Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MM

venenum

31. 5. 2012 15:42
ať tak či onak, bude to opičárna

ještě byste na tom posledním opravdu volném prostranství uprostřed města (Václavák je samý strom a auto, Karlák je ještě horší) mohli postavit hangár, aby trhovcům a čekajícím koňským povozům nekapalo na budku.

RvRvRv;-O;-O;-O

0 0
možnosti
PH

petrph

31. 5. 2012 10:38
to je nějaké podivné

že by postavení mariánského sloupu mělo sjednocovat "křesťany různých směrů ".Když v té době u nás platilo Obnovené zřízení zemské, podle kterého "Katolické náboženství bylo prohlášeno za jediné povolené vyznání v českých zemích Ti, kteří se nechtěli „srovnat“ s panovníkem ve víře, museli se vystěhovat ze země, ovšem s výjimkou poddaného lidu, který musel přestoupit ke katolictví buď po dobrém, nebo po zlém"... :-)

Přejměme prostě fakt, že tento mariánský sloup, byl zdvižen skutečně jako symbol totality katolicismu v našich zemích, a jako takový symbol byl rovněž mnohem později  stržen.

3 0
možnosti
D

dalebychsidovolilpodotknouti

31. 5. 2012 8:39
Výborně napsáno,

ovšem, kdo nechce slyšet, neslyší, kdo nechce vidět, nevidí... Návrat sloupu by Staroměstskému náměstí samozřejmě prospěl, stejně tak jako návrat Krocínovy kašny, bez nich je náměstí zmrzačené, stačí se podívat na stará vyobrazení jak Staromák vypadal před zničením sloupu, odstraněním kašny a zničením křídla radnice. A co takhle pomník maršála Radeckého?

0 0
možnosti
MM

venenum

31. 5. 2012 15:44
Re: Výborně napsáno,

když se to líbí vám, je jasné, že tak úplně košer, jak uvádí autor, to rozhodně nebudeRv

0 0
možnosti
S

sloulou

30. 5. 2012 23:06
Máte pravdu autore. Navíc nás Rakousko Uhersko velmi podporo

valo. 2/3 rakouskouherského průmyslu bylo v Čechách a na Moravě. Občan Rakouska Uherska byl Někdo !  Když měl Neruda problémy v Turecku, vytáhl pas a říká: Jsem Rakou...občan. Rakousko to tak nenechá ! Rakou-uher se o mne postará !  A úředníci jali se kmitati.  Takže celé kouzlo prvorepublikového průmyslu bylo dědictví Rakousko - Uherska. Navíc jsme jako vítězná mocnost obdrželi jako válečné reparace celý železniční  vozový park Rakousko Uherska. Mám za to, že "celý jezdil ještě v roce 1980 ?"

Jak nás podporuje Brusel ? Průmysl nám zlikvidoval, zemědělství "rozkulačil" ,...,   vlastně zkulačil. Máme statisíce nezaměstnaných, místo jídla jíme chemii ...

Církev  a křesťanství pro Evropu znamenalo pokrok. Evropa bude křesťanská, nebo nebude.  Středověk byl fajn. Daně desátky - 10 % a byli jsme špička Evropy. Dnes daně 70 % a jsme....V No víc nenapíšu. Dukátová tíseň. Dukáty nechápu,

6 0
možnosti
C

celim

30. 5. 2012 23:17
Re: Máte pravdu autore. Navíc nás Rakousko Uhersko velmi podporo

No já bych podotkl, že poslední císař Karel nabízel nové federativní uspořádání říše, kde bychom samozřejmě díky naší průmyslově-ekonomické síle hráli prim, ale to překazili naši představitelé v zahraničí podporováni mocnostmi, které se takto chopily možnosti eliminovat velkou středoevropskou mocnost a to jim náramně vyhovovalo. Jinak co se týče reparací, tak Československo ve svém postavení téměř francouzské kolonie , splácelo své milované koloniální mocnosti Francii( francouzům patřily třeba Škoda Plzeň a další významné podniky) válečné reparace až do 30.let!!!

3 0
možnosti
FK

ataknevim

30. 5. 2012 22:51
Kdo se bojí Panny Marie?

To je ale demagogický, a především zlovolný!  a zavádějící titulek. Panny Marie se nikdo nebojí! Ale vadí ta socha na Staroměstském náměstí, poblíž sochy Jana Husa, poněvadž, ať si to osnovatelé opětného umístění sochy Panny Marie přiznají či ne, je to provokace! Jakákoliv: ideologická, politická, vymyslete si ještě cokoliv. Socha Panny Marie byla postavena jako reakce na vítězství katolictví nad českou reformací. A její umístění je kontraproduktivní, protože dnes je i každému poctivému katolíkovi jasné, že i zbytek křesťanství - římští katolící, musejí projít důkladnou reformací, aby právě oni nezůstali v  hříchu kacířství. Pobělohorská rekatolizace způsobila silný stupeň  atheismu u nás. Znovuumístění sochy Panny Marie na Staroměstském náměstí bude posledním hřebíčkem do rakve křesťanství v Čechách. Je to přesmutné, že pro formální subjektivní a partajní zájmy ubíjejí římští katolíci Ducha křesťanství.

6 0
možnosti
C

celim

30. 5. 2012 23:10
Re: Kdo se bojí Panny Marie?

No vůbec bych blog nepovažoval za demagogický na rozdíl od dojmu, který mám z Vašeho příspěvku! Je sice pravdou, že po puči českých Němců, který skončil jejich porážkou na Bílé Hoře, došlo k rekatolizaci, ale bylo to spíš naše štěstí, Děsí mě představa, že by se naše země ocitla pod vládou protestantských Němců. Naštěstí k tomu nedošlo a země zejména po skončení třicetileté války, což zadalo podnět ke vztyčení zmiňovaného sloupu. Onp totiž v tehdejší době platilo jaký panovník taková víra a v tom případě by došlo k utlačování českých katolíků, na prudký rozvoj země a kultury bychom mohli zapomenout. Podívejte se na krásná barokní sochařská, malířská díla, obrovský rozmach stavebnictví které se zhlíželo ve vzorech v Itálii či Španělsku, hudby atd. Díky jezuitům se podařilo zachovat národní jazyk, jinak bychom spolu asi již komunikovali jen německy. Těch 300 let poroby je naprostá blbost. Zejména po uvedení v život RU ústavy z konce 19. století na tom český živel vůbec špatně nebyl.

7 0
možnosti
M

milanalois

30. 5. 2012 22:36
Dnes je každý katolík současně utrakvista.

Utrakvisté z katolické církve nikdy nevystoupili a byli vždy její součástí. A dnes se již celá katolická církve stala utrakvistickou a basilejská kompaktáta jsou dodržována.

Lze směle říci, že utrakvisté v katolicismu zvítězili a přetvořili ho podle svého.

2 0
možnosti
FK

ataknevim

30. 5. 2012 22:55
Re: Dnes je každý katolík současně utrakvista.

Člověče, přeložte si výraz utrakvista, a pak se zamyslete nad tím, co jste napsal.  Bylo by správné, kdyby  se římští katolíci stali alespoň  utrakvisty, když ne Českými bratry - mluví se o tom, že musí projít reformací. Ale zatím jsou v hříšné herezi a v kacířství působící křesťané.

1 0
možnosti
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1361x
Jsem historik umění, od roku 2009 profesor pro dějiny architektury a památkovou péči na Fakultě architektury ČVUT. Hlavní publikace: Praha 1310-1419 (2004), Benedikt Ried a počátky záalpské renesance (2009), Praha 1437-1610 (2011).

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Oblíbené blogy

Co právě poslouchám