten materialistický. Ten, který byl do roku 1989 velmi upřednostňován.
J52a41n 79R36á40ž
Nechci vést polemiku o tom, zda jsou učitele placení málo nebo jestli se hodinová mzda za výkon produktivní práce učitele dá, či nedá srovnávat s hodinovou mzdou řidiče autobusu, protože se to srovnat nedá..
Otázkou pro mne důležitější je, co stojí za skutečností, že u pedagogických fakult je přetlak zájemců o studium, ale fakulty paradoxně nezvyšují nároky na kvalitu zájemců, ale naopak zvyšují nároky na prostory a zvyšování počtů přednášejících, aby umožnily studium co nejvíce studentů tohoto tak finančně nelukrativního oboru. A to zvláště v době, kdy se dá očekávat pokles počtu dětí, tedy i žáků. V normálně fungujícím prostředí by to přece mělo vyvolávat obrovský nadbytek učitelů a tedy velkou možnost výběru kvalitních pedagogů. Když tomu tak není, ale naopak slyšíme nářky na nízkou kvalitu učitelů, zejména u základního školství, je něco systémově špatně a žádné úvahy o výši platu učitelů, na tomto faktu nic nezmění.
M81i91r77o86s19l98a42v 22V49e53r73n95a27r
A koho to zajímá, co vy budete dělat?
- Počet článků 139
- Celková karma 33,29
- Průměrná čtenost 4345x