Katastrofální prohra médií

Tištěná a internetová média neprohrála proto, že prohrál jimi všude propagovaný kandidát Karel Schwarzenberg, ale proto, že absolutně rezignovala na snahu o objektivní zpravodajství a komentáře.

Proč si člověk otevře noviny?

Proč čte zavedené zpravodajské servery?

Protože se snaží najít objektivní (nezaujatá) stanoviska, komentáře, zpravodajství. Těch zaujatých a propagandistických je totiž více než dost.

Česká tištěná a internetová média však udělala zásadní chybu - přestala se snažit o objektivitu, a oficiálně se přiklonila k jednomu kandidátovi a podílela se na jeho předvolební propagandě.

Média udělala to nejhorší, co jen mohla.

Ztratila solidnost a důvěryhodnost, základní důvod, proč se lidé k profesionálním médiím obracejí. Navíc paradoxně přispěla k vítězství Miloše Zemana, protože mediální, naprosto neobjektivní masáž byla tak surová, že znechutila i původní příznivce Karla Schwarzenberga, kterým ještě zůstala v krvi kapka smyslu pro demokracii a férovost a jimž tato kampaň připomněla doby nedávno minulé.

Média v těchto volbách ztratila svoji tvář. Budou jen těžko hledat cestu zpět. Hlavně ke svým čtenářům, v jejichž očích ztratila velmi významný, ba možno rozhodující kredit, a svůj základní smysl. Ale mohou si za to sama.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Aleš Kadeřábek | neděle 27.1.2013 11:35 | karma článku: 41,21 | přečteno: 2633x