Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Matematika versus angličtina: Matematika či přesněji logika se dobře uplatní i u jazyků. Nepustilova metoda vnesla do gramatiky logicky dobře uchopitelný systém, kterým je možné relativně snadno se naučit složitější časy či přací věty typu Kdybych byl býval..., jež jsou jinak postrachem.

0 0
možnosti
BD

Nejsem objektivní neb matematiku mám rád a dokonce jsem ji i studoval. Základní problém vidím v úrovni stylu vyučování a zanedbání vysvětlení základních logických závěrů v matematice.Proč se z matematiky dělá takový strašák ? Za mých časů byla matematika u maturitní zkoušky naprosto normální a mnoho studentů bylo tímto postojům ráda,neb matematika bylo to nejjednodušší z maturity. Taková čeština byla daleko větší problém.Nicméně i já jsem matematiku základní školy plně pochopil až na střední a středoškolskou matematiku až na vysoké škole. A tu vysokoškolskou matematiku jsem sice moc nepochopil, ale taky nikdy nepoužil. A zde je to jádro pudla.V

1 0
možnosti
PV

R^ Je mi vás líto ale chápu vás. Líto proto, že práce s dětmi je sice těžká, ale je to jediná naděje, jak něco změnit k lepšímu. A zároveň vás chápu, sice učím jiné předměty, ale motivace tam tak z 90% není, je to bída, protože dnešní učitelé jsou velmi přizpůsobiví a kreativní, někdy mě to až udivuje, předávají dětem mnohé, chtěli by předávat.

ČlánekR^

1 1
možnosti
JK

Počty jsou základ. Bez znalostní procent (tedy lineárních rovnic) se řemeslník na stavbě neobejde. Jistě, v call-centru je matika i počty nanic a kariéra ve fotbalovém prostředí se dá udělat i bez nich.

Řeknete si, že na úředník na úřadě potřebuje umět správně řadit lejstra. A pak takový úředník stanoví cíl: "Snížíme hluk od silnice I/xx ze 70 na 60 dB." Na oné silnici jezdí v průměru 10.000 denně. Kolik vozidel na té silnici zbyde, aby byl daný cíl splněn? Bude to 6/7, 7/6 nebo 1/10? Pokud jste se dostali ke správnému výsledku, tak si budete klást otázku: "Kam s těmi 9.000 vozidly?". Pokud ale úředník toto neřeší a začne naplňovat svůj cíl (tj. omezí provoz 1/7 vozidel) tak dojde k situaci, že se utrácejí peníze za nesmysly.

3 0
možnosti
MJ

Děkuji za článek - aspoň jsem si zkusil letošní "maturitu" z matematiky. Mám pocit, že ti, co jí nezvládli, musí být naprosto mimo - maturita obsahuje převážně učivo základní školy a s maturitou NEMÁ NIC SPOLEČNÉHO!!!!!!!!!  Normální deváťák by to měl zvládnout na 80% jak nic!!!

6 0
možnosti
PV

Vlastně on toho moc v životě nebude potřebovat, na doplňování regálů v Kauflandu mu to bude stačit...:-)

2 0
možnosti
AR

Maturoval jsem z matematiky v roce 1990. V mé době se na střední školu dostali žáci, kteří měli v 8.třídě na vysvědčení maximálně dvojky. Kdo měl na vysvědčení trojku musel jít na učení obor s maturitou, když měl štěstí a vzali ho. Dnes jdou na střední školy běžně žáci co mají na vysvědčení čtyřky. Nedivím se potom, že jsou výsledky maturit takové jaké jsou....

5 0
možnosti
JK

Náročnost učiva klesá už hodně dlouho. A u nás tomu taky pomohla "elita" po sametu, kdy  kdekdo z nich shazoval a shazuje potřebu matematického myšlení, a chválí se tím, že na matiku kašlali, protože jim nešla. Že jim ale chybí logika, to jim nijak nevadí, oni si o sobě myslí opak.

6 0
možnosti
PV

Napsala jste to pěkně, byla evidentní snaha přeceňovat humanitní obory.

2 0
možnosti
Foto

Míti vlohy pro matematiku, s tím se člověk již narodí, ale tyto vlohy se musí dále rozvíjet. Máme-li štěstí na výborného učitele v základní škole, který nejen že látku dobře vysvětlí, ale také dokáže udržet náš zájem, máme vyhráno. Učí-li nás však učitel, který se matematiku jen naučil, ale sám ji neporozuměl, budeme míti mezery a později co dohánět, aby jsme na střední škole uspěli.

To je základ úspěšného složení maturity, dobrý kantor na základce. To ostatní již záleží na studentech.

1 0
možnosti
JM

J92a66k58u39b 87M91a12r84e46k

16. 5. 2014 17:30

To jsou zase kecy alias český kantor; "trojkaři či čtyřkaři se asi neuplatní a jestli někde okrádají důchodce, tak jsou nepochybně „úspěšnými podnikateli“ ". Nepochybně  se všichni úspěšní podnikatelé zabývají pouze okrádáním důchodců..... Ještě by jste třeba mohl vysvětlit praktické využití těch vašich nesmyslů jako lineární a kvadratické rovnice......

1 7
možnosti
JK

Bez těchto "nesmyslú" by nebyly počítače, a vy byste si mohl čmárat tak akorát prstem do písku. Bez těch nesmyslů typu lieární rovnice, nezaděláte ani těsto na chleba.

3 0
možnosti
LC

L66u55k56a79s 10C33o33d93r

16. 5. 2014 17:22

Problem je podle meho nazoru nekde trochu jinde, a sice v tom, ze verejnost obecne akceptuje to, ze nekdo matematiku neovlada (vetsinou s pritakanim "nojo, me taky na skole nebavila a byl jsem rad, ze uz jsem z ni nemusel maturovat"). Neznalost stredoskolske matematiky je v praktickem zivote celkem problem - staci se podivat, kolik lidi neni schopno zvladnout slozene uroceni a nasledne podepisuje extremne nevyhodne uverove smlouvy (nebo nedokaze spocitat cistou soucasnou hodnotu investice a nasledne vklada penize do nerealnych projektu). Podobna neschopnost by se rozhodne nemela glorifikovat ani omlouvat.

Tim samozrejme nechci rict, ze nejsou i dalsi dulezite veci jako treba cizi jazyky (sam vim, jaka je vyhoda, kdyz umim plynne anglicky, rusky i cinsky), ale obecna znalost matematiky je zaklad, bez ktereho do budoucna zadnou diru do sveta neudelame. Pokud se nezlepsime, tak se nemuzeme divit, ze nas jednoho dne Asiati roznesou na kopytech.

8 0
možnosti