Děkujeme za pochopení.
M69i62c97h74a19l 32S70e48d71m65í51k
Matematika versus angličtina: Matematika či přesněji logika se dobře uplatní i u jazyků. Nepustilova metoda vnesla do gramatiky logicky dobře uchopitelný systém, kterým je možné relativně snadno se naučit složitější časy či přací věty typu Kdybych byl býval..., jež jsou jinak postrachem.
B31e45d61ř67i51c23h 59D18v21o16ř45á64k
Nejsem objektivní neb matematiku mám rád a dokonce jsem ji i studoval. Základní problém vidím v úrovni stylu vyučování a zanedbání vysvětlení základních logických závěrů v matematice.Proč se z matematiky dělá takový strašák ? Za mých časů byla matematika u maturitní zkoušky naprosto normální a mnoho studentů bylo tímto postojům ráda,neb matematika bylo to nejjednodušší z maturity. Taková čeština byla daleko větší problém.Nicméně i já jsem matematiku základní školy plně pochopil až na střední a středoškolskou matematiku až na vysoké škole. A tu vysokoškolskou matematiku jsem sice moc nepochopil, ale taky nikdy nepoužil. A zde je to jádro pudla.
P10e40t37r 81V27y53s84o78č55a80n
Je mi vás líto ale chápu vás. Líto proto, že práce s dětmi je sice těžká, ale je to jediná naděje, jak něco změnit k lepšímu. A zároveň vás chápu, sice učím jiné předměty, ale motivace tam tak z 90% není, je to bída, protože dnešní učitelé jsou velmi přizpůsobiví a kreativní, někdy mě to až udivuje, předávají dětem mnohé, chtěli by předávat.
Článek
J43i49ř21í 78K35o46c22u29r41e58k
Počty jsou základ. Bez znalostní procent (tedy lineárních rovnic) se řemeslník na stavbě neobejde. Jistě, v call-centru je matika i počty nanic a kariéra ve fotbalovém prostředí se dá udělat i bez nich.
Řeknete si, že na úředník na úřadě potřebuje umět správně řadit lejstra. A pak takový úředník stanoví cíl: "Snížíme hluk od silnice I/xx ze 70 na 60 dB." Na oné silnici jezdí v průměru 10.000 denně. Kolik vozidel na té silnici zbyde, aby byl daný cíl splněn? Bude to 6/7, 7/6 nebo 1/10? Pokud jste se dostali ke správnému výsledku, tak si budete klást otázku: "Kam s těmi 9.000 vozidly?". Pokud ale úředník toto neřeší a začne naplňovat svůj cíl (tj. omezí provoz 1/7 vozidel) tak dojde k situaci, že se utrácejí peníze za nesmysly.
M96i33l53o95s67l25a57v 36J75o74s41í62f27k43o
Děkuji za článek - aspoň jsem si zkusil letošní "maturitu" z matematiky. Mám pocit, že ti, co jí nezvládli, musí být naprosto mimo - maturita obsahuje převážně učivo základní školy a s maturitou NEMÁ NIC SPOLEČNÉHO!!!!!!!!! Normální deváťák by to měl zvládnout na 80% jak nic!!!
P73e77t93r 87V31y28s79o71č74a64n
Vlastně on toho moc v životě nebude potřebovat, na doplňování regálů v Kauflandu mu to bude stačit...
A15d34a12m 12R79y81c74h93l26ý
Maturoval jsem z matematiky v roce 1990. V mé době se na střední školu dostali žáci, kteří měli v 8.třídě na vysvědčení maximálně dvojky. Kdo měl na vysvědčení trojku musel jít na učení obor s maturitou, když měl štěstí a vzali ho. Dnes jdou na střední školy běžně žáci co mají na vysvědčení čtyřky. Nedivím se potom, že jsou výsledky maturit takové jaké jsou....
J33a51r43o13s38l31a84v68a 31K29a14n81i12o85k92o44v61á
Náročnost učiva klesá už hodně dlouho. A u nás tomu taky pomohla "elita" po sametu, kdy kdekdo z nich shazoval a shazuje potřebu matematického myšlení, a chválí se tím, že na matiku kašlali, protože jim nešla. Že jim ale chybí logika, to jim nijak nevadí, oni si o sobě myslí opak.
P67e28t40r 19V39y27s61o77č40a61n
Napsala jste to pěkně, byla evidentní snaha přeceňovat humanitní obory.
M90a55r34i94e 91T65o68m10š20í32č44k89o59v10á
Míti vlohy pro matematiku, s tím se člověk již narodí, ale tyto vlohy se musí dále rozvíjet. Máme-li štěstí na výborného učitele v základní škole, který nejen že látku dobře vysvětlí, ale také dokáže udržet náš zájem, máme vyhráno. Učí-li nás však učitel, který se matematiku jen naučil, ale sám ji neporozuměl, budeme míti mezery a později co dohánět, aby jsme na střední škole uspěli.
To je základ úspěšného složení maturity, dobrý kantor na základce. To ostatní již záleží na studentech.
J42a20k50u55b 60M33a31r25e18k
To jsou zase kecy alias český kantor; "trojkaři či čtyřkaři se asi neuplatní a jestli někde okrádají důchodce, tak jsou nepochybně „úspěšnými podnikateli“ ". Nepochybně se všichni úspěšní podnikatelé zabývají pouze okrádáním důchodců..... Ještě by jste třeba mohl vysvětlit praktické využití těch vašich nesmyslů jako lineární a kvadratické rovnice......
J30i17ř75í 84K23o21c26u51r59e89k
Bez těchto "nesmyslú" by nebyly počítače, a vy byste si mohl čmárat tak akorát prstem do písku. Bez těch nesmyslů typu lieární rovnice, nezaděláte ani těsto na chleba.
L32u77k74a94s 18C88o46d26r
Problem je podle meho nazoru nekde trochu jinde, a sice v tom, ze verejnost obecne akceptuje to, ze nekdo matematiku neovlada (vetsinou s pritakanim "nojo, me taky na skole nebavila a byl jsem rad, ze uz jsem z ni nemusel maturovat"). Neznalost stredoskolske matematiky je v praktickem zivote celkem problem - staci se podivat, kolik lidi neni schopno zvladnout slozene uroceni a nasledne podepisuje extremne nevyhodne uverove smlouvy (nebo nedokaze spocitat cistou soucasnou hodnotu investice a nasledne vklada penize do nerealnych projektu). Podobna neschopnost by se rozhodne nemela glorifikovat ani omlouvat.
Tim samozrejme nechci rict, ze nejsou i dalsi dulezite veci jako treba cizi jazyky (sam vim, jaka je vyhoda, kdyz umim plynne anglicky, rusky i cinsky), ale obecna znalost matematiky je zaklad, bez ktereho do budoucna zadnou diru do sveta neudelame. Pokud se nezlepsime, tak se nemuzeme divit, ze nas jednoho dne Asiati roznesou na kopytech.
- Počet článků 178
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 901x