Druhý den v Paříži

Dneska jsme konečně nakoupili za rozumné peníze vodu a jídlo :) a vyrazili na výlet. Brzy nás ale vyhnal déšť.

Ráno jsme se probudili, nasnídali v hotelu, tentokrát raději notně a vyrazili podle GPSky hledat nejbližší obchod s potravinami. Ukázalo se, že 300m za dvěma rohy je Carrefour market, tedy takový menší Carrefour, prostě potraviny. Bohužel žabožrouti otevírali až v devět hodin. Počkali jsme tedy a došli si nakoupit. Vodu v 1,5l flašce za 19 centů (včera za 65 centů u benzínky a v centru za 2,50 Eura 3 deci v akvariu nebo 1,5 Eura v metru). Také nějakou svačinu, neb jsme vybrali pro dnešní výlet Chateau Versailles.

Kromě metra jsme se naučili cestovat i RERkem - tedy rychlovlakem. Ve finále se jedná o normální vlaky, dvoupatráky, které jezdí městem většinou v krytém koridoru a má zastávky po celém městě s návazností na ostatní linky MHD. Chvíli jsme sice řešili, který vlak kam jede, ale i to jsme brzy pochopili a drandili si to do Versaille.

V průvodci psali, že se zahrady nedají projít v jednom dni ... ale asi by to šlo. Nicméně jsme usedli do vláčku a vyrazili na okružní jízdu. Tu prezentovali se třemi zastávkami. Bohužel nepsali detaily a AfroFrancouz co tu plečku řídil nehovořil jiným, než místním jazykem. Takže jsme si stejně jako japonská výprava na prvním stopu vystoupili, zatímco vláček vesele odjel  ... Řidičovi jsem vyrozuměl, že je to OK, pač za chvíli přijede další vlak, který nás veme dál. Ta chvíle trvala půl hodiny a bylo docela složité se do dalšího vláčku vejít, protože tamní cestující vypadali mnohem protřelejší a nehodlali vystupovat.

Dojeli jsme tedy kolečko a akorát začalo pršet. Bylo tam pár míst hned poblíž zámku, které bychom rádi viděli zblízka a tak jsme se schovali pod jednu akrádu ... bohužel i poté co odešly největší mraky, zatáhlo se tzv. navždy ... a už nám začínalo zatékat i tam. Nemělo smysl setrvávat, když vyjde čas ještě se vrátíme. Měli jsme všichni promočené boty a než jsme došli v RER byli jsme durch...

Vedle Sáry si ve vlaku přisedl kluk, původem z Afriky, okamžitě vystartovala k mámě, ta jí řekla ať sedí, tak se aspoň začala mačkat ke mě. Vysvětlil jsem jí, že se nic neděje, že si kluk přisedl, ale prý se "styděla" a pak usnula mi na rameni ... každou chvíli nicméně kontrolovala, jestli tam bubák ještě je :) chudák se setkal s rasismem v praxi :)

Docestovali jsme zpátky na hotel, převlékli se a rozmýšleli kam vyrazíme, protože v Paříži bylo slunečno, polojasno. Sedli jsme tedy opět na metro a dorazili na stanici Saint Michele. Vyrazili jsme se podívat na Notre Dame, Quasimoda jsme nepotkali. Odtud jsme zamířili k Louvru a prošli až k egiptskému obelisku na Concordském náměstí. Tam jsme sedli na metro a notně uondaní jsme vyrazili zpět. Konečně jsem Jířu přesvědčil dát si něco k večeři pořádného a zašli jsme do pizzerie poblíž.

Číšník se s námi dal do přítelského rozhovoru a když zjistil, že jsme z ČRm pochlubil se, že má přítelkyni z ČR, že jsou Češi fine, že pracoval v pražské Škodovce a že je z Egypta ... Jířa nakonec jídlo nechtěla, Sáře jsme dali druhou večeři bagetku a já si dal Spagetti Carbonara. Nebo tedy místní parodii na ně. K tomu si Sára dala vodu a my půl litru růžového vína. To všechno vyšlo na stejné peníze jako dva párky v rohlíku a jedno pivo pod Eiffelovkou :)

Pak už jsme došli na hotel, načli si růžové Bourdeaux 2008 co jsme ráno koupili v akci za 3,50 v Carrefouru (plus vývrtka za 2 Éčka), Sára si pustila na mobilu Auta, ale už spí, tak na ně kouká Jířa a čeká až to dopíšu a pustíme si ňáký film.

