F1: Zvučně, stručně před Velkou cenou Číny

Milí čtenáři, opět se Vám pokusím zprostředkovat krátké extrakty z tiskových zpráv před Velkou cenou Číny, článek budu postupně aktualizovat, podle toho, v jak týmy začnou uvolňovat své tiskové zprávy.

Mercedes GP

Bridgestone

Hiroshi Yasukawa je ředitel a jako takový se pouští pouze do blábolů směrem k tomu, jak je Čína důležitým trhem a co všechno se tam pro Bridgestone vyrábí ... Hirohide Hamashima má naopak snahu svoje prohlášení vztáhnout k nadcházejícímu závodu. Okruh v Šanghaji je náročný k pneumatikám, zejména díky silným bočním silám, nejextrémnějšími zatáčkami jsou z tohoto pohledu druhá a třináctá. Proto prý uvidíme drolení levé přední ale i obou zadních pneumatik. Protože vůz je v letošní sezóně těžší díky velké porci paliva, Bridgestone veze do Číny o level tvrdší směsi než loni. Hamashima nezapomněl zdůraznit ani důležitost dobrého nastavení vozu a za důležitou neznámou označil i počasí, vzpomenul loňský extrémně mokrý závod.

Sauber

Pedro de la Rosa má okruh v Číně rád, stejně jako naprostá většina jeho kolegů a zmiňuje, že je zde možné předjíždět. Otáčí se na svém dobrém výsledku z roku 2006, kdy zde skončil pátý. Beznaděj výkonu letošního vozu schovává za heslo o vývoji vozu a stokrát omýlanou frázi o tom, že do konce sezony zbývá ještě x závodů. x v tomto případě nabývá hodnoty 16, resp. díky otazníkům nad dokončením korejského Tilkedromu spíše jen 15. Podobnou větu letos ještě uslyšíme mockrát, jen proměnná x se bude stále beznadějněji dekrementovat. Vděčná jsou i hesla o tom, že vůz má potenciál, ale toho se prozatím Pedro zdržel. Kamui Kobayashi opět připomíná své uspěchy v nižších formulích a popisuje trať jak ji zná právě z asijské GP2. Je potěšen, že v Číně potká více domácích fanoušků, než v závodech konajících se v Evropě. James Key se těší na první závod s týmem, kterého se účastní a tak ani nemá co podstatného říci.

Mercedes

Nico Rosberg připomíná, že počasí bude chladnější a nepředvídatelné. Michael Schumacher ví, co bylo problémem minule, lepší se a je s tím happy. Prý dochází ke zlepšení krok za krokem ... asi myslel ten sitcom s Bobym z Dallasu. Navíc se těší na publikum v Číně a paradoxně jim splní sen a nevyjede letos v červeném autě*Ross Brawn ví, že zázraky se nedějí a vůz je třeba nejdřív zlepšit vůz a tak hovoří z větší části o minulém závodě a zejména chválí oba jezdce, pač co k tomu říct více. Jo a Norbert Haug se tiskové zprávy také účastní.

McLaren

Jenson Button si přeje sucho, ačkoli předpověd je stejně bídná jako loni. Prý věří, že udělali pokrok s vozem a zejména jemu prý MP4-25 stále lépe sedne. Lewis Hamilton žehrá na to, jak čas letí, první tři závody prý utekly jako voda. Do Číny se těší i jako turista. Co se týče Martina Whitmarshe, tak jistě uznáte, že překládat vyjádření člověka, který začína odstavec slovy: "By our own very high standards, we’ve not fully met our very high expectations in the first three races, despite ..... " je ztráta drahoceného času.

Williams

Rubens Barrichello chválí okruh, pro zajetí rychlého času je zde prý třeba zejména výborná aerodynamika, na mechanické stránce až tolik nesejde. Chápu to jako předpověď, že za sucha Williams v první desítce neuvidíme. Nico Hülkenberg objevně referuje o tom, že jízda ve voze F1 je nad jakýkoli simulátor. Nico se také těší na prohlídku města. Sam Michael si je vědom problémů, které tým má. Rubinhův problém se startem z Malajsie prý tým již vyřešil a dokonce veze nějaké nové aerodynamické prvky.

Renault

Robert Kubica který ve svých dobách u BMW kritizoval tým za nedostatečný vývoj, je nyní ze stejné stránky nadšen Renaultem. Prý vyvíjí jak vzteklí. Rád by zůstal v závěsu předních týmů. Vitaly Petrov v minulém závodě zjistil, že předjíždět není easy a že je frustrující nedokončit závody. Proto přeskupil taktiku a v Číně chce vidět šachovnicový praporek i jinak než v televizi. Trať zná z GP2. Také by se rád podíval do třetí části kvalifikace. (Určitě by rád i vyhrál závod, ale o tom zatím mlčí.)

HRT

Bruno Senna v Číně dosud nejel a tak se těší na první kola v tréninku, aby poznal trať. Všímá si i potencionálně náročné situace v první zatáčce. Karun Chandhok je v Číně také nováček a také se těší. Rád by, aby se tým ještě před Barcou zmohl na lepší výkony. Colin Kolles vidí v dokončení závodu od obou vozů v Malajsii splnění cíle. Novým cílem je ještě více zlepšit spolehlivost a získat více zkušeností na mokru.

Force India

Adrian Sutil si myslí, že závod v Číně bude jiný, ačkoli spatřuje i prvky podobnosti s Malajsií. Prý se nemusí obávat o výkonost vozu a mohou vpohodě bojovat v první desítce. Vitantonio Liuzzi říká, že se tým snaží posouvat vývoj vozu vpřed a v Číně chce získat body. Paul di Resta si pochvaloval hlavně to, že když střídá vozy obou závodních jezdců, tak přijde do kontaktu i s různými inženýry, což je prý zajímavá zkušenost. Vijay Mallaya je spokojen.

Lotus

Heikki Kovalainen si pochvaluje čínské fanoušky, kteří prý čekali celou noc před hotelem na autogram. Loni prý zase taxikářka celou cestu z okénka mávala finskou vlajkou. Heikki si také pochvaluje zázemí na okruhu. Jarno Trulli sice prý v Číně nemívá štěstí, ale je to jeho nejoblíbenější trať v kalendáři. Mike Gascoyne připomněl, že tým plánuje vývojový krok pro Barcelonu a i v Číně prý uvidíme dobrý výkon. Tony Fernandes zařadil jen obyklé marketingové řeči.

 

* - v roce 2004, když se konala první Velká cena Číny, přijížděl Michael Schumacher s již jistým sedmým titulem na svém kontě a pátým za Ferrari. Čína byla země motorismem příliš netknutá, zřejmě i díky cenzuře velkého čínského firewallu a tak občas padali i od domácích sportnovních novinářů velmi vtipné otázky, např. Michaela Schumachera se na tiskové konferenci ptal místní pisálek, proč jezdí pokaždé v červeném autě.

Zdroj: Tiskové zprávy

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Richard Kába | úterý 13.4.2010 16:50 | karma článku: 7,46 | přečteno: 930x
  • Další články autora

Richard Kába

R.A.G. - Guacamole

13.5.2013 v 13:40 | Karma: 11,13

Richard Kába

R.A.G. - Salát Niçoise

12.5.2013 v 14:01 | Karma: 12,53