Rozhovor s Ing. Ivanem Cimbolincem na téma Strašice

Ve středu 7. července 2010 jsem na svém blogu publikoval článek PROČ HOŘELY ZÁ­SUVKY VE STRAŠICÍCH ? Tento článek četlo více než 24 tisíc osob, proto mi také při­chá­zela a dodnes při­chází celá řada připomínek a dotazů, na které bych měl odpo­ví­dat. Avšak text tohoto článku vy­cházel výlučně z výroků Ing. Ivana Cimbolince. A tak jsem jej požádal o nový příspěvek ke strašické kauze, kdy for­mou rozhovoru zodpoví čtenářům nejčastější do­tazy. Pan Ing. Cimbolinec souhlasil. Zde tedy předkládám čtenářům svého blogu nový pří­spěvek:

1) Ve čtvrtek 24. června 2010 jste seznámil veřejnost ve Strašicích se svou hypotézou. Ale máme tu podzim a Vaši hypotézu v nějaké ucelené textové formě dosud nenajdeme na žád­ných webových stránkách, podle některých zdrojů jste ji dokonce zničil. Proč tedy dosud ne­byla zveřejněna ?  

Na téma „Strašice“ jsem již začátkem roku 2010 vypracoval studii, ve které je popsán srozu­mitelnou formou princip událostí, které probíhaly v lokalitě „Na Huti“ a především v domku Mračkových. Pozorní čtenáři si jistě všimli, že se jednalo o více objektů a následky tedy po­cítili i lidé v blízkém okolí. Se studií jsem seznámil v dubnu tohoto roku pracovníky společ­nosti ČEZ Distribuce a některá data, která byla tabelárně zpracovaná, jsem ukázal na moni­toru počítače. K předání studie však nedošlo, neboť nebyly ze strany společnosti ČEZ Distri­buce připraveny k podpisu příslušné smlouvy. Tento stav trvá i dnes. Informace o tom, že jsem studii zničil, byla zveřejněna např. RNDr. Pekárkem, nicméně já nemám potřebu se k této a jiným dezinformacím vyjadřovat.

2) Na přednášce ve Strašicích jste uvedel, že jste měl k dispozici "veškerá vyčištěná data", i "přesné sekvence spínání motorů", navíc i "harmonogram dopravy". O jakém spínání motorů zde hovoříte ? Měl jste na mysli trakční motory lokomotiv s polovodičovým řízením a pulzní regulací řady 363, která je provozována na trati přes Rokycany ?

V této souvislosti jsem hovořil o vodárně ve Strašicích, kde je celý technologický proces ří­zen počítačem. Z tohoto systému lze získat potřebná data o spínání jednotlivých motorů, tedy „vytištěná data“, nikoliv "vyčištěná". Časy spínání motorů ve vodárně a ani časy pravidel­ného průjezdu vlaků v Rokycanech nesouvisely s výboji v domku Mračkových.

3) Dle Vašich slov Vás upoutal fakt, že frek­vence naměřená firmou Pudis ve Strašicích ne­byla 16,66 Hz či 16 2/3 Hz, nýbrž přesných 16,7 Hz. Nejvíce výhrad se objevilo právě k tomuto Va­šemu výroku. Můžete se k tomu vyjádřit ?

K tomuto výroku se vyjadřovala řada odborníků různých profesí a mne potěšilo, že někteří specialisté s mým výrokem souhlasili. Nebudu v této chvíli polemizovat s různými názory, nicméně z náhlého nárůstu amplitudy této frekvence (a následného mechanického zá­chvěvu okolní horniny při probíhajícím měření, který byl snímán geofonem) lze usoudit, že se jednalo opravdu o blízký zdroj. Uvedený fakt vylučuje vzdálený zdroj z dráhy v Německu, jmenovaná frekvence je skutečně odvozena od pevné frekvence našich lokomotiv (interfe­renční rozdí­lový kmitočet). Frekvenční analýza ukazuje i vyšší harmonické tohoto „základ­ního kmi­točtu“, nikoliv jen násobky síťové harmonické.  

4) Jeden z účastníků strašické diskuze údajně zjistil, že bylo Vámi vzpomínané potrubí, po kterém měla doputovat rušivá energie k domku Mračkových, před rokem 2009 nejméně na jednom místě své trasy v důsledku povodní opraveno plasto­vým dílem. Co Vy na to?  

Pokud čtenáři sledovali názory odborníků, slyšeli o „Jáchymovském zlomu“ a dalších zem­ských anomáliích. Jistě si pak uvědomili, že proud může téci i samotnou zemí, potrubí mu to jenom ulehčuje. Můžeme tedy říci, že jeden izolační díl bludné proudy nezastaví.

5) Podle posledních zpráv ministr dopravy Bárta povolil dostavbu železničního koridoru Be­roun - Rokycany. Mohou se zde znovu projevovat negativní vlivy dráhy ?

Ano, podobné jevy jako ve Strašicích se postupně objevují i v jiných lokalitách. Lidé však byli "poučeni" případem Strašice a obávají se možnosti, že budou stejně jako manželé Mračkovi ze Strašic označeni za podvodníky. Postupovali stejně, oznámili provozovateli dis­tribuční soustavy, že jim vypadávají jističe, ten jim po proměření kvality elektřiny sdělil, že to u nich není a doporučil revizního technika. Ten stejně jako ve Strašicích nic špatného neob­jevil, nicméně pro jistotu doporučil rekonstrukci celé elektroinstalace. Není to podobnost "čistě náhodná", je to mezera v legislativě. Ten, kdo zajišťuje provozování něčeho ve veřej­ném zájmu, by měl mít povinnost poskytovat v případě potřeby své služby nad rámec svých po­vinností. Jenom tak se nebude opakovat v negativech případ domku Mračkových ze Strašic.

6) Neřešil jste snad, mimo studie o elektrických anomálních jevech ve Strašicích, na které jste pracoval ve svém volném čase, i jinou zajímavou "záhadu" z Vašeho oboru ?

Ve své praxi jsem se věnoval především rozvoji a provozování distribuční soustavy. Je třeba si uvědomit, že problémy, které se ukáží při provozu zařízení, vznikají mnohem dříve, napří­klad již ve stádiu přípravy a tvorby projektové dokumentace konkrétní stavby. Jako provozo­vatel pak musíte řešit „sám“ a v omezeném čase komplexně všechny problémy, které provoz zařízení přináší a musíte vždy najít příčinu poruchových stavů a navrhnout příslušná opat­ření. Nemůžeme si hrát na hledání neobjasnitelných záhad, ale musíme hledat reálné příčiny problémů. Řada provozních problémů, které jsem sám anebo se svými kolegy vyřešil, při­spěla v další době k lepšímu poznání a bezpečnějšímu provozu distribuční soustavy. S některými problémy jsem seznámil odbornou veřejnost například na konferenci CIRED v Táboře v příspěvcích „Použitelnost metody přizemnění postižené fáze v kompenzovaných sítích vn“ nebo „Provozování dlouhých vývodů nízkého napětí v distribučních sítích nn“. Ne­hledám tedy záhady, ale snažím se o reálné řešení technických problémů a nalezení příčin, které je způsobují.

 

Závěrem dnešního příspěvku bych chtěl tímto poděkovat Ing. Cimbolincovi za jeho vstříc­nost. V souvislosti se strašickou kauzou bych si pak také dovolil čtenáře znovu upozornit na italské ano­mální elektrické jevy z Canneto di Ca­ro­nia, které dosud nebyly objasněny, i když je možné i zde nalézt souvislost s bludnými proudy, projevujícími se zejména v blízkosti elektrifikovaných stejno­směrných drah.

K neobvyklým jevům zde začalo docházet v lednu 2004, přičemž postiženo bylo celkem 29 domác­ností. Jevy po­stupně ustávaly, ale jejich inten­zita se opět zvýšila v dubnu 2004. Pak se znovu in­tenzita jevů sni­žovala, až náhle ustaly. Úřady vyloučily mož­nost žhářství, nikdo zde ne­byl označen za pyromana. Na vyšetřování se podílely jak úřady, tak zá­stupci vědecké obce, do­konce i armáda. Anomálními elektrickými jevy postižené ob­jekty jsou zde (na rozdíl od Strašic, vzdálených od že­lezničního ko­ri­doru několik kilometrů) v těsné blízkosti elek­trifiko­vané trati. V jednom z mnoha po­pisů celé udá­losti se sice na tuto souvislost poukazuje, ale s žádnou studií, která by s bludnými proudy počítala, nikdo z italských vědců do­sud nepři­šel. V ital­ském tisku se objevily pouze zprávy, podle nichž výše uvedené jevy způsobilo "elektro­magnetické pole umělého původu o frekvenci vyšší než 300 MHz", či Hertzovy "deci­metrové elek­tromagnetické vlny".   

A přitom je obecně známo, že zdrojem bludných proudů bývají elektrické dráhy. Na Sicílii operují dvě společnosti, naprostou většinu tratí provozuje Trenitalia – Ferrovie dello stato (Italská státní že­leznice), která provozuje i elektrifiko­vanou trať mezi Palermem a Messinou, procházející Caronií (první vlak tudy projel v roce 1886). Zdejší napájení trakce 3 kV je stej­nosměrné a nejzajímavějším je pro nás fakt, že právě u této soustavy je nutné zabezpečit ochranu kovových prvků v okolí trati před účinky bludných proudů, které způso­bují elektro­chemickou korozi. Například závěr z níže uvedené krátké repor­táže, kdy se po zahoření růz­ných elektrických zaří­zení v bytech uvedené ob­lasti z na­rušené vo­do­instalace řine voda, budí podezření, že se v kauze Canneto di Ca­ro­nia opravdu jedná o bludné proudy z blízké trati, projevující se mimo jiné i silnými korozívními účinky. 

  

 

 

 

Bludné proudy katastrofických rozměrů v italském Canneto di Caronia:

http://www.nebrodinews.it/incendi1.wmv      

                                                            

Televizní zpravodajství se záběry z vyšetřování:  http://www.youtube.com/watch?v=eFlAU_q7geY

Investigativní pořad italských publicistů se záběry následků neobjasněných jevů, v závěru s vyjádřením renomovaného fyzika:

1.díl:  http://www.youtube.com/watch?v=Pjb1wDPNxR4&list=QL&feature=BF

2. díl: http://www.youtube.com/watch?v=5Nm9jqnWcJM&feature=related

3. díl: http://www.youtube.com/watch?v=JkmssAvW9ws&feature=related

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Karel Wágner | středa 13.10.2010 9:28 | karma článku: 16,88 | přečteno: 1726x
  • Další články autora

Karel Wágner

Záhady z České televize

14.3.2024 v 9:09 | Karma: 28,32

Karel Wágner

Sabotáž výroby elektromobilů

11.3.2024 v 9:09 | Karma: 18,59