- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Největším zabijákem elektromobilů jsou naftařské společnosti a jejich návaznost na stávající automobilky.
Že jo. Protože bez nich by určitě už někdo vynalezl elektromobil, který se vyplatí si pořídit. A možná dokonce i fungující a topící v zimě.
Můžu vás ubezpečit, že člověk, který si kupuje elektromobil, všechny tyto “šokující” informace zná, počítá s nimi a dovede se podle toho zařídit
I a tím, že za pár let bude muset koupit novou baterii za půl milionu?
Tak pokud nám budou vycházet takovéto články, plně naprostých nesmyslů, nepřesností a domněnek, pak škodovkáři na elektromobily nikdy nepřejdou, protože si budou myslet, že by to byl naprostý nesmysl.
Drtivá většina problémů s elektromobily je způsobena neznalostí a chybami obsluhy. Tesla napíše "pokud připojíte elektromobil na nabíječku večer, bude nabitý efektivněji, než kdyby byl připojen ráno". A co udělá tupec? Připojí ho ráno a pak se strašně diví, že se baterka musí nejdříve zahřát a že to nějaký čas trvá.
V článku je dost možná záměrných chyb, například se tvrdí, že elektromobily jezdí výhradně na Li-ion baterie (opravdu? I Ioniq electric? I Tesla 3 SR?). Je vidět, že to psal někdo, kdo o elektromobilech netuší nic z praxe a jen posbíral hejty ze zdrojů jako je autoforum a podobné.
Takže z mého pohledu naprostá žumpa, která nemá základ ani ve fyzice, ani v praxi.
Kupte si elektromobil, pane. Pak něco pište.
Zkuste něco napsat vy. Z nadutosti vašeho příspěvku se dá dedukovat, že jste v elektromobilitě studnice moudrosti.
Elektromobily a jejich výrobci si za nevalnou pověst mohou sami, protože o svých výrobcích uvádějí opakovaně nepravdivé údaje.
Elektromobilita je budoucnost dopravy, ať si o tom myslí kdo chce, co chce. Číňani už dnes mají koncept aut s vyměnitelnými bateriemi, přičemž mobilní výměnné stanice pro Evropu začali vyrábět v Maďarsku.
Ve Švédsku staví první úseky silnic se zabudovanými civkami linearnich motorů a smyčkami pro bezdrátové nabíjení, takže auto bude během jízdy po nich baterie nabíjet,aby mohlo pokračovat po okreskach, kde tyto smyčky nebudou.
S vývojem nanotechnologií přijdou baterie schopné neskutečných nabijecich a vybíjecích výkonů, které zároveň prakticky ztratí paměťový efekt.
Elektromotor převodovku nepotřebuje, jeho charakteristika průběhu točivého momentu ji nevyžaduje.
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
Elektromobil pouze jako 3. auto do rodiny.
Pokud Evropa přejde na elektromobilitu, jak rozsáhlá infrastruktura bude potřeba pro dobíjení aut, například během letních prázdnin? Automobilový expert, bývalý šéf sekce pro automobilové pohony v Automobilovém institutu ve Stuttgartu, profesor Michael Bargende vypočítal, kolik nabíječek by bylo zapotřebí, aby nahradily běžné čerpací stanice na dálnicích. A jeho výpočty ukazují, že Evropa na masové využívání elektromobilů není připravená. Zde o tom více:
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
Přesto podíl elektromobilů na prodejích vzrostl a dále poroste.
Česko se od ledna zařazuje mezi země, které dotují nákup elektromobilů. Dotace vychází ze zdrojů EU, konkrétně Národního fondu obnovy, který prioritně podporuje podnikatele a podniky, proto na tento finanční příspěvek na elektromobilitu nedosáhnou řadoví občané. Ministerstvo průmyslu hodlá do září 2025 rozdělit na podporu nákupu bateriových aut na elektřinu a vozů na vodík 1,6 miliardy korun (plus 300 milionů na nabíječky), na jedno auto až 200 tisíc korun.
https://www.lidovky.cz/byznys/elektroauto-auto-firmy-podnikatele.A231201_184430_ln_ekonomika_rkj
Vazeny pane Karle Wágnere. Dekuji za tak dlouhy vyklad o autech s elekrickym pohonem. Utlum prodeje trchto aut vsichni znaji a bude pokracovat dlouhou dobu. Totiz, do celeho busnissu elektrickych vozidel se dostala politika se jmenem "Green Deal". Dobre je pripomenout jeji politicke spicky, pan Gore, pan Kerry, prezident Biden a za nima cela armada politiku demokraticke strany USA. Pobitka pro automobilky byla tak velka, ze se divim Elonovy, ze nezavrel dvere jeho Tesle.
Vse na takovem voze je jednoduche a mnoho technologickych uprav z vybusneho vozidla se nemuselo provadet. V teorii, kdyby se elektrina dala do vozidla vest dvema draty z kuchyne, cely svet jiz dnes by mel jen takove auta. Vsak takova auta MUSI mit baterie. A to je ten problem.
Nutno podotknout, ten problem zustane tak dlouho, nez se objevi jednoducha baterie. Mala s moznosti mit jich nekolik a s moznosti ji vymenit za novou a nabytou pod kapotou vaseho vozidla s jednoduchosti i pro starsi obcany. Jinak nema takove auto narok byt svetovum dopravnim vozidlem.
Po me pripomince si zopakujte precist clanek pana Wagnera. Velmi poucny.
Proč si pořizovat něco, co má menší dojezd, déle se nabíjí a je dražší než normální auto.
Sednu do auta a jedu a nebudu mudrovat, kde mám tankovat a kdy.
Já dnes sedl do auta, a běda, ručička na nule, tak honem k pumpě. Jak to děláte Vy, že nemusíte tankovat?
Electric cars: a plan that does not work to fix the problem that does not exist.
Jinak řečeno, obecně v technice platí, že neexistuje ideální řešení, které vyřeší všechny problémy, aniž by to zároveň nemělo nevýhody a negativní účinky.