Tajná policie v demokratickém státě
Každý demokratický stát je založený na třech pilířích. Jsou to moci:
I. Výkonná: Policie, armáda, státní úředníci, místní úředníci vykonávající správu obecního majetku. Zvláštní postavení v moci výkonné má prezident.
II. Zákonodárná: Poslanci a senátoři zvolení ve svobodných volbách.
III. Soudní: Jsou to všichni soudci, jmenovaní prezidentem.
Policie v každém státě má nejméně dvě složky, na sobě nezávislé. Veřejná policie, která má právo a povinnost dohlížet nad příkazy, které zákonodárce stanovil. Podle instituce, které policie podléhá, se řídí její pravomoc. Místní veřejná police kontroluje a trestá za jednoduché přestupky.
Tajná policie nemá žádnou pravomoc. Její činnost je svým způsobem nezákonná. Dohlíží nad činností nejen občanů, ale také nad osobami, které jsou mimo pravomoc vymezenou Ústavou. Jsou to zejména zákonodárci, soudci, prezident a všichni občané, kteří by mohli ohrozit chod demokratického státu.
Výsledky své práce předává tajná policie na vědomí veřejné policii. Státní zástupce musí posoudit, zda důkazní materiál shromážděný tajnou policií je dostatečný k tomu, aby mohl být požádán soud k zahájení trestního řízení.
Jestliže soudce uzná důkazní materiál za dostatečný, vydá (veřejně) rozhodnutí o zahájení trestního řízení. Triviální případy může soudce rozhodnout okamžitě. Přijetím trestního oznámení se soudce stává zákonným soudcem sporného případu (kauzy). Když soudce neuzná důkazy předložené státním zástupcem za dostatečné, veřejnost nesmí být informována o tom, že tajná policie někoho vyšetřovala.
Každý člen policie musí být striktně zodpovědný svému nadřízenému. Členové veřejné i tajné policie musí být podřízeni ministru vnitra. Nikdy nesmí být součástí ministerstva spravedlnosti, jak je tomu dnes. Důsledkem zařazení veřejné policie do gesce ministra spravedlnosti jsou rozsudky soudu, které nyní vydává Ústavní soud.
Jestliže Ústavní soud vydal jeden rozsudek, který zrušil rozhodnutí obecného soudu, pak je to nesporný důkaz toho, že stát není demokratickým státem. Pravda není nejvyšší hodnotou, a občané nejsou pod ochranou moci soudní. Zákonodárci si přivlastnili pravomoc posuzovat trestnost občanů.
Prvním krokem k tomu, aby republika byla právním státem, je učinit celou policii součástí moci výkonné. Jak veřejnou, tak tajnou. Musí podléhat ministru vnitra, nikoliv ministru spravedlnosti.
Na vědomí zasláno: prezidentovi, vládě, zákonodárcům, soudcům, občanům.
Ing. Karel Januška, ID: uiz6ad
Karel Januška
Nález Ústavního soudu
Nález pléna Ústavních soudců vyjmenoval z Ústavního soudu soudce, kteří nerespektovali pravidla demokracie.
Karel Januška
Právní marasmus a jeho příčiny
Jen v absurdistánu může mít demokratický stát dva ústavní soudy. Pavel Rychetský veřejnosti sdělil, že republika není právním státem.
Karel Januška
Povinnost současných poslanců.
Současní poslanci zneužívají svého postavení k osobním výhodám. Demokratický stát je založený na principu rovnosti občanů před zákonem.
Karel Januška
Volba totality nebo nové vlády?
Úvaha pro občany České republiky. Potřebujeme volby a víme koho budeme volit? Ústavní soud rozhodl, že dosavadní rozhodování některých soudů bylo nespravedlivé
Karel Januška
Volby do Poslanecké sněmovny.
Předseda Ústavního soudu Rychetský se domnívá, že jeho přítomnost v Ústavním soudu je nadále nezbytná. Soudy probíhají stejným způsobem, jako za totality.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030
Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...
Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích
Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté...
V O2 areně prochází voda magnetickou rezonancí. Zlepší led pro MS v hokeji
Organizátoři se připravují na mistrovství světa v ledním hokeji, nedávno instalovali unikátní...
První máj lákal motorkáře, nehodu na Klatovsku jeden z nich nepřežil
Krásné počasí a sváteční volno vytáhly ven motorkáře, jarní vyjížďky měly ale v Plzeňském kraji i...
Práce k lidem patří, hodnotí účastníci první máj. Oslavy zdůrazňují i politici
Politické strany, hnutí a spolky a jejich příznivci se sešli k oslavám prvního máje. V Praze se...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...
- Počet článků 859
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 662x
Programátor vědecko-technických výpočtů v penzi.
Soud je služba za úplatu. V každém sporu mohou být pouze dva účastníci: žalobce a žalovaný. To je podmínka "vyloučení třetího". Soudce nesmí přizvat do sporu třetí subjekt. Každý soud(ce) rozhoduje o tom, zda má žalobce pravdu. V každém demokratickém systému může soudce konkrétní spor rozhodnout pouze jedenkrát.
Ústavní soud nemá právo vracet řešení sporu jinému soudci, protože odvolání proti rozhodnutí soudu již proběhlo. Pravda, spravedlnost a svědomí soudce jsou kritéria pro rozhodování. Jestliže jedna strana sporu podá odvolání, pak spor musí rozhodovat jiný soudce.
Priority, podle kterých musí soudce rozhodovat:
1. Zákony přírodních věd, zákony technických věd, nejnovější poznatky věd lékařských a technických,
2. Ústava, Listina základních občanských práv a svobod,
3. nařízení a doporučení nadnárodních orgánů, kterých je republika členem (NATO, EU),
4. zákony a zákonná nařízení uvedené ve Sbírce zákonů,
5. nařízení institucí a osob, které jsou zmocněné nařízení vydávat.
Výrok každého soudce musí obsahovat část, která určuje, kdo hradí soudní náklady. Tím je definováný příčinný vztah mezi žalobcem a žalovaným.