Děkujeme za pochopení.
petrph
je to dobře, nebo to není dobře?Toje otázka
Protože,jestli maturitní zkoušky budou jednoúrovňové,tak požadavek na povinnou matematiku bude znamenat, že budou muset být ty testy lehčí,aby je tedy všichni i průměrní maturanti zvládli.Naopak, pokud by se nechala ta matematika výběrová (ale byla třeba podmínkou či výhodou při přihlášení na VŠ matematického či technického směru) ,tak může být i složitější,úměrná nadaným matematikům.
A pak je tu ještě ta varianta brod,navržená ve zmíněném "Stanovisku":"Společná část maturitní zkoušky má obsahovat přiměřené množství úloh rozdílné náročnosti.což umožní ověření minimálních požadavků pro úspěšně absolvování maturitní
zkoušky a současně rozliší vynikající, průměrné a slabší studenty.Takto podané to znamená, že "na jedničku maturitu složí pár nadaných matematických talentů,zatímco všichni ostatní,při zapojení všech vědomostí ze školy a svých schopností,budou bojovat o trojku,čtyřku.Z hlediska pedagogiky i psychologie naprostý nesmysl...
To jen,že jednoduchá řešení neexistují
Paeris Kiran
Re: je to dobře, nebo to není dobře?Toje otázka
A co alternativní možnost- že by si student mohl vybrat téměř libovolnou kombinaci předmětů s tím že z každého by maturita byla "samostatná". To jest kdyby propadl z 1 předmětu byl by maturant v ostatních?
A kdo to chce použít jako "příjímačky" ať si vyžádá ať student z daného předmětu maturuje. (Což je stejně k smíchu když na většinu technik stejně přijímačky nejsou protože fakulty mají problém naplnit kapacity)
petrph
Re: je to dobře, nebo to není dobře?Toje otázka
Ten první návrh by byl naprosto revoluční z hlediska chápání maturit-ovšem opravdu by se musela vést diskuze o tom, k čemu ta maturita vlastně je. Zatím nikdo nepožaduje - "chci aby absolvent (který chce třeba nastoupit na VŠ či do zaměstnání) měl maturitu třeba z ČJ.matematiky,nebo angličtiny-a to že propadl u maturity z jiného předmětu nevadí." Zatím je maturita celkově koncipovaná jako průkaz řádného ukončení maturitního SŠ.vzdělání,a info že student propadl u jiného předmětu znamená že maturitu nemá.
Druhá věc- že stejně VŠ berou každého, protože mají problém naplnit kapacity. Ono to stejně všeobecně neplatí, mnohé obory (práva, a pod..) mají přetlak uchazečů. Ale právě o ty technické, matematické, ..skoro nikdo nestojí..Jenže právě tady snad platí že tyhle obory by měl snad studovat jen ten kdo na to má talent a schopnosti, a ty ostatní by měly eliminovat a odradit těžké přijímačky..Sami ty VŠ si tím že přijímačky každému odpustí, degradují svou kvalitu...
Paeris Kiran
Re: je to dobře, nebo to není dobře?Toje otázka
Jistý problém je že valná většina technik může dělat zkoušky maximálně z matematiky, fyziky a chemie. Fyziku a chemii ponechme stranou v těch udělat změny prakticky nelze pokud by se nezměnila středoškolská matematiky.
U všech výše zmíněných se na VŠ od prvního týdne používá diferenciální a integrální počet (u té chemie dost málo ale stejně) a ten se na středních školách probírá při nejmenším okrajově. Množství lidí ho prostě nezvládá ikdyž "běžné počty" střední školy zvládnou.
Výsledek je tedy ten že i přijímačky ze středoškolské matematiky nemají dost dobrou úspěšnost ve výběru lidí (jedničkář z matikystřední školy může na VŠ snadno vyhořet protože se prostě pracuje jiným stylem- definice, věta, důkaz...a že uděláte numerickou chybu... to se často přejde, na střední škole je to naopak)
Na FJFI jako "přijímačky" slouží první semestr- matikáři se pokusí tenhle postup lidi naučit, a ti kdo to nezvládnou letí. (podle děkana zbytečně mnoho, ale aktivně nenutí matikáře snížit požadavky)
petrph
Re: je to dobře, nebo to není dobře?Toje otázka
Jasně- tady se prostě dostáváme k tomu rozdílu mezi studiem na SŠ a VŠ
Maturita je vyvrcholením a uzavřením studia na SŠ. Měla by zkoušet jen a právě tu látku, která se během těch 4 let na SŠ nejen učila ale i procvičovala.Takže, většina studentů co se aspoň průměrně učili, by měli maturitu zvládnout levou zadní.
Kdežto, přijímačky na VŠ jsou o tom co si ta VŠ určí jako požadavky. To že to ten přihlášeny student neumí -třeba ten diferenciální, integrální počet- protože ho to na SŠ neučili,to je jeho problém-jestli chce,musí se to sám doučit. A stejně, v rámci těch přijímaček mají brát jen x nejlepších pro naplnění ročníku.
To že na VŠ probírají (tedy přednášejí) některé předměty okrajově-a je věc studenta aby on se jí-pokud je potřeba naučil po večerech na zkoušku ze skript do hloubky a nazpaměť, to je další věc.
A to že některé (i technické VŠ) nabírají záměrně každého bez přijímaček (i ty co na to nestačí, a pak je na konci prváku vyhážou,-to je o potřebě změny financování VŠ.
- Počet článků 178
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 924x