Diskuse
Revoluce v elektromobilitě?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

S39t68a17n89i41s94l26a91v 12J32e65l34e78n
V článku naprosto chybí informace o tom, jaká je objemová a hmotnostní hustota energie, ulożené v popsané baterii. To například znamená, kolik kg a kolik litrů je třeba k uchování 1 kWh.
A53n79t47o45n36í78n 75K81o51u43n29o60v74s58k84ý
Předražený nesmysl s názvem elektromobil provázejí slibné start-upy už po dlouhá desetiletí.
Obvykle do doby, než z najdou investora, ze kterého vyrazí peníze pod standardní záminkou:
- že je potřebují na rozjezd průmyslové výroby toho, co dosud zkoušeli jen v laboratoři.
Pak už o nich nikdy nic neslyšíme...

J58a82r84o51s40l58a50v 60C78h73u22d88á70č33e46k
Studená fúze a kvantový počítač jsou již desetiletí "slibné" projekty k jejichž praktickému využití jsme se stále moc nepřiblížili.
Tyto ultrarychlé dobíjející se baterie jsou asi něco podobného.
Tím nijak nekritizuji, že se lidé o takové věci snaží. Možná se časem najde nějaké praktické řešení.

K31a44r17e30l 16W95á17g35n84e36r
Inu, té studené fúze se nikdy nedočkáme, to je pouhá utopie. Naproti tomu k termojaderné fúzi, kdy dochází ke sloučení atomových jader, vede několik cest, jak o tom referoval ten minulý článek Nová cesta k čisté energii. Podobně je tomu i s rychlonabíjením, v tomto ohledu už nějaké novinky předvedli Číňané, nyní se o slovo hlásí tým ze Švýcarska. Některým čtenářům uniklo, že se tu jedná o rychlonabíjení u elektrokol a elektroskútrů s tím, že postupně budou jejich ultrarychlé dobíjející baterie určeny i pro malé městské elektromobily.
Mějte se hezky, přeji Vám šťasné a veselé, ale hlavně pevné zdraví, což je v našich letech nejdůležitější.
L46u24m92í30r 12V28i67t70h24a
Je to hrozně fajn, ale důvod, proč je to zatím (a ještě asi dlouho bude) utopie, je grafen.
Malý odstavec z https://www.eon.cz/byznys-energie/zazrak-jmenem-gr.../
Problémy s přechodem z laboratoří do továren nemají jen celé baterie, týkají se i grafenu samotného. V malém měřítku ho dokážeme vyrobit snadno – Geim a Novoselov si před 17 lety vystačili s izolepou a rozpouštědlem. O jeho velkovýrobu se od té doby pokouší stovky vědeckých týmů a startupů a neustále řeší problémy s udržením konzistentní kvality ve velkých objemech, což je pro potřeby automobilového průmyslu zásadní.
Čili otázkou není kdy, ale zda se podobné technologie vůbec dočkáme.

K88a14r58e15l 21W83á53g53n52e88r
Vývoj se nezastavil ani u nás. Například tým docenta Pavla Pazdery z Ústavu chemie Přírodovědecké fakulty MU už v roce 2019 přišel s řešením, které umožní grafen vyrábět levně a bez negativních dopadů na životní prostředí :
H51o56n10z24a 45H68r62u36š89k45a
To budou pořádný kabely na té nabíjecí stanici, kde bude 10 stojanů na 400 kW...a dráty povedou rovnou z temelína...
A54n52t40o90n26í84n 30T23i98c13h76e48r64a
Pokud je doba nabíjení tak krátká, jak se uvádí, je zbytečné mít 10 stojanů na jednom místě ...
V69í46t89ě41z81s22l13a83v 22D92r51o89z71d
Tohle nadšené ezo fantazírování... Já bych počkal, co se z toho vyvine, ale nejspíše nic moc.

T46o98m56á61š 48F90l77a35š68k46a
Ach jo. Citát:
"80 % kapacity za pouhých 72 sekund, na 98 % za 120 sekund a na 100 % za 2,5 minuty při výkonu až 900 A/360 kW"
Zdroj: https://karelwagner.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=7955...
2,5 minuty je 4,17% hodiny. Při příkonu 360kW a době 2,5 minuty tedy dobijete 15kWh. To je baterie Plug-in hybridu a nikoliv elektrického auta.
Ale hlavně je to fyzika. To vás nenapadlo trochu počítat, nebo si ty informace prověřit, než něco uveřejníte?
M73i66l88a36n 63V40a53r48g22a
A načo by mal reagovať - veď je to klasický PR článok :) Dostal asi nejaké drobné a píše tu PR,