Hloupá Evropa.
Ve zmíněných třiceti letech z největších 50 znečišťovatelů, pouhých 12 zemí emise snížilo. Hlavně země Evropy. Dříve se na světových emisích Evropa podílela asi 19 procenty, v současnosti světu přispívá 9 procenty. Je docela zajímavé, že USA mají stejné emise na úrovni před 30 lety, ale podíl na světovém znečištění klesl z 22 na 13 procent. U snížení emisí USA zafungovaly pouhé počty, když vedle toho, co jsem uvedl, na příklad Irán znečišťuje ovzduší Země o 225 %, Indonésie o 216 %, Turecko o 187 %, Jižní Korea o 150 % a další atd…
Elektromobilita.
Kdopak v EU přišel na to, že auta na elektrický pohon povedou k tzv. nulové uhlíkové stopě? Každý normální člověk ví, že jedna plus jedna je dva. Proto se tohle přání vyplní jen v případě, že elektřina se bude líhnout mimo naší drancované Země. Přátelé… perpetum mobile ještě nikdo nevynalezl! A zastydlá studentka Gréta a její protagonisti, perpetum mobile určitě nevymyslí. Ovšem, možná jim světová organizace udělí nově pojatou Nobelovu cenu, za blábol.
Uvědomují si „strůjci pokroku“, že samotná výroba baterií do aut škodí přírodě víc, než tolik omílané CO2. A co likvidace použitých baterií? Proti zeleným mozkům se už nesměle vyskytují výzkumy, kolik se výrobou 1 kWh elektrické energie, do atmosféry dostane emisí. Podle jednoduchých počtů postačí, když emise oxidu uhličitého na 1 kWh vynásobíme spotřebou elektromobilu v kWh a můžeme porovnávat!
Hodnoty záleží na způsobu výroby elektřiny v jednotlivých zemích, podržím se svojí vlasti. U nás se při výrobě jedné kWh elektřiny, dostane do ovzduší 428 gramů oxidu uhličitého. Jestliže elektrické auto spotřebuje na 100 Km 25 kWh, potom emise dosáhnou 10 700 gramů. To znamená 107 gramů na 1 Km. S podobnými emisemi jezdí i nová auta se spalovacími motory, se schváleným limitem 96 gramů na 1 Km. Tedy, jestli bychom jezdili na elektřinu, nulová uhlíková stopa je výmysl a lež.
„Levné“ elektromobily.
Ještě přidám další fakt. Dobíjení elektromobilů je zdlouhavé a energie rychle podražuje. Dodavatelé nabíječek oznámili razantní zvýšení cen. Už nyní je dobití baterií dražší, než jízda se spalovacím motorem. Za každou kilowatthodinu nově majitel elektromobilů zaplatí 0,79 eura. Například nabití elektroauta s baterkou o kapacitě 40 kWh vyjde téměř na 850 korun, při dojezdu zhruba 350 Km. Podbízivé reklamy tvrdí, že můžete nabíjet doma ze zástrčky, ale nikdo neřekne, že na to budete potřebovat celý den.
Co ale dělat, když auto potřebujete neustále k dispozici, nebo se vydáte na delší cestu? Nezbývá než pátrat po rychlonabíjecích stanicích, které jsou teprve naplánovány v dutých hlavách malých Grét. Že jsou elektroauta levnější na výrobu, protože mají méně součástí než automobily se spalovacími motory? Na ceně to není vidět a co potom, až po krátkém čase budete kupovat novou baterku a když brzo přijde předpokládané zdražení elektřiny.
Karel Stýblo
Povídání na neděli.
Tak – ňák mám neodbytný pocit, že rozum se vytrácí jako pára nad hrncem. Laskavý čtenáři, prosím, nezlob se. Dříve jsem rád komunikoval naživo a tvrdil jsem, že i diskuze v hospodě je obohacující.
Karel Stýblo
"Člověk by chtěl být gigantem - a je ho*no kamaráde."
Předpokládám, že Švejk, na rozdíl od dnešních vůdců, by na záludné otázky života, nebo smrti, odpovědi nacházel. Poradil by si i s tím, že televizní šlapání v ho*nech hodně smrdí.
Karel Stýblo
Krizový premiér.
Ten člověk nemá schopnost stát se rozhodným vůdcem našeho místního politického divadla. On totiž postrádá herecký talent a na divadelní scéně sněmovny, už nestihá být ani kandrdasem.
Karel Stýblo
Naděje pro Babiše
Každý normálně vnímavý člověk si okamžitě uvědomí, že když hoří, musí se hasit. Až potom začne hledat viníka požáru. Jenomže řada našich spoluobčanů do poslední chvilky fouká do ohně a ještě navíc, brání z hořícího domu
Karel Stýblo
Reminiscence
Kdo to ví? Že naše křesťanské Vánoce navazovaly na pohanské svátky zimního slunovratu. V tomhle směru bylo nové křesťanství obratné a trpělivé.
Další články autora |
Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve
Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...
Experta Antoše srazilo auto. Je mimo ohrožení života, MS komentovat nebude
Hokejový expert České televize Milan Antoš už na domácím světovém šampionátu komentovat nebude. V...
Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda
Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...
Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“
Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...
Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá
Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...
Novotný je pro vedení ODS nepřijatelný, jeho konec stvrdí výkonná rada
Pro starostu pražských Řeporyjí za ODS Pavla Novotného, který čelí kritice za své výroky, to nebyl...
Gruzínský parlament schválil zákon o zahraničním vlivu, poslanci se poprali
Gruzínský parlament schválil kontroverzní návrh zákona o zahraničním vlivu, prosazený vládní...
Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“
O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...
Jeli sklízet melouny, autobus s nimi po srážce s kamionem vyletěl ze silnice
Nejméně osm mrtvých a na 40 zraněných si na Floridě vyžádala nehoda autobusu, který převážel...
Prodej bytu 3+1, 67 m2 - Přerov II-Předmostí - ul. Pod Skalkou
Pod Skalkou, Přerov - Přerov II-Předmostí
2 721 000 Kč
- Počet článků 326
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 773x