Tak se tam mějte fine a zítra zas ... asi vyrazíme do Disneylandu ... předpověď je pořád horší a mohlo by se stát, že to kvůli počasí procoatchujeme ....

Tak good night do ČR ....

Foto zde: některé fotila Sára a neměl jsem čas to přebírat ...

Autor: Richard Kába | pondělí 14.6.2010 22:02 | karma článku: 5,18 | přečteno: 615x

R.A.G. - Roastbeef s béarnskou omáčkou

V dalším díle RIKovy Amatérské Gastronomie si upečeme roastbeef a k němu si uvaříme klasickou béarnskou omáčku.

30.12.2012 v 17:21 | Karma: 11,62 | Přečteno: 2069x | Diskuse| Hobby

Richard Kába

R.A.G. - Kuřecí parmezán (Chicken Parmesan)

V dnešním díle RIKovy Amatérské Gastronomie si uvaříme pokrm původem z Itálie, ale dnes už zdomácnělý v Americe. Chicken Parm nebo Chicken Parmesan - tedy kuřecí prso obalené v parmezánu s rajčatovou omáčkou a špagetami.

30.12.2012 v 8:43 | Karma: 14,31 | Přečteno: 1819x | Diskuse| Hobby

Richard Kába

R.A.G. - Sumeček v parmské šunce s pastiňákovým pyré a hřiby

V dnešním díle RIKovy Amatérské Gastronomie si uděláme takový malý pokus o fine dining. Námět pro tento recept jsem čerpal z Ramsayho Hells Kitchen, ale jak to přesně dělali tam samozřejmě nezaznělo. Tak jsem si to lehce dovymyslel, nicméně to docela chutná, však posuďte sami.

28.12.2012 v 13:10 | Karma: 11,06 | Přečteno: 949x | Diskuse| Hobby

R.A.G. - Domácí krůtí šunka

V dnešním díle RIKovy Amatérské Gastronomie si ukážeme, jak si udělat doma opravdovou krásnou libovou a chutnou krůtí šunku. Zkuste to aspoň jednou a už nepřestanete. Po dobré domácí šunce určitě přestanete kupovat veškerý ten růžový hnus co prodávají v různých obchodech a ještě za šílenou cenu.

21.12.2012 v 6:32 | Karma: 21,64 | Přečteno: 9984x | Diskuse| Hobby

R.A.G. - Kuřecí roláda se šalvějí s bramborovou kaší

V dnešním díle RIKovy Amatérské Gastronomie si uvaříme kuřecí roládu se šalvějí s bramborovou kaší. Ukážeme si, jak vykostit celé kuře tak, aby nám zůstala pohromdě kůže s masem, ze které si poté připravíme roládu ovoněnou šalvějí s nádivkou.

20.12.2012 v 16:36 | Karma: 10,47 | Přečteno: 1175x | Diskuse| Hobby

Rusové při smrtícím útoku na Oděsu zničili i „zámek Harryho Pottera“

30. dubna 2024  10:15

Sledujeme online Na pět vzrostl počet obětí pondělního ruského útoku na jihoukrajinskou Oděsu, jeden ze 32 zraněných...

Předsednictvo TOP 09 podpořilo Tuleju. Pozice ve vládě ho zajímá

30. dubna 2024  6:02,  aktualizováno  10:15

Novým ministrem pro vědu, výzkum a inovace se má stát prorektor Slezské univerzity v Opavě pro...

ANALÝZA: Cesta na Západ. Jak se Česko proměnilo za dvacet let v Evropské unii

30. dubna 2024

Premium Česká republika ve středu oslaví 20 let členství v Evropské unii. Na začátku při vstupu panovala...

Z politiky se vytrácí obsah, mluví do ní natřásající se tetky, říká Decroix

Vysíláme Poslankyně a nová místopředsedkyně ODS Eva Decroix chce zjednodušit rozvody. Spolu s ministerstvem...

RIK je bývalý šéfredaktor několika internetových stránek zaměřených na motorsport a momentálně volný spolupracovník www.motorelax.cz. Kromě toho založil motokárový šampionát www.kartrace.cz, který nyní funguje jako občanské sdružení. V poslední době našel zálibu ve vaření. Takové jsou RIKovy koníčky, občanským povoláním je zapřažen v mezinárodní společnosti poskytující IT služby.