- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Protože,jestli maturitní zkoušky budou jednoúrovňové,tak požadavek na povinnou matematiku bude znamenat, že budou muset být ty testy lehčí,aby je tedy všichni i průměrní maturanti zvládli.Naopak, pokud by se nechala ta matematika výběrová (ale byla třeba podmínkou či výhodou při přihlášení na VŠ matematického či technického směru) ,tak může být i složitější,úměrná nadaným matematikům.
A pak je tu ještě ta varianta brod,navržená ve zmíněném "Stanovisku":"Společná část maturitní zkoušky má obsahovat přiměřené množství úloh rozdílné náročnosti.což umožní ověření minimálních požadavků pro úspěšně absolvování maturitní
zkoušky a současně rozliší vynikající, průměrné a slabší studenty.Takto podané to znamená, že "na jedničku maturitu složí pár nadaných matematických talentů,zatímco všichni ostatní,při zapojení všech vědomostí ze školy a svých schopností,budou bojovat o trojku,čtyřku.Z hlediska pedagogiky i psychologie naprostý nesmysl...
To jen,že jednoduchá řešení neexistují
A co alternativní možnost- že by si student mohl vybrat téměř libovolnou kombinaci předmětů s tím že z každého by maturita byla "samostatná". To jest kdyby propadl z 1 předmětu byl by maturant v ostatních?
A kdo to chce použít jako "příjímačky" ať si vyžádá ať student z daného předmětu maturuje. (Což je stejně k smíchu když na většinu technik stejně přijímačky nejsou protože fakulty mají problém naplnit kapacity